Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Dit bericht is gemarkeerd als Nieuws.
Auteur Topic: Ik ben ... nieuwe inzichten  (gelezen 11249 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ikbenwieikben
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 09 april, 2009, 05:20:22 pm »

Magie/magisch 'werk' omvat en bevat ontelbare mogelijkheden; paden; zijwegen...
Als we dat in onze gedachten houden en stellen ons(zelf) jouw gestelde vraag, tsja, dan is en blijft het behoorlijk lastig, kost het enorm veel tijd, toewijding, concentratie, herhaling et cetera om in ons magisch handelen zo doelgericht te werk te gaan, dat we weinig of geen invloed uitoefenen op dat waar wij liever geen invloed op willen hebben/uitoefenen.
Zeer zeker ook bij het werken met Machten en Krachten.
Ik denk dat als je als magir geen beroep meer 'hoeft' te doen op krachten van een ander en dus in staat bent jezelf te manifesteren naar eigen wil en wens op ieder gewenst moment tijdens een magische handeling, dan zal je het dichtst in de buurt komen van werken met zo min mogelijk 'neven' gevolgen.

Uit eigen ervaring zeg ik dit: zodra ik met mijn handeling(en) begin, zet ik al meer dan n bepaalde energie stroom/vorm/soort in beweging. Dezen hebben ten aller tijde invloed op mij en al wat 'gelinkt' is aan het ritueel en magisch doel.
Vandaag kan evengoed morgen zijn, evenals de toekomst vandaag al vast kan staan. Ook daarin schuilen de ongekende Krachten die stromen door en samen gaan met de Wereld der Magie.

Wat wel handig kan zijn in dezen, is om jezelf ritueel af te schermen of om (bijvoorbeeld) de volgende dag te zegenen, heiligen, zuiveren en jouw eigen energie (vorm) te sturen.

Eenmaal een (bewust) een pad inslaan, betekent het pad geheel bewandelen (en afwandelen).
« Laatste verandering: 12 april, 2009, 03:47:59 pm door Ikbenwieikben » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 09 april, 2009, 09:06:14 pm »

Ik benwieikben,

Ik denk dat als je als magir geen beroep meer 'hoeft' te doen op krachten van een ander en dus in staat bent jezelf te manifesteren naar eigen wil en wens op ieder gewenst moment tijdens een magische
handeling, dan zal je het dichtst in de buurt komen van werken met zo min mogelijk 'neven' gevolgen.

Daar heb je wel een punt, ook wat je wenst speelt natuurlijk een belangrijke rol, ik denk dat een goede oplossing voor mij zal zijn me er nog wat verder in te verdiepen, bedankt voor je reactie.

alien696
Magus Exemptus

Geslacht: Man

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 12 april, 2009, 12:52:31 pm »

Ben ik het niet mee eens.
Ik gebruik vaak en met grote voorliefde andere krachten.
Zoals goetische demonen en enochiaanse entiteiten.
Deze helpen me vaak zo naar behoren dat ik enige vorm van sympathische magie behalve dan op dat vlak volledig me voorbij laat gaan.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Ikbenwieikben
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 12 april, 2009, 03:47:15 pm »

Ben ik het niet mee eens.
Deze helpen me vaak zo naar behoren dat ik enige vorm van sympathische magie behalve dan op dat vlak volledig me voorbij laat gaan.

...Daarop kan ik alleen maar antwoorden dat ik het enorm bewonderenswaardig vindt, dat het jou gelukt de gewenste/aangeroepen Demonen en Entiteiten met zoveel overtuiging(skracht) te doen luisteren naar jouw wil, dat zij hun eigen voordeel op een 'tweede' plaats schuiven.

Evenzo is het bijzonder knap, dat jij en z doelgericht te werk gaat op energetisch vlak, dat jij geen ruimte laat voor momenten van afzwakking (tijdens een ritueel bijvoorbeeld) en dat jij energien dusdanig goed weet te hanteren en besturen, dat er geen of amper bijkomstigheden zijn, die invloed uitoefenen op de wereld om jou/ons heen.
« Laatste verandering: 12 april, 2009, 03:49:33 pm door Ikbenwieikben » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 12 april, 2009, 09:07:41 pm »

alien696,

Ik denk dat dit alles allemaal al in in de diepere lagen je eigen psyche vertegenwoordigt is, jouw voorstellingsvermogen, verwachtingspatronen, (sterk) geloof (zeer belangrijk) omtrent het e.e.a bepaalt, hoe effectief het in de fysieke wereld kan uitpakken.

Demonen, entiteiten worden door de menselijke psyche zelf gecreerd, het is eigenlijk zo, dat je iets invoceert vanuit je eigen psyche en vervolgens in de illlusie (kan) komen te  verkeren, dat je met een kracht werkt, die buiten je bestaat en die je kunt manipuleren, maar hoe dan ook, het kan wel een bepaalde gewenste of niet gewenste reactie oproepen.

