Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Dit bericht is gemarkeerd als Nieuws.
Auteur Topic: Ik ben ... nieuwe inzichten  (gelezen 11250 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Geslacht: Man

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 28 mei, 2009, 01:18:12 am »

Heeft geld 'waarde'? Of zijn dat collectieve illusies? Als ik ervaar dat ik volledig ingenomen ben door een ander wezen of als ik een brood afreken bij de bakker, twijfel ik niet aan deze concepten. Maar op andere momenten ga ik er bij stilstaan en analyseren of mijn 'waarheid' wel zo solide is.

Betalen kan je zien als een soort magische handeling/illusie sinds het moment dat we niet meer met (edel)metalen betalen. Er rust een taboe op om daaraan te twijfelen Wink
PappaMidnight
Magus

Sssshhh...

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 28 mei, 2009, 03:54:53 am »

Geld is ook een manier om goederen te verdelen binnen leef gemeenschappen.

Science alone ... just doesn't cut it
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 24 juni, 2009, 01:17:50 am »

Net zoals de ster in ruilwinkels en kringen en zo.
Ik wete niet of jullie dat idee kennen maar je wordt lid. of richt er een op.. Doet dat wat werk voor zeg maar een ander lid... die je dan sterren verschuldigt is.. die je dan weer gebruikt om iemand te hebben die je huiswerk helpt maken.
Geen dubbeltje ruilt ooit van hand.
Wat het hele vervelende aspect doet verdwijnen.. en iedereen heeft wat.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 23 januari, 2011, 11:49:05 am »

Ik verkeer regelmatig in de \'illusie\' dat ik contact maak met een externe kracht en daar heb ik op dat moment ook geen enkele twijfel over. Maar er zijn meer zaken waar ik regelmatig niet aan twijfel en die ik op andere momenten toch eens onder de loep ga houden. Bestaat \'liefde\'? Heeft geld \'waarde\'? Of zijn dat collectieve illusies? Als ik ervaar dat ik volledig ingenomen ben door een ander wezen of als ik een brood afreken bij de bakker, twijfel ik niet aan deze concepten. Maar op andere momenten ga ik er bij stilstaan en analyseren of mijn \'waarheid\' wel zo solide is. In mijn dagelijkse ervaring draait de zon om de aarde en is de aarde plat. Maar mijn natuurkundige beschouwingen geven me andere inzichten. Ik vraag me regelmatig af welke \'zinsbegoochelingen\' ik er nog meer op na houdt. Je noemde zelf al het \'bewustzijn\' als mogelijke collectieve illusie. Als er zoveel illusionair is, waarom zou ik dan niet die illusie cultiveren, die mij het meest gelukkig maakt? 

Misschien kan je zeggen, liefde kan een waarheid zijn of een illusie,

liefde bestaat uit een overgang naar een grotere volmaaktheid

wanneer die 2 factoren (een overgang en grotere volmaaktheid) in voldoende mate aanwezig zijn dan is er liefde.

Illusies die te vertalen zijn naar de rede geven nut, zijn ze niet redelijk dan monden ze uit in iets dat niet kan of niet nuttig is. Redelijk in de zin van , te beredeneren dat het waar is, of het werkt voldoende dus is het waar.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 23 januari, 2011, 05:20:27 pm »

Citaat
Als er zoveel illusionair is, waarom zou ik dan niet die illusie cultiveren, die mij het meest gelukkig maakt? 

Dat zijn maar rationele woordenspelletjes, creaief geberuik van de taal.

Alles in ons menselijk leven draait om gevoelens en die laten zich niet loochenen.
Die gevoelens zijn in onze beleving dan ook helemaal echt. Wink

Alles is natuurlijk wel een neurologische representatie van onze werkelijkheid, maar dat besef daarvan hebben we gelukkig ook nog en daar zullen we het maar mee moeten doen.

Je wilt een doel in je leven bereiken, maar het gaat in feite helemaal om het bewuste doel maar altijd om het gevoel wat het bij je genereert.

