Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Entiteit vanuit de schemerwereld?  (gelezen 11826 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Odion
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 28 augustus, 2009, 09:49:32 pm »

Dat had ik al een keer aan Danthar gepost, dan haal je de energie dus uit de geschreven tekst? tenmiste je kan de energie ervaren.

Worden deze vermogens ontwikkelt door de geest steeds verder te laten verstillen en intensief na het innerlijk te luisteren? Want hoe verstilder de geest, hoe beter je antennes beginnen te werken. Of kunnen hoogsensitieve mensen dit alleen ervaren?
Zoals jij het beschrijft is het ook niet altijd even prettig, wat je zoal kan ervaren. Gelukkig dat het voor je beheerst

Hoi Affrill,

Bedoel je deze vraag?/vragen?

Deze vermogens kunnen verder ontwikkelt worden o.a  door inderdaad je geest rustig te maken (meditatie). Als je je geest rustig maakt dan gaat je trilling omhoog waardoor je gevoeliger wordt voor trillingen die lager zijn, maar je komt ook in contact met hogere trillingen omdat je als het ware meer frequenties kunt bereiken.

Engelen, inner plane Adepti, lichtmeesters of soortgelijke entiteiten hebben ook een hoge trilling, dat is de reden dat veel mensen zeggen, dat ze niet bestaan omdat ze het niet waarnemen.....
 Ja deze energie is voelbaar uit geschreven tekst of wat dan ook wat de persoon toebehoort. Dus als jij iets aan mij schrijft voel ik de energie daarachter, vaak is het heel abstract maar in sommige gevallen heel concreet. De meeste mensen worden echter geboren met deze gave zonder het te weten. Ik had het als klein kind al en wist nooit waarom ik mij vaak zo moe of slecht voelde. Dus bij mij is het aangeboren. Door mijn magische training heb ik het leren beheersen. En ja het was soms een lijdensweg omdat ik ook pijnen op pak (kan pakken) van anderen, of emoties of ziek werd van lagere energieen. Maar "no pain no gain Smiley

Groet,

Odion
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #106 Gepost op: 29 augustus, 2009, 12:00:09 am »

Odion,

Citaat
Deze vermogens kunnen verder ontwikkelt worden o.a  door inderdaad je geest rustig te maken (meditatie). Als je je geest rustig maakt dan gaat je trilling omhoog waardoor je gevoeliger wordt voor trillingen die lager zijn, maar je komt ook in contact met hogere trillingen omdat je als het ware meer frequenties kunt bereiken.

Helemaal mee eens, je geest steeds meer verstillen en luisteren naar je innerlijk.
Deze kennis had ik ook al van de Rozekruizers orde waarvan toen ik iets jonger was nogal wat lesmateriaal doorgewerkt heb. Het wordt dan ook gemakkelijker in contacten je medemens op een subtiele manier te manipuleren, omdat je veel meer van de ander aanvoelt, hoewel je daar natuurlijk niet misbruik van mag maken.

Je bewustzijn in de ander verplaatsen door intense concentratie heb ik in de praktijk nogal moeite mee, ik denk dat ik mijn vermogen tot concentratie nog wat moet opschroeven.

Het aanvoelen van energie van posten is voor mij ook wel herkenbaar, verveling, woede, teneergeslagenheid, dit ervaar ik soms bij het lezen ervan en weet zeker dat het niet gevoelens van mijzelf zijn.

Voorlopig mediteer ik maar door en probeer de energie van mijn gedachten te focussen, het vereist nogal wat oefening, maar net wat je stelt no pain, no gain.

Gr,

Affrill. 

Odion
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: 29 augustus, 2009, 11:15:47 am »

Odion,

Citaat

Helemaal mee eens, je geest steeds meer verstillen en luisteren naar je innerlijk.
Deze kennis had ik ook al van de Rozekruizers orde waarvan toen ik iets jonger was nogal wat lesmateriaal doorgewerkt heb. Het wordt dan ook gemakkelijker in contacten je medemens op een subtiele manier te manipuleren, omdat je veel meer van de ander aanvoelt, hoewel je daar natuurlijk niet misbruik van mag maken.

