Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Poll
Vraag: Wat voor een magir ben jij?
Theoreticus (veel gelezen, maar niet praktiserend) - 1 (16.7%)
Practicus (beoefenaar van de kunst) - 5 (83.3%)
Totaal aantal stemmen: 4

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat voor een magir ben jij?  (gelezen 1217 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 26 februari, 2011, 02:07:36 am »

Citaat
Magie is grijs en krijgt pas een lichte of duistere kant naar je eigen bedoeling.

Wat is goed, wat is kwaad?, daar kun je een hele filosofische discussie
over opzetten.

Magie is een neutrale kracht, de rest verzinnen we zelf. Wink

RoxyLucy
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 26 februari, 2011, 11:28:08 am »

Exactly....
There is no light and dark, good and evil... It depends on the person and intentions.

Is een dictator neerschieten goed of kwaad?
De meeste vinden dit goed, het is een slechte man.

Is een winkelier neerschieten goed of kwaad?
De meeste vinden dit kwaad, het is een onschuldige man.

Maar in beide gevallen neem je een leven, dus doden is niet goed en niet kwaad... maar licht aan de situatie, persoon en slachtoffer.

"Nothing is true, everything is permitted"
Brother Amra
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 26 februari, 2011, 01:47:49 pm »

Citaat
Ik vermoed dat Brother Amra bedoelt dat hij graag reacties wil zien van mensen die actief bezig zijn met het uitwerken en testen van een magisch systeem ipv tientallen reacties van mensen die links en rechts een boek hebben gelezen en een mening hebben over magie.

Het 2de soort bevolkt zoals gewoonlijk in grote getalen de gerelateerde internet fora en discussies leiden door gebrek aan persoonlijk ervaring vrijwel nergens toe.
In het gunstigste geval eindigd de thread in gescherm met bronnen en teksten zonder dat de persoon in kwestie er zelf ook maar iets aan toevoegd.
Enorm vermoeiend en tijdrovend, en nauwlijks lonend (tenzij je als mens nog opgewonden kan raken van het 'winnen' van een internet discussie).

#PappaMidnight:

Je raakt hier de kern. Dit is naar mijn mening het probleem dat zich hier de laatste tijd ontwikkeld. Het is inderdaad tijdrovend, irritant en demotiverend. En ja, het 'winnen' van een topic lijkt meer waarde te bezitten dan inhoud en diepte. Zelfde geld voor 'ontopic' blijven. Het heeft er toe geleid dat ik een tweetal topics gesloten heb, en niet snel meer een nieuwe zal starten.

Citaat
Het enige wat ik broeder Amra zou willen adviseren, ga veel mediteren,
probeer je in je concentratie te verliezen, dan ontdek je voor jezelf vanzelf wel zaken.

#Afril: Ik wil je bedanken voor je advies. Ik had er werkelijk nog nooit stil bij gestaan. Mediteren... ik ga meteen aan de slag. Als je nog meer goede adviezen voor mij hebt; hoor ik dat graag!

Even voor de goede orde: Ik practiseer al geruime tijd. En heb met verschillende systemen gewerkt. Zowel solo alswel in groepsverband. De laatste jaren voornamelijk met de werken van Frater Malak aka Geoff Gray-Cobb. Daarnaast ben ik bezig met Sexual Alchemy van Donald Tyson. Liber Lilith is in mijn bezit; maar word nog niet beoefend.

Fr. Amra
« Laatste verandering: 26 februari, 2011, 03:14:44 pm door Brother Amra » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 26 februari, 2011, 05:02:58 pm »

Citaat
Maar in beide gevallen neem je een leven, dus doden is niet goed en niet kwaad... maar licht aan de situatie, persoon en slachtoffer.

De meeste mensen doen geen dingen die sociaal gezien niet wenselijk zijn, niet omdat ze zo elkaar steken, maar omdat ze niet door het rechtssysteem gesanctioneerd willen worden.

Onder ons dunne vernisje beschaving huist, gemaskeert door sociale gedragscodes, echt nog wel een Neanderthaler.
Maar onze duistere kant ontkennen (verdringen) we liever, mede ook door onze conditionering hebben we vaak niet de moed deze onder ogen te zien.
Wil je effectief magie beoefenen is dat toch wel een eerste vereiste.

Citaat
#Afril: Ik wil je bedanken voor je advies. Ik had er werkelijk nog nooit stil bij gestaan. Mediteren... ik ga meteen aan de slag. Als je nog meer goede adviezen voor mij hebt; hoor ik dat graag!

Nog een advies? Cheesy, ga geen magische experimenten aan, waarvan je de energetische consequenties niet kan overzien.

Ik snap trouwens nooit waarom gerenommeerde occulstisten zoals A.O Spare, wiens boeken ik wel ken en Aleister crowley, niks van gelezen, vaak arm en berooid sterven, je zou toch geneigd zijn te denken.....
Brother Amra
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 26 februari, 2011, 05:34:10 pm »

Dank u, dank u groot orakel!

