Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tarot and magic  (gelezen 4332 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
gabrielle1234
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 09 april, 2009, 10:53:43 am »

Hallo,

Tarot trekt me erg aan en ik ontdekte een boek van Donald Michael Kraig: tarot and magic.
Heeft iemadn ervaring met dit boek? Is het een aanrader? Gaan suggesties over het gebruik van tarotkaarten verder dan meditaties (hoewel die heel erg zinvol zijn komen meditaties over tarotkaarten spontaan bij me op, daar heb ik geen boek bij nodig)
Tempestum
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 april, 2009, 11:33:09 am »

Gegroet,

Allereerst, als je met 'meditaties of tarotkaarten' bedoelt dat je over tarotkaarten gaat nadenken, ze voor je ziet en dergelijke zaken, dan is dat geen meditatie, maar dagdromen.
Persoonlijk vind ik meditatie niet imperatief bij het werken met de tarot, ik vind het wel belangrijk om er gewoon voor te zorgen dat je van tevoren rustig bent en niet te veel denkt aan 'aardse zaken'. (Hierbij bedoel ik dus dingen zoals school, werk en gezin.)

Tarot and Magic van Kraig heb ik eigenlijk nog nooit gelezen, maar persoonlijk vond ik Kraig altijd een beetje fluffy en spraken zijn rituelen mij nooit zo aan omdat hij in bijvoorbeeld zijn boek over High Magick niet eerst wat basisconcentratie leert, maar meteen doorgaat met allerlei rituelen.
Er zijn natuurlijk mensen waarbij dit echt goed gewerkt heeft, maar voor mij werkte het niet, verder weet ik natuurlijk ook niet of zijn boek Tarot and Magic wl goed is, ik heb het namelijk nooit gelezen.

Om met de Tarot te werken raad ik je persoonlijk 'Learning the Tarot' aan, ik kan dit boek wel even op m'n virtuele HD zetten en delen.
*Gaat even naar z'n ADrive en deelt dit boek.*
Learning the Tarot in 19 Lessons
Dit boek geeft allereerst een stukje theorie over het ontstaan van de Tarot, waar het voor wordt gebruikt etc. En vervolgens verschillende soorten manieren om de Tarot te lezen en goede oefeningen die daarbij horen om er zelf ook goed mee om te leren gaan.

Ik weet niet of je al een Tarot-deck hebt, maar dat is uiteraard ook nodig bij het werken met de boek.
Je kunt van tevoren (dus voor het aanschaffen van een deck) proberen de theorie al een beetje door te lezen, maar ik denk dat je het beter onthoud als je de kaarten zelf er bij hebt terwijl je de theorie in het boek probeert te begrijpen.

Veel succes met het werken met de Tarot!
~Tempestum

landellus
Neofiet
*

Geslacht: Man

"elfiddius samantes estello"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 25 februari, 2010, 03:26:05 am »

Hallo,

Tarot trekt me erg aan en ik ontdekte een boek van Donald Michael Kraig: tarot and magic.
Heeft iemadn ervaring met dit boek? Is het een aanrader? Gaan suggesties over het gebruik van tarotkaarten verder dan meditaties (hoewel die heel erg zinvol zijn komen meditaties over tarotkaarten spontaan bij me op, daar heb ik geen boek bij nodig)

Tarrot is enorm nep...
Merkabah
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 25 februari, 2010, 12:15:11 pm »

Citaat
Tarrot is enorm nep...
Huh qabbalah ook, maar daarom werkt het niet minder.
Maar oke, ik ga met je mee, waarom is iets wat ik dagelijks gebruik nep ?

Live long and prosper
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 25 februari, 2010, 02:15:10 pm »

Citaat
Tarrot is enorm nep

Waarom is Tarot enorm nep?
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 25 februari, 2010, 06:18:33 pm »

Hallo,

Tarrot is enorm nep...

Zoals ik het begrijp zijn het niet de kaarten, maar is het jouw onderbewust zijn, dat met de antwoorden komt.
Merkabah
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 25 februari, 2010, 08:02:33 pm »

Citaat
Zoals ik het begrijp zijn het niet de kaarten, maar is het jouw onderbewust zijn, dat met de antwoorden komt.
Mee eens, maar helaas is dat nep  Smiley ben toch wel benieuwd

Live long and prosper
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 februari, 2010, 08:11:37 pm »

Ik ben ontzettend sceptisch.

Ik heb alleen ervaring met online tarot, en dat vind ik helemaal apart, maar of ik daar serieus op in moet gaan ?

Een nicht van mij heeft de tarot gelegd voor mij en een vriendin.

Die vriendin kent ze niet, maar met slechts een foto, wist ze ze dingen te vertellen die ze niet van mij weet, maar die wel kloppen, en die te specifiek waren, om het af te doen als een trucje.

En mijn ongeloof in de tarot heeft dus een flinke deuk opgelopen.

Merkabah
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 26 februari, 2010, 12:04:43 pm »

Ik heb geen ervaring met online tarot maar als je er serieus op in wil gaan zou ik de kaarten aanschaffen en ze zelf gaan leggen. Er gaat een wereld voor je open.  Smiley
Zelf gebruik ik ze alleen op mezelf als terugkoppeling op bepaalde gedachten of stemmingen en niet zo zeer voor anderen.

Live long and prosper
Silverlady
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 08 maart, 2010, 04:33:49 pm »

Online tarot ( of om het eender welke waarzegskaarten) ben ik niet zo echt voor te vinden.
Gewoon omdat je energie er niet heengaat (zeg maar)
Voor mezelf vind ik de lenormandkaarten makkelijker in de omgang, heb crowley tarotkaarten, maar daar doe ik eigenlijk te weinig mee.
Misschien tijd om de deck weer eens boven te halen.
Voor iemand die echt geinteresseerd is eender welk waarzegskaarten aan te schaffen, zou ik willen aanraden, laat de kaarten jou kiezen, niet jij hun.
Met andere woorden ga op je gevoel af, diegene je eruit neemt zal meestal heel goed bij jou aansluiten

<br /><br />It\\\'s nice to be important,but is more important to be nice.
eliza
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 31 oktober, 2010, 08:54:41 pm »

Citaat
Tarrot is enorm nep...

Dit vind ik eigenlijk een beetje beledigend overkomen  Embarrassed
Als tarot dan toch nep is waarom zit je hier dan vraag ik mij af...
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 26 april, 2011, 05:14:27 pm »

vanaf heel jong ben ik met tarot bezig.. Eerst als spannend en hoe langer hoe meer instruktief en wijs.
 Terwijl de achterliggende gedachte schijn te zijn dat er geen verschil zit tussen micro and macro-cosmos... Echter dat er wel degelijk kaarten zijn die men kan laten helpen door de tohu en bohu. (1)
tevens geeft de qabalah aan dat je uiteindelijk bestaat in het goddelijk als zijnde een afspiegeling van zulks.
Echter dit heeft ook een duistere zijde..

(1)
Tohu en bohu zijn chaos (tohu) en leegte.
De wereld in zijn groot zou je kunnen zeggen.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
UvLvS
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 26 april, 2011, 08:20:21 pm »

7arot is net zo echt als de Paashaas.

Wie heeft er niet van gegeten...
Aiero
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 27 april, 2011, 03:20:15 pm »

Je onderbewustzijn kan de kaarten niet schudden dacht ik...
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 27 april, 2011, 07:23:51 pm »

Dat lijkt mij nonsens.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Dreams are necessary to life.
- Anais Nin

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register