Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tarot decks  (gelezen 2044 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
alien696
Magus Exemptus

Geslacht: Man

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Gepost op: 05 april, 2009, 11:47:51 am »

Ik lees al een tijdje tarot, zo'n jaar of twintig vijf en twintig, en ben nu eindelijk klaar voor de book of thoth.
Ik heb begonnen met de rider waite, heb de tarot of ceremonial magick gebruikt en nog wat meer decks.
Heb zelfs een verzamlingetje gehad..
Mijn vraag is dan ook.
Ben ik de enige die denkt dat de book of thoth voor geavanceerde lezers is?

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Merkabah
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 april, 2009, 12:56:05 pm »

Goeie vraag waar ik ook mee worstel. Ik heb dan niet zoveel ervaring met de tarot maar ik bezit ook de rider wait, thoth, marseille e.a.
Ik ben nu wat meer met de qabala waarbij ik de tarot kaarten van crowley wil gebruiken en zo kom ik bij het boek uit. Ben benieuwd naar het antwoord op jouw vraag

Live long and prosper
Tempestum
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 06 april, 2009, 07:25:37 pm »

Jazeker, Thoth wordt meestal pas aangeraden nadat minstens de basisprincipes van Tarot met bijvoorbeeld de Rider Waite deck onder de knie zijn.
Natuurlijk is het mogelijk om ook gewoon meteen met de Toth-deck te beginnen als je dat gaag wilt,
maar ik zou toch zeggen dat het makkelijker is om eerst met het makkelijkste beginnen. (Gek he?)

~Tempestum
Jivanmukta
Magus

self-annihilation as a virtue

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 april, 2009, 07:54:41 pm »

Misschien is het interessant als we allemaal eens bij onszelf zouden nagaan wat onze motivatie voor een reaktie op een bepaalde post is? Dat zou ons veel over onszelf leren. En vooruit brengen. Als we met het antwoord tenminste aan de slag gaan.

Groetjes,

J.
« Laatste verandering: 06 april, 2009, 07:56:34 pm door Jivanmukta » Gelogd

"When kundalini eventually descends, you may even play the game of desires, passions, cravings and such things. Maybe you play the game of victory and defeat, attachments and infatuation, BUT YOU JUST PLAY A GAME; YOU KNOW IT.You do everything as an actor. You are not involved in it life and soul."
Tempestum
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 06 april, 2009, 08:01:42 pm »

Wat probeerde je daar precies mee te zeggen?
Ik weet niet of het voor mij bedoeld was, maar ik probeerde gewoon zo goed mogelijk naar mijn weten antwoord te geven op de vraag van alien696.

~Tempestum
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 april, 2009, 09:53:50 pm »

Jivanmukhta is mischien meer verlicht dan wij aan kunnen.
Dat of hij is een beetje vreemd.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Danthar
Global Moderator
Magus Exemptus

White Galactic Mirror

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 07 april, 2009, 01:46:08 am »

Misschien is het interessant als we allemaal eens bij onszelf zouden nagaan wat onze motivatie voor een reaktie op een bepaalde post is? Dat zou ons veel over onszelf leren. En vooruit brengen. Als we met het antwoord tenminste aan de slag gaan.

Groetjes,

J.

Dan ben ik erg benieuwd of je met ons wilt delen wat jouw reden van posten was? Natuurlijk is het ook prima als je er in je eentje mee aan de slag gaat maar mij lijkt het leuk om dat dan weer te delen.

De motivatie achter de reactie van mijn post: Ik hou er van om vooruit te komen, en jezelf moeilijke vragen te stellen, dus dan wil ik graag de daad bij het woord voegen bij deze en wil ik dat dan ook terugkoppelen naar degene die het voorstel doet omdat dat voor mij nu eenmaal 'eerlijk' en positief-bekrachtigend voelt. Dit gecombineerd met het feit dat ik een bepaalde reden vermoed bij je post die ik wel kan invullen en dat het zelfs eventjes leek of ik dat deed in een incorrecte, zo vond ik later, flits maar die ik toch liever openlaat totdat je hem zelf weergeeft, gecombineerd met overwonnen schroom om je niet op je tenen te trappen vanwege ons verleden. Plus dat ik al een tijdje langer vind dat er best een verdieping mag komen van deze orde op dit forum Smiley

(Ik hoop dus echt dat ik niet op je tenen trap, ik wil je echt niet kwetsen, niet dat ik hiermee dus zeg dat je makkelijk gekwetst wordt ofzo enz enz...)

Veel liefs allen!

Ontspannen, verandering van gezichtspunt, doorbreken, overstijgen, uittreden... Grenzen en onze mogelijkheid ze te verleggen, ze op te lossen of door ze heen te gaan. Durven spelen in open bewustzijn.
Magie.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
The conscience of the world is so guilty that it always assumes that people who investigate heresies must be heretics; just as if a doctor who studies leprosy must be a leper. Indeed, it is only recently that science has been allowed to study anything without reproach.
- Aleister Crowley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register