Ceremoniele of rituele magie zijn dus eigenlijk methodieken om grip te krijgen op de diepere lagen van je bewustzijn, de kracht huist dus in je eigen geest, niet er buiten.
Ik houd mij maar bij sigillen-magie, kun je het geringste spoortje van twijfel, zelfs een vluchtige (negatieve) gedachte, wat een magische handeling behoorlijk kan ontwrichten, vermijden.

Lees maar eens voor de aardigheid wat Austin Osman Spare hierover te melden heeft. Kan ik mij wel in vinden.     

Ikbenwieikben
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 14 april, 2009, 04:35:02 pm »

Demonen & Entiteiten worden door de menselijke psyche zelf gecreerd, het is eigenlijk zo, dat je iets invoceert vanuit je eigen psyche en vervolgens in de illlusie (kan) komen te  verkeren, dat je met een kracht werkt, die buiten je bestaat en die je kunt manipuleren, maar hoe dan ook, het kan wel een bepaalde gewenste of niet gewenste reactie oproepen.

Ceremoniele of rituele magie zijn dus eigenlijk methodieken om grip te krijgen op de diepere lagen van je bewustzijn, de kracht huist dus in je eigen geest, niet er buiten.
Ik houd mij maar bij sigillen-magie, kun je het geringste spoortje van twijfel, zelfs een vluchtige (negatieve) gedachte, wat een magische handeling behoorlijk kan ontwrichten, vermijden.

Wat/Wie is, Dat/Die is...
Ons psyche creert alleen het beeld/belichaming.
De aangeroepene is/bestaat.
Ons aandeel beperkt zich alleen tot het auditieve en visuele in dezen.

Als wij ons in onzelf keren en onze aandacht richten tot ons innerlijk, dan is er communicatie met onszelf mogelijk.
Bij het aanroepen van, richten wij ons naar 'buiten' toe, waardoor wij het communiceren met Krachten en Machten (die wij dus niet zelf scheppen) van verschillende Zijnsniveaus en energie stromingen mogelijk maken.

Ook hier geldt: 'het' is niet zwart of wit, maar een grijze 'massa'.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 14 april, 2009, 09:17:35 pm »

De aangeroepene is/bestaat.
Ons aandeel beperkt zich alleen tot het auditieve en visuele in dezen.

Als een mens zich openstelt, dus zich focust op zijn innerlijk beleven, stelt hij zich open voor alle sferen en toestanden waartoe zijn wezen behoort heeft, behoort, of behoren zal, alles is in hem al vertegenwoordigt en bestaat bij de gratie van zijn eigen bewustzijn.

Kun je je hier misschien in vinden?

Jivanmukta
Magus

self-annihilation as a virtue

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 15 april, 2009, 10:42:22 pm »

Heeft iemand zich al gerealiseerd dat, hoe groot en machtig je jezelf ook kunt maken, ALLES vergankelijk is?

Hoezeer relativeert dit alles?

En IS niet alles relatief? Groot en klein... Goed en Kwaad... Licht en Duister...

Shit, ik ben... vergankelijk? Smiley

Relativerende groeten van J.

"When kundalini eventually descends, you may even play the game of desires, passions, cravings and such things. Maybe you play the game of victory and defeat, attachments and infatuation, BUT YOU JUST PLAY A GAME; YOU KNOW IT.You do everything as an actor. You are not involved in it life and soul."
alien696
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 16 april, 2009, 10:57:02 am »

Juist door de contemplatie van vergankelijkheid kom je tot inzicht in de onveranderlijkheid van de droom van Brahma and zo jezelf.
De droom blijft al verandert haar inhoud.
De inhoud is veranderlijk.
Het feit dat de droom bestaat is een bijna volledig onveranderlijk gegeven.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Jo-L
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 29 april, 2009, 10:03:36 pm »

hallo allemaal!!
ik ben joel 18 jaar oud.
en ik wil meer te weten komen over magie.
alien696
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 30 april, 2009, 06:51:58 am »

Welkom Joel, ik hoop dat je hier veel zal leren.

Tempestum
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 30 april, 2009, 12:29:37 pm »

Jivanmukta, dat ligt er aan of je gelooft dat mensen die 'samadhi' bereiken weer n kunnen worden met de oerkracht, met god, met de leegte of hoe je het ook maar noemt.  Wink
Tenminste, volgens mij ligt het voor de hand als je n kan worden met de oerkracht (ik noem het maar even zo om al die andere namen niet steeds te hoeven noemen), dat je dan niet meer vergankelijk bent. (Lichamelijk wel, maar dat is weer een ander verhaal.)

Maar ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt als het gaat om 'hoe groot en machtig je jezelf ook kunt maken', mensen van het zogenaamde Left Hand Path proberen vaak om 'zichzelf te verlichten', en in hun geval houd dat in dat ze niet proberen n te worden met de oerkracht, maar in de Astrale wereld een plaats voor zichzelf willen maken en daar altijd kunnen leven. De fout die ze dan volgens mij maken is dat de Astrale wereld een manifestatie van de oerkracht is, en daarom dus ook vergankelijk is. (Hoewel deze wereld waarschijnlijk nog wel een poosje blijft bestaan.)

