Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Relatie herstel wat "mag" wel en wat "mag" niet ?  (gelezen 4810 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 13 maart, 2010, 03:03:08 am »

Maddy,

De Snaar theorie berust nog op wetenschappelijke hypotheses. Om dit concept echt goed te begrijpen, moet je van goede huize komen.

Maar zoals in de lezingen van de "Orde der Verdraagzamen", terecht wordt gesteld, ik kan mij er tenminste wel in vinden, kun je aan een innerlijk gecreerde werkelijkheid kracht ontlenen, als je er rotsvast in gelooft, op wat voor niveau dan ook, het is de bijbehorende geestesgesteldheid, (rotsvast geloof) die hoofdzakelijk het resultaat bepaalt.
Bij de geringste twijfel gaat het echt niet lukken.

A.O. Spare had om dit te omzeilen een leuke onorthodoxe manier van magie bedrijven ontworpen, het opladen van sigillen in een staat van Gnosis, dit stelde je in staat om de dialoog tussen wil en verstand te omzeilen, waarbij de kans op succes aanmerkelijk groter wordt.
Maar ieder zijn meug. 

Citaat
Mijn vraag blijft, waar blijft de resterende energie die niet in/op het target is aangekomen?...werkt dat verder in de syncroniciteit, plakt het aan ""het pad", or what? Donno. Dat is het grapje waar ik nog niet achter ben, want hoewel die rest-energie minder behoort te zijn, de resten van wat niet in t proces opgenomen is, kunnen ook die effecten zeer merkbaar zijn?...zeker op de lange termijn?

Hoe evalueer je precies, want je hebt het toch over abstracte begrippen,
op wat voor manier de energie verdeelt wordt en hoe groot de restenergie is, ik ben wel bekend met het begrip "Synchroniteit", maar toch kan ik jouw betoog niet helemaal goed volgen.

Citaat
Heel figuurlijk. De quote bovenaan pagina 171 gaat over kusjes ^^

Dit ervaar ik nu echt als hartverwarmend, want op dit forum worden er in de regel niet zoveel kusjes uitgedeeld. Smiley

Groet,

Affrill.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 13 maart, 2010, 04:46:25 pm »

In het gedeelte wat ik nu lees, stelt een van de schrijvers ook,
dat als jij in god gelooft, bidden helpt.

Verder heeft het voor mij wel een goede benaderingen, hoe je van je wereld beeld af kan komen.

Het wereld beeld waar magie en paranormale dingen onzin zijn.

De string theorie.
Alles is opgebouwd uit de zelfde deeltje, die we voor het gemak maar even snaartjes noemen.
Afhankelijk van de trilling (energie niveau) van dit deeltje, zien wij bijvoorbeeld Quarks (atomen)

Met E= MC^2 zijn we nog niet klaar. Hoewel Einstein de kosmologische constante, de grootste blunder van zijn leefde noemde,
( dit omdat hij dacht dat het heelal statisch was) blijkt nu die constante toch in de formule te horen. De c in die formule is niet die constante, naar de lichtsnelheid.

En van de problemen waar ze tegen aan lopen, het heelal groeit, en er komt materie bij.
Waar die materie vandaan komt is de grote vraag.
De materie die er bij komt, lijkt de reden van de groei van het heelal te zijn.

Hoewel het wetenschap is lijkt het wel magie.
In onze dimensie ? komen ook steeds nieuw deeltjes, die omdat ze tegengesteld zijn, elkaar opheffen. Symmetrie dus  Grin

Behalve bij een zwart gat, daar zal het ene deeltje in het zwarte gat vallen, en het andere deeltje word er uit geschoten.

Iemand die dit beter uit kan leggen:
Een professor, die ook gewoon uitlegt wat ze nog niet weten.
http://www.youtube.com/watch?v=9fIrmjxlT18 58 minuten.

Het is minimaal leuk om te zien hoe de wetenschap, en laten we het de new age gedachte noemen, naar elkaar toe groeien.

Bijvoorbeeld dat er ook wetenschappelijk gezien meer dimensies moeten zijn, en ook super symmetrie is ook zo iets.