Je bewustzijn in de ander verplaatsen door intense concentratie heb ik in de praktijk nogal moeite mee, ik denk dat ik mijn vermogen tot concentratie nog wat moet opschroeven.

Het aanvoelen van energie van posten is voor mij ook wel herkenbaar, verveling, woede, teneergeslagenheid, dit ervaar ik soms bij het lezen ervan en weet zeker dat het niet gevoelens van mijzelf zijn.

Voorlopig mediteer ik maar door en probeer de energie van mijn gedachten te focussen, het vereist nogal wat oefening, maar net wat je stelt no pain, no gain.

Gr,

Affrill. 

Hoi Affrill,

Jij schreef: "Voorlopig mediteer ik maar door" klinkt een beetje zuur Sad

Mag ik vragen wat voor soort meditatie je doet? en hoe? Het is heel belangrijk om 'diligent' (de Engelse term dekt voor mij beter de lading) te zijn met meditatie en occulte training in het algemeen. Dit betekent dat het heel belangrijk is om plezier te hebben in wat je doet, in dit geval meditatie. Het ontwikkelen daarvan zal je progressie op het vlak van meditatie en occultisme in het algemeen enorm vergroten. Een attitude ontwikkelen van 'k mag weer gaan zitten" is wat er wordt bedoeld met diligent, niet louter hard werken. Als je dat kunt creeer je ruimte in je geest waardoor je veel meer openstaat, voor de ander en jezelf en nog beter kunt omgaan met tegenslagen of wat dan ook. Veel mensen ervaren dagelijks zitten en beoefenen, formeel beoefenen, als een druk.  Maar eigenlijk is  dat het niet, je kunt het vergelijken met bijvoorbeel koffie of thee drinken, of ontbijten. Is dat een druk? Oh het is zo'n druk om met iemand koffie te drinken hehehe.Als je dat inziet dan is iedere sessie ieder ding dat je doet ten bate van je ontwikkeling, en ten bate van je medemens, een moment van plezier en vreugde. Ik ervaar dat iedere dag zo, er gaat geen dag voorbij zonder te zitten en andere formele beoefeing te doen, het geeft mij energie en inzicht eder dag weer.

Groet,

Odion
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #108 Gepost op: 29 augustus, 2009, 09:28:11 pm »

Odion,

Citaat
Jij schreef: "Voorlopig mediteer ik maar door" klinkt een beetje zuur 

Dat niet, ik begrijp de term diligent ook wel maar heb moeite met de intense concentratie die je bij sommige oefeningen moet opbrengen, kan me goed op mijn werk concentreren, maar dit gaat echt een stapje verder.

Ik mediteer op de ademhaling, sla het proces gade, soms objectmeditatie, dan raak in na verloop van tijd vaak in trance, of wat vrije associatie, laat de gedachten en gevoelens maar wat waaieren en kijk erna.

Bij het in trance raken zag ik zeer helder een beeld van iemand op wie ik mij concenteerde op mijn computerscherm, (dat niet aanstond, natuurlijk), had niet de indruk dat het een hallucinatie was, waarom, laat zich moeilijk omschrijven, het intrigeerde me wel, als je met dit soort oefeningen bezig bent, kun je plotsklaps ervaringen krijgen, die je wereld wel even op zijn kop zetten, heb nog niet geprobeerd contact te leggen met de astrale sferen, het is net wat je zegt, het allemaal in je eentje doen is erg moeilijk, mijn kennissenkring bestaat uit allemaal skeptici, mijn vrouw wil er helemaal niet van weten.
Dus ben je helemaal op jezelf aangewezen. Afijn dit forum biedt ook wel wat ondersteuning.
dat was het Odion,

Groetjes,

Affrill.
alien696
Magus Exemptus

Geslacht: Man

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #109 Gepost op: 29 augustus, 2009, 09:30:41 pm »

Tja.
Zelf heb ik ook wel wat dingen meegemaakt tijdens meditatie maar niets zo heftigs dat ik het idee heb dat het mijn hele wereld op zijn kop zette.
Dat was zelfs met Lil niet het geval.
Het doet mij eerlijk gezegd minnetjes lachen dat dat bij de meesten wel het geval is.
Persoonlijk vindt ik dat het gevolg van een spirituele armoede die als een zeer groot kankergezwel de occultuur omgord.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Odion
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: 29 augustus, 2009, 11:14:50 pm »

Odion,

Citaat
Jij schreef: "Voorlopig mediteer ik maar door" klinkt een beetje zuur 

Dat niet, ik begrijp de term diligent ook wel maar heb moeite met de intense concentratie die je bij sommige oefeningen moet opbrengen, kan me goed op mijn werk concentreren, maar dit gaat echt een stapje verder.