Zo kun je alles in je leven naar behoefte van het ervaren van plezierige gevoelens terugkoppelen, laat het dan maar volgens oosterse filosofieen allemaal Maya (zinsbegoocheling) zijn, maar wat heb je nu aan een dergelijke conclusie?

Gewoonweg genieten is de boodschap.   
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 29 januari, 2011, 12:28:53 am »

Citaat
Als er zoveel illusionair is, waarom zou ik dan niet die illusie cultiveren, die mij het meest gelukkig maakt? 

Dat zijn maar rationele woordenspelletjes, creaief geberuik van de taal.

Alles in ons menselijk leven draait om gevoelens en die laten zich niet loochenen.
Die gevoelens zijn in onze beleving dan ook helemaal echt. Wink

Alles is natuurlijk wel een neurologische representatie van onze werkelijkheid, maar dat besef daarvan hebben we gelukkig ook nog en daar zullen we het maar mee moeten doen.

Je wilt een doel in je leven bereiken, maar het gaat in feite helemaal om het bewuste doel maar altijd om het gevoel wat het bij je genereert.

Zo kun je alles in je leven naar behoefte van het ervaren van plezierige gevoelens terugkoppelen, laat het dan maar volgens oosterse filosofieen allemaal Maya (zinsbegoocheling) zijn, maar wat heb je nu aan een dergelijke conclusie?

Gewoonweg genieten is de boodschap.   

Je kan heel aards en rationeel zijn maar ook fantasie hebben. Als je fantasien of denkbeelden in een werkelijkheid wil omzetten moeten ze wel redelijk zijn waardoor ze haalbaar worden. Als je je dat beseft dan monden onredelijke fantasien niet uit in pijnlijke gevoelens. Je kan denkbeelden ook koesteren en (nog) niet in werkelijkheid omzetten of laten betijen en bijstellen. Vooral met onredelijke fantasieen is dat natuurlijk beter.
UvLvS
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 29 januari, 2011, 11:02:16 am »

7oen ik K'lijn was, speelde graag met Lego. Maar eigenlijk fantaseerde ik liever over hetgeen ik zou kunnen maken met de kleurtjes die ik zag in een winkel, op een verpakking of in een blad. Ik wist dat die kleuren een samenstelling waren van allemaal kleine blokjes. Ik had namelijk zelf gigantisch veel van die stukjes die geregeld tot in de verste uithoeken van de wereld die mijn kamer heette, reikte.
Als ik dan een nieuw model zag, een uit de tijd dad ik noch niet wist dad hed model bestond, bedacht ik als een razende hoe die in elkaar zat, en wat ik nodig zou hebben om er een te maken met de schatstukken uit mijn rijk. Natuurlijk was mijn buddy Lego altijd zo wijs om tenminste een paar elementen toe te voegen aan hed model dad ik bijna wel in zee moest gaan om hed zelfde resultaat te behalen f ik had kennelijk al zoveel waardevols weten te versamel dad Lego genoeg aan mij had verdient. Maar om dan niet te snoepen van oudere coole modellen zette ik toch maar weer ook hed nieuwe model op mijn ver-steeds-langer-lijsje.

Die fantasie stelde mij in staat om steeds harder te kunnen roeien met de riemen die ik had. Dad kwam omdat mijn kunstwerken ingenieuzer werden en zelfs mooier. Ik kon in mijn fantasie experimenteren op een niveau dad in werklijkheid de mogelijkheid creerde van hed omgaan met ervaring.

Fantasie... niet zomaar zo lekker. Het is belangrijk voor je vooruitgang dus gezondheid. Net zoals seks lekker is omdat hed noodzakelijk is voor voortplanting en eten lekker is omdat hed helpt bij hed opstaan de volgende dag.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 29 januari, 2011, 04:34:13 pm »

Citaat
Vooral met onredelijke fantasieen is dat natuurlijk beter.

Fantasien mogen best onredelijk zijn, geniet ervan
In fantasieland mag en kan alles.