Het is een groot voorrecht voor mij als neophyte om zulkse adviezen te mogen ontvangen van een Magus Exemptus, ofwel: iemand die weet wat hij zegt.  Wink

Helaas begrijp ik de laatste opmerking niet; gezien mijn kennis nogal beperkt is natuurlijk:

Citaat
Nog een advies?  Cheesy, ga geen magische experimenten aan, waarvan je de energetische consequenties niet kan overzien.

Zou de Magus Exemptus hier een toelichting kunnen geven? We zitten namelijk niet allemaal op dat niveau... afwachtend op het antwoord... ga ik vast thee zetten.

Fr. Amra
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 26 februari, 2011, 06:16:45 pm »

Citaat
Het is een groot voorrecht voor mij als neophyte om zulkse adviezen te mogen ontvangen van een Magus Exemptus, ofwel: iemand die weet wat hij zegt. 

Als je de implicaties van een dergelijke verklaring niet kunt overzien, c.q op zijn juiste waarde kunt schatten, kun je inderdaad maar beter thee gaan zetten. Wink

Citaat
ik ga even toelichten 

1: Behandel haar als je gelijke, geen onderdanigheid of macht,
2 :heb haar lief en ze zal je alles geven (het paradijs)
3: Behandel je haar als een Hoer, dan kan ze niet instaan wat er met jou gaat gebeuren.
4: Ze wil zeker Geen Koningin

Is deze reactie nu voor mij bedoeld, Gisere?, want ik kan het qua inhoud niet helemaal plaatsen. 
RoxyLucy
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 26 februari, 2011, 06:21:24 pm »

Citaat
affrill:
De meeste mensen doen geen dingen die sociaal gezien niet wenselijk zijn, niet omdat ze zo elkaar steken, maar omdat ze niet door het rechtssysteem gesanctioneerd willen worden.

Onder ons dunne vernisje beschaving huist, gemaskeert door sociale gedragscodes, echt nog wel een Neanderthaler.
Maar onze duistere kant ontkennen (verdringen) we liever, mede ook door onze conditionering hebben we vaak niet de moed deze onder ogen te zien.
Wil je effectief magie beoefenen is dat toch wel een eerste vereiste.

100% mee eens... was ook niet de bedoeling om de daad: "een leven nemen" te rechtvaardigen.
Citaat
Gisre:
1: Behandel haar als je gelijke, geen onderdanigheid of macht,
2 :heb haar lief en ze zal je alles geven (het paradijs)
3: Behandel je haar als een Hoer, dan kan ze niet instaan wat er met jou gaat gebeuren.
4: Ze wil zeker Geen Koningin zijn, maar gewoon geliefd.

Hmm sounds like your talking about my goddess Tongue

Nog een paar tips voor Brother Amra (en andere op dit gebied natuurlijk ^_^):
Weet wat je wilt, wat je doel is en wat je wel en ooit zou doen. Doe alles aan om dit te bereiken en verlies deze niet uit het oog.
Schrijf een code... met je moral, regels en doelen zodat dit makkelijker is.

Know your boundries and try to expend.
Iedereen heeft een limiet. Ga geen spreuken doen, Invocations of wat dan ooka ls je niet 100% vertrouwen hebt dat je het aan kan.
Bewaar de handeling desnoods, je limiet zal in verloop van tijd sterker worden en dan kan de de handeling wel uit kunnen voeren.

En het belangrijkste, als je aan het mediteren bent... laat alles over je heen komen!!!!!
Sommige beelden, gedachten of welke utiing dan ook zal beangstigend zijn, of juist heel vrolijk. Maar probeer je hoofd leeg te houden. No matter what.
« Laatste verandering: 26 februari, 2011, 06:28:15 pm door RoxyLucy » Gelogd

"Nothing is true, everything is permitted"
Brother Amra
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 26 februari, 2011, 06:45:22 pm »

Citaat
Als je de implicaties van een dergelijke verklaring niet kunt overzien, c.q op zijn juiste waarde kunt schatten, kun je inderdaad maar beter thee gaan zetten.

Orakel: De 'juiste waarde' is jou waarde hier; niet de mijne. Je hebt niet eens door wat ik je probeer te vertellen... Ik heb er ook geen zin meer in trouwens. Je vermoeit me en irriteert me. Inhoudelijk heb je bijna niets te vertellen; behalve het nodige knip en plakwerk. Ik kan je helaas niet uit mijn topics bannen; dus ga ik deze ook sluiten. I salute you again!

Citaat
Nog een paar tips voor Brother Amra:

Maar Brother Amra is helemaal niet genteresseerd in dat new age gezwets. Probeer gewoon eens ontopic te blijven, en reageer inhoudelijk. Iets wat waarschijnlijk niet mogelijk zal blijken...

Een aantal hier zullen wel begrijpen waarom ik dit topic sluit. Ik ga er geen energie meer instoppen. Er is geen structuur aanwezig, en inhoudelijke antwoorden zijn zeldzaam. De reden waarom ik hier gekomen ben heb ik helaas niet terug kunnen vinden. Wel zo jammer, dat dan weer wel.Topic closed.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Dreams are necessary to life.
- Anais Nin

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

5 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, Odion, Danthar
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18197
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register