Zo is er een informatie overdracht die sneller gaat als het licht.
Iets wat met deeltje a gebeurd gebeurd ook meteen met deeltje b ook al zijn ze lichtjaren van elkaar verwijderd.   
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 13 maart, 2010, 05:47:04 pm »

Jamathi,

Citaat
In het gedeelte wat ik nu lees, stelt een van de schrijvers ook,
dat als jij in god gelooft, bidden helpt.

Ja, religie berust ook op een magisch mens en wereld beeld.

Citaat
Verder heeft het voor mij wel een goede benaderingen, hoe je van je wereld beeld af kan komen.

Het wereld beeld waar magie en paranormale dingen onzin zijn.

Absoluut, voor mij was het ook heel verhelderend.

Hoe het nu precies zit met ons oneindig universum, of zich dat nu constant zich blijft uitdijen of whatever, allemaal hypotheses, net als de Big Bang, de meest gangbare theorie omtrent het onstaan van de kosmos, maar wat was er daar dan voor geweest? en zo kunnen we ons verliezen in allerhande speculatieve benaderingen, maar uiteindelijk weten we het gewoonweg niet.Huh

Bij elke nieuwe wetenschappelijke ondekking doemen er weer nog complexere nieuwe mysteries op, kortom, het is een begin zonder eind.

Ook niet waarom wij hier zijn, als daar uberhaupt een reden voor is, of een gril van de evolutie, wie het weet mag het zeggen.

Zo dacht ik over het e.e.a, tot ik de geschriften van de "Orde der Verdraagzamen", begon te lezen, dat liet me niet los, gaf mij ook antwoord op veel levensbeschouwelijke vragen.

Wie weet word ik nog wel eens donateur. Wink

jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 13 maart, 2010, 08:10:18 pm »

Waarom dit boek voor mij misschien wel gaat werken t.o.v. veel andere dingen die ik gelezen heb.

De "andere" boeken zeggen ergens maak jezelf wat wijs en geloof daar in.

Tot nu toe werkt dit bij mij niet.

Dit verhaal maakt me duidelijk waarom niet.  Cheesy

Ik geloof van veel van die dingen geen barst.
En je kan jezelf niet echt veranderen.

Mijn ik beeld is hier het probleem.
Omdat ik al jaren veel wetenschappelijke verhalen lees,
kan ik dat niet zomaar aan de kant zetten en negeren.
Ik moet dus geen dingen proberen die teveel tegen mijn wetenschappelijke ideen ingaan.

Maar om de kwantum mechanica en Psychokinese ? even te combineren, als je met je geest het Hicks veld opheft, dan wel benvloed, dan kan je vrijwel alles optillen, en zelfs veranderen.

The mystery of empty space
http://www.youtube.com/watch?v=Y-vKh_jKX7Q&feature=channel

Ik kan me best voorstellen dat ik dit veld kan benvloeden.
Vooral omdat ik dat al doe, als ik me arm beweeg.  Grin

Door de tekst word ik ook weer op het feit gedrukt, dat ik mezelf niet helemaal geaccepteerd heb.

En dat projecteren bied mogelijkheden.
Het zit niet in mijn karakter, maar ik moest toch wel even glimlachen bij de gedachte, dat ik haar vriend iets vervelends kan toe wensen.

Maar wanneer ik dat projecteren onder de knie heb, dan zie ik ook
genoeg onschuldige mogelijkheden.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 14 maart, 2010, 12:08:41 am »

Veel moderne wetenschappelijke inzichten corresponderen uiteindelijk met oude esoterische wijsheden.

Interessant filmpje op Youtube, bedankt.

Ook wel een interessant linkje:

http://www.kajmunk.nl/Cern/Paginas/Particlephysics.htm

Citaat
Het zit niet in mijn karakter, maar ik moest toch wel even glimlachen bij de gedachte, dat ik haar vriend iets vervelends kan toe wensen.

Tja, dat komt toch als eerste bij je op, als je over kennis gaat beschikken waarmee je iets kan doen, heel menselijk trouwens hoor.
En wie bepaalt uiteindelijk wat goed of verkeerd is, ook op dit vlak heeft het met het recht van de sterkste te maken.
Tenminste zo denk ik erover.

Citaat
Maar wanneer ik dat projecteren onder de knie heb, dan zie ik ook
genoeg onschuldige mogelijkheden.