En onderschat nooit de kracht van de verbeelding. Wink
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 29 januari, 2011, 04:36:28 pm »

Citaat
Net zoals seks lekker is omdat hed noodzakelijk is voor voortplanting

Als seks pijn zou doen, liepen we hier niet met z'n miljarden rond. Grin
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 06 februari, 2011, 10:25:36 am »

Citaat
Vooral met onredelijke fantasieen is dat natuurlijk beter.

Fantasien mogen best onredelijk zijn, geniet ervan
In fantasieland mag en kan alles.

En onderschat nooit de kracht van de verbeelding. Wink

Klopt als je maar heel goed waanideeen weet te scheiden van de realiteit. Als je bijvoorbeeld denkt dat geesten of goden echt bestaan dan kan je op een neerwaarts pad komen. Het is een nogal primitieve gedachte, niet als waarde oordeel bedoelt, het is een andere, primitieve manier van denken. Door goed na te denken zal je tot de conclusie komen dat veel van die dingen niet bestaan in de realiteit.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 06 februari, 2011, 04:24:32 pm »

Citaat
Als je bijvoorbeeld denkt dat geesten of goden echt bestaan dan kan je op een neerwaarts pad komen

Ze zouden best eens kunnen bestaan, of als externe entiteiten of in de diepe krochten van je eigen ziel, goden en godinnen, demonen en geesten (het zijn maar woorden) eigenlijk als personificaties van bepaalde natuur (kosmische ) krachten, zo primitief is die gedachtengang helemaal niet.

Kijk bijv maar eens wat de Hindoegodin Kali vertegenwoordigt, de symboliek waar deze godin voor staat, daar zit een heel diepe wijsheid achter.

Je weet het pas zeker als je er contact mee hebt gemaakt, dan is het nog een subjectieve kwestie, maar waar je in je eigen leven wel wat aan kan hebben.

Wat er allemaal zoal in de realiteit zoal bestaat weten wij niet zo veel van, misschien maar goed ook. Wink 
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 13 februari, 2011, 11:41:50 am »

Citaat
Als je bijvoorbeeld denkt dat geesten of goden echt bestaan dan kan je op een neerwaarts pad komen

Ze zouden best eens kunnen bestaan, of als externe entiteiten of in de diepe krochten van je eigen ziel, goden en godinnen, demonen en geesten (het zijn maar woorden) eigenlijk als personificaties van bepaalde natuur (kosmische ) krachten, zo primitief is die gedachtengang helemaal niet.

Kijk bijv maar eens wat de Hindoegodin Kali vertegenwoordigt, de symboliek waar deze godin voor staat, daar zit een heel diepe wijsheid achter.

Je weet het pas zeker als je er contact mee hebt gemaakt, dan is het nog een subjectieve kwestie, maar waar je in je eigen leven wel wat aan kan hebben.

Wat er allemaal zoal in de realiteit zoal bestaat weten wij niet zo veel van, misschien maar goed ook. Wink 

In je geest bestaat veel of alles, in de realiteit bestaat er veel minder of niets, alhoewel ik sommige mensen een engelachtige of (half)goddelijke status toedicht.
Aiero
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 13 februari, 2011, 04:15:16 pm »

Ik ga niet alles nu lezen, te weinig tijd, excuseer mij als ik dus dingen zeg die al gezegd zijn.

De originele tekst is:
Citaat
Ik twijfel, dus ik denk, dus ik ben
Ik ben is niets anders dan het synoniem "bestaan". Het was voor hem een bevestiging van het ziel, over zijn lichaam was hij nog niet zeker of het reel was.
Hier mijn antwoord dat de gedachtengang van de filosoof volgt:

Aangezien ik denk, ben ik iets dat denkt, ben ik een denkend ding. Een geest, zullen we maar zeggen, of beter nog: een ziel.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 13 februari, 2011, 07:54:50 pm »

Ach, het zijn allemaal maar woorden.

Misschien zijn we allang dood maar weten we het niet.

Begint het pas echt als we deze aarde verlaten.
Ikben(Ik)
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 13 februari, 2011, 10:26:47 pm »

Ach, het zijn allemaal maar woorden.

'...maar woorden...'?
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Wat een overvloed in deze armoede, wat een zaligheid in deze kerker.
- Johann Wolfgang von Goethe

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register