Ik mediteer op de ademhaling, sla het proces gade, soms objectmeditatie, dan raak in na verloop van tijd vaak in trance, of wat vrije associatie, laat de gedachten en gevoelens maar wat waaieren en kijk erna.

Bij het in trance raken zag ik zeer helder een beeld van iemand op wie ik mij concenteerde op mijn computerscherm, (dat niet aanstond, natuurlijk), had niet de indruk dat het een hallucinatie was, waarom, laat zich moeilijk omschrijven, het intrigeerde me wel, als je met dit soort oefeningen bezig bent, kun je plotsklaps ervaringen krijgen, die je wereld wel even op zijn kop zetten, heb nog niet geprobeerd contact te leggen met de astrale sferen, het is net wat je zegt, het allemaal in je eentje doen is erg moeilijk, mijn kennissenkring bestaat uit allemaal skeptici, mijn vrouw wil er helemaal niet van weten.
Dus ben je helemaal op jezelf aangewezen. Afijn dit forum biedt ook wel wat ondersteuning.
dat was het Odion,

Groetjes,

Affrill.

Hoi Affrill,

Zelf maak ik altijd duidelijk een onderscheid tussen kalmtemeditatie (Shamatha) en meditatie in de zin van rising on the planes, of op een obejct zoals een tarotkaart om in de kaart te gaan reizen. Plus het astraal reizen. De context waarin ik de vorige post als opmerking op jouw post had gedaan had betrekking op kalmte meditatie. Er zijn natuurlijk duidenden vormen van meditatie. Het in trance raken zoals jij het omschrijft is niet de bedoeling van kalmte meditatie omdat dat dan juist afleiding is. Bij Shamatha is het de bedoeling dat je rust in de natuur van de geest die open helder en in het nu is. De ervaring van een dergelijke staat laat zich moeilijk in woorden vatten en heeft natuurlijk weer verschillende niveaus waarin de beoefenaar dat kan ervaren. De staat van samadhi, eenpuntigheid van de geest. Nu is er weer een fundamenteel verschil tussen een hallucinatie en een visioen. Een visoen kan nuttig zijn als dat de bedoeling is in een andere vorm van meditatie met als doel informatie te verkrijgen, occulte informatie over iets of iemand of over een entiteit. En ja dit op jezelf doen is erg lastig omdat misleiding zeer snel plaatsvindt in het astrale en met name het lage astrale omdat daar de illusie zich bevindt. Het is belangrijk om betrouwbare informatie te verkrijgen en dat is in principe alleen mogelijk met behulp van de hogere aspecten van de geest zoals Neshamah. Zonder een connectie op dit niveau is de student speelbal van illusie. Bij hoge,  zeer hoge uitzondering kan iemand dat zelf zonder hulp van buitenaf. Dat is echter heel, heel erg schaars. Ja ....en omgeven door sceptici maakt het niet echt makkelijk maar dat hoeft ook geen probleem te zijn. Je gaat gewoon je eigen  weg. En daarbij kan een forum als deze van grote hulp zijn.

Groet,

Odion
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #111 Gepost op: 30 augustus, 2009, 03:06:48 am »

Citaat
Zelf heb ik ook wel wat dingen meegemaakt tijdens meditatie maar niets zo heftigs dat ik het idee heb dat het mijn hele wereld op zijn kop zette.

Zie het maar als wat stuiptrekkingen in de beginfase. Overstuur ben ik bepaald nu ook niet zo gauw hoor.Wink Begin alleen wat anders tegen de dingen aan te kijken.