Verder weet ik niet zo veel van mensen van de LHP, maar opzich zijn hun ideen altijd wel boeiend. Ik vind hun manier van gedragen alleen meestal niet zo aansprekend.
Anyway, Jivanmukta, ik ben benieuwd hoe je hier over denkt, ik vind dat je tot nu toe wel behoorlijk interessante ideen hebt gehad waar ik ook nog het nodige van kon opsteken.  Wink

~Tempestum
dark
darknesss is my life
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 19 mei, 2009, 05:52:12 pm »

hallo
ik ben sander en ik ben en ik besta ook
wat is het belangrijkste om weten van zwarte magie?

Pris of darkness
Tij
Extra titel? Why need 2?
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 19 mei, 2009, 06:01:46 pm »

Hahaha, wat grappig Grin Leuk, bekijk het subforum zwarte magie eens of stel daar je vraag.

Wie ik ben? #$%&@ Dat is een moeilijke vraag zeg! Ik vrees dat ik voor mij niet meer weg kom met 'Ik ben mezelf'. Ik ben een deel van iets. Of is iedereen een deel van mij? Droom ik? Lig ik misschien al jaren in coma mijn leven te dromen? Dat zou betekenen dat ik niet meer ben dan een droom. Maar dat wil ik niet geloven. Wie is ik? ik is mezelf, ik ben ik.

Een deel, een deel van alles, van alles een deel.

Tij,

The pen is mightier then the sword... if the sword is short en the pen is sharp.
Jivanmukta
Magus

self-annihilation as a virtue

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 21 mei, 2009, 08:43:39 pm »

Hoi ~Tempestum,

Allereerst bedankt voor het compliment  Smiley
Een belangrijk punt in de vraag wie of wat wij zijn is de veranderlijke natuur van ons bewustzijn / onze geest. Dit heb ik eerder genoemd door een opsomming te maken van verschillende geestelijke toestanden. Wanneer ik mij in een andere toestand bevind, dan bn ik dus anders en kunnen we DUS niet zeggen dat we maar 1 toestand zijn met de bijborende kenmerken.

Wanner ik zeg dat ik vergankelijk ben, dan bedoel ik dat ik mijzelf en de wereld IN EEN BEPAALDE GEESTELIJKE TOESTAND ervaar als vergankelijk.
Dit is overigens de toestand die wij tijdens ons waakbewustzijn het meeste ervaren.
Wanneer wij ons met die geestelijke toestand vervolgens groot en machtig maken, neemt dat dus niet weg dat we nog steeds vergankelijk zijn.

Echter, er zijn geestelijke toestanden (waaronder waarschijnlijk de diepste vormen van Samadhi) waarin ons bewustzijn zo sterk verandert dat wij de vergankelijkheid niet meer ervaren omdat ons bewustzijn is veranderd.

Nou weet ik niet zo veel over Samadhi maar ik heb zelf een ervaring gehad die ik (achteraf gezien) naar mijn idee volledig kon plaatsen in de Levensboom van de Kabbala en wel in Kether. Of beter gezegd : Ik (mijn bewustzijn) was opgenomen / opgegaan / veranderd in / gereduceerd tot... Kether.

Voor de volledigheid : Kether is een naam voor een geestelijke toestand die staat voor een bewegen (van zuivere geest of bewustzijn), dus zonder beelden, IN ZICHZELF.
Er is geen stilstand want dan zou er waarschijnlijk niets zijn, maar er is ook geen bewegen meer van punt a naar b. Beelden of ideeen zijn er al helemaal niet meer. Anders gezegd : Er is geen object en subject meer. De waarnemer en het waargenomene vallen samen er is enkel Zijn (op dit niveau schrijf ik het met een hoofdletter om de diepte van te betekenis te benadrukken).

En doordat het ene niet meer wordt vergeleken met (of wordt opgevolgd door) het andere is er geen beleven van tijd meer, aangezien de ervaring van tijd voorkomt uit elkaar opeenvolgende gebeurtenissen. Gevolg : Je ervaart eeuwigheid terwijl de wereld inclusief je eigen lichaam vanuit een andere geestelijke toestand gewoon doordraait.

Ik heb hier eerder een post over geplaatst; misschien is het een idee om het ff te lezen.

Groetjes Smiley

J.
« Laatste verandering: 24 mei, 2009, 10:56:47 am door Jivanmukta » Gelogd

"When kundalini eventually descends, you may even play the game of desires, passions, cravings and such things. Maybe you play the game of victory and defeat, attachments and infatuation, BUT YOU JUST PLAY A GAME; YOU KNOW IT.You do everything as an actor. You are not involved in it life and soul."
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Mensen openbaren hun karakter door niets zozeer dan door hetgeen zij belachelijk vinden.
- Johann Wolfgang von Goethe

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register