Citaat
Plus het astraal reizen.

Hiermee bedoel je uittreden (astrale projectie?)

Contact met de Neshamah heb je niet zo snel vermoed ik, althans wat ik erover lees.
Odion
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: 30 augustus, 2009, 01:08:48 pm »

Citaat

Zie het maar als wat stuiptrekkingen in de beginfase. Overstuur ben ik bepaald nu ook niet zo gauw hoor.Wink Begin alleen wat anders tegen de dingen aan te kijken.

Citaat
Plus het astraal reizen.

Hiermee bedoel je uittreden (astrale projectie?)

Contact met de Neshamah heb je niet zo snel vermoed ik, althans wat ik erover lees.

Hoi Affrill,

Hoeft niet per se uittreden te zijn. Het kan ook zo zijn zoals Danthar aangaf, het in-uitreden, zo werk ik ook. Werken met de "Inner planes",  daarvoor hoef je dus  niet uit te treden.
Uiteindelijk zal het duidelijk worden dat er geen werkelijke scheiding is tussen uiterlijk en innerlijk en dat deze zaken 1 zijn Smiley  In vorige post is het al uitgebreid aan de orde geweest over uittredingen. Veel mensen blijven in de fascinatie hangen om dit te kunnen wat weer voor afleiding zorgt en dus echte progressie tegenhoudt. het is maar een middel.
Contact met Neshamah heb je inderdaad niet zo gemakkelijk. Daarvoor is een weg van zuivering en realisatie nodig en de juiste middelen (methoden) om dat te bewerkstelligen.

Groet,

Odion
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #113 Gepost op: 30 augustus, 2009, 11:26:35 pm »

Odion,

Citaat
Uiteindelijk zal het duidelijk worden dat er geen werkelijke scheiding is tussen uiterlijk en innerlijk en dat deze zaken 1 zijn   

Waar doel je nu precies op dat je uiterlijke wereld een reflectie van je innnerlijke wereld is?

Citaat
Contact met Neshamah heb je inderdaad niet zo gemakkelijk. Daarvoor is een weg van zuivering en realisatie nodig en de juiste middelen (methoden) om dat te bewerkstelligen.

Misschien door de leefregels van het Boeddhisme te volgen?

Citaat
En ja dit op jezelf doen is erg lastig omdat misleiding zeer snel plaatsvindt in het astrale en met name het lage astrale omdat daar de illusie zich bevindt.

In de lagere regionen van het astrale is alles illusoir?, graag een toelichting.

Gr,

Affrill.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #114 Gepost op: 31 augustus, 2009, 02:31:00 am »

Odion,

Kun je mij nog een wat duidelijker uitleggen wat je nu precies bedoelt met kalmtemeditatie?
Bij voorbaat,

Gr,

Affrill.

Odion
Gast
« Antwoord #115 Gepost op: 31 augustus, 2009, 07:48:05 pm »

Odion,

Citaat
Uiteindelijk zal het duidelijk worden dat er geen werkelijke scheiding is tussen uiterlijk en innerlijk en dat deze zaken 1 zijn   

Waar doel je nu precies op dat je uiterlijke wereld een reflectie van je innnerlijke wereld is?

Citaat

Misschien door de leefregels van het Boeddhisme te volgen?

Citaat
En ja dit op jezelf doen is erg lastig omdat misleiding zeer snel plaatsvindt in het astrale en met name het lage astrale omdat daar de illusie zich bevindt.

In de lagere regionen van het astrale is alles illusoir?, graag een toelichting.

Gr,

Affrill.

Hoi Affrill,

Innerlijk en uiterlijk zijn hetzelfde, precies zoals het er staat. Naarmate de  'magier' zich verder op het pad zich ontwikkelt zal zijn/haar innerlijke wereld en de uiterlijke wereld elkaars weerspiegeling zijn, met andere woorden er is harmonie. Hij/zij weet hier gebruik van te maken om eventuele correctie te maken om deze harmonie, die in overeenstemming is met de natuurlijk wet of dat in zekere hoogte zou moeten zijn, in stand te houden. Of te ontwikkelen.
Voorbeeld: bij ziekte, bij veel ziektes is er sprake van een disharmonie van geest en lichaam, innerlijk en uiterlijk. Dit veroorzaakt "dis-ease". De ziekte kan worden genezen door de harmonie te herstellen. Dit is op meer situaties toe te passen, eigenlijk op alle situaties. Conflicten met anderen is ook conflicten hebben met aspecten van jezelf, etc. De Adept magier begrijpt en weet hoe dit werkt waardoor hij/zij in staat is daar geheel anders mee om te gaan en het zelfs voor te zijn zodat er geen conflict in die zin ontstaat.

Leefregels van het Boeddhisme volgen alleen brengt je niet echt direct naar Neschamah denk ik omdat het boeddhisme vanuit een ander stuk naar de geest kijkt. Wat ik wel weet is dat deze methode heeeel lang duurt en dat er andere methodes zijn die de zuivering versnellen. Een ethisch leven leiden leidt uberhaupt tot zuivering maar is tergend langzaam, maar uiteraard altijd goed om te doen. Zuivering is zuivering.... Uiteindelijk komt het wellicht op hetzelfde neer maar dit maakt het alleen maar moeilijker i.p.v. eenvoudiger. Neshamah is een hoger aspect van de geest gerelateerd aan Binah, samen met twee andere aspecten. Chiah en Yechidah.

Het astrale is per definitie zeer misleidend, Yesod is niet voor niets gerelateerd aan de maan. De weerspeigeling van onze gedachten. Alle gedachtenvormen manifesteren zich in het astrale. Er zijn zuivere en ware gedachten maar ook negetieve en onzuivere gedachten. Met name de gedachten van de magier zelf kunnen zijn grootste vijand zijn, je ziet wat je meeneemt. (In Star Wars was een goed voorbeeld gegeven toen Luke Skywalker de grot inging toen hij bezig was met de training bij Yoda) Dus de mate van controle van de geest en beheersing van de  eigen gedachten zijn bepalend voor de mate van illusie. Veel entiteiten op het astrale weten daar ook gebruik van te maken, maar het meeste komt voort uit de eigen geest. Boven Yesod dus op het niveau van Tiphareth zijn visoenen zuiverder en dit is sterk gerelateed aan de connectie met Neshamah. Wanneer men niet kan checken bij hogere functies van de geest dan is men zoweiso een speelbal van illusies.

Groet,

Odion
Odion
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: 31 augustus, 2009, 08:05:15 pm »

Odion,

Kun je mij nog een wat duidelijker uitleggen wat je nu precies bedoelt met kalmtemeditatie?
Bij voorbaat,

Gr,

Affrill.

Hoi Affrill,

Zie link: http://www.rigpa.nl/onderricht/video-onderricht/meditatie

Uitleg door een meester zelf Wink

Groet,

Odion
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #117 Gepost op: 31 augustus, 2009, 09:08:05 pm »

Maar dat doe je toch ook als je mediteert op rust ?  Huh
cagXZ
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: 29 juni, 2010, 12:32:03 pm »

jonge jij bent 1 badazz Grin ik droom er al dagen van om zo'n droom te krijgen en jij krijgt het gwn niet dat van het neuken Lips Sealed maar zo'n droom betekent iets en je moet naar die betekenis zoeken maar neem 1 tip van mij aan zo'n droom kan levens gevaarlijk zijn, aangezien je alles nog hebt kunnen onthouden is de kans echt 99,999999% hoog dat er een entiteit met jou contact probeert te zoeken, je moet in zo'n droom kalm proberen te blijven en zo min mogelijk na te denken en kijk hoever het komt P.S. als je nog zo'n gat ziet om in gezogen te worden..... 1 slaa je hoofd tegen de muur 2 probeer in je te zien dat het een droom is en jij bent de baas dus het is een entiteit in jou "huis" en je beveelt haar om op tezouten ook al lukt het niet, denk na het is jou droom en jij bent de baas Cool en die tips daar boven geef ik omdat de kans groot is om letterlijk je soul mee te nemen dus neem geen enkel risico, laterz... diablo333
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Experience is not what happens to you. It is what you do with what happens to you.
- Aldous Huxley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register