Zolang het voor jezelf maar interessant genoeg blijft.
Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 15 maart, 2010, 11:59:19 am »

Maddy,

De Snaar theorie berust nog op wetenschappelijke hypotheses. Om dit concept echt goed te begrijpen, moet je van goede huize komen.

Maar zoals in de lezingen van de "Orde der Verdraagzamen", terecht wordt gesteld...

A.O. Spare had ...Maar ieder zijn meug. 

Hoe evalueer je precies, want je hebt het toch over abstracte begrippen,
op wat voor manier de energie verdeelt wordt en hoe groot de restenergie is, ik ben wel bekend met het begrip "Synchroniteit", maar toch kan ik jouw betoog niet helemaal goed volgen.

Citaat
Heel figuurlijk. De quote bovenaan pagina 171 gaat over kusjes ^^

Dit ervaar ik nu echt als hartverwarmend, want op dit forum worden er in de regel niet zoveel kusjes uitgedeeld. Smiley

Groet,

Affrill.

Haha, heb toch iets fout gedaan; wacht al 5 dagen op die kusjes ^^

Enne...ik kom van hele goede huize hoor Tongue Zal wel eerlijk met je zijn, de tijd dat ik deze en andere theorieen volledig heb doorgeplozen is al een paar jaartjes geleden, maar dat Magie/Psi zijn oorsprong in de biologie en quantum mechanica heeft - ben ik van overtuigd.

Ken die lezingen niet - isbn? Link?

lol, heb er nog een beetje moeite mee om de wetenschap van het engels naar het nederlands te krijgen, big bad spellingmistakes ^^ De NL termen zijn trouwens zo vaag, ouderwets en onduidelijk dat ik feitelijk eerst die opnieuw wil evalueren, naast dat ik niet een vast protocol volg om mezelf te evalueren - zou ik misschien wel moeten doen als wetenschapper in de dop.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 15 maart, 2010, 04:11:51 pm »

Citaat
En wie bepaalt uiteindelijk wat goed of verkeerd is, ook op dit vlak heeft het met het recht van de sterkste te maken.
Tenminste zo denk ik erover.

Ik denk ook dat iedereen voor zich zelf uit moet maken waar voor hem de grens ligt.

Zo zal ik niet snel iemand vervloeken, maar hoewel ik geen kinderen heb,
kan ik me goed voorstellen, dat als iemand aan jouw kinderen komt, de grens ineens ergens anders ligt.

En zo kan ik wel meer voorbeelden verzinnen, waarbij ik wraak neem als er iemand gekwetst word waar ik om geef, en dat hoeft niet perse met magie.

Er zijn dus dingen, waar ik wel een gevangenis straf voor over heb.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 15 maart, 2010, 09:24:37 pm »

Maddy,

Citaat
Haha, heb toch iets fout gedaan; wacht al 5 dagen op die kusjes
.

Ach jee, gemiste kans, dat wordt weer een slapeloze nacht.Shocked

Ik ken die lezingen niet, de link heb ik wel belang bij, dus zou je zo goed zijn om.....

Als wetenschapper in de dop, je lijkt me echt een uitpluizer, bedoel ik in positieve zin hoor, heb ik wel iets mee.
Volg je een gerichte studie of ben je jezelf je kennis aan het toeeigenen wat zoal in je interessefeer ligt? Het een hoeft het ander natuurlijk ook niet uit te sluiten.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 15 maart, 2010, 09:39:20 pm »

Jamathi,

Citaat
Ik denk ook dat iedereen voor zich zelf uit moet maken waar voor hem de grens ligt.

Ben ik met je eens.

Citaat
Er zijn dus dingen, waar ik wel een gevangenis straf voor over heb.

Een poosje de bak in kan me op zich niet zo veel schelen, wel als je eruit komt en meestal dakloos raakt, ik heb nu een mooie huurwoning maar door het kwijtraken van mijn baan tevens nu ook een uitkering, vreet ik wat uit en beland ik in de bak, wordt ook de uitkering tevens stopgezet.
Kan ik verder als zwerver het leven door, probeer dan maar eens weer een woning te krijgen. Dan wordt het het Leger des Heils.Grin

As je wraak wilt nemen, uit ervaring weet ik dat het een sterke emotie is, zou je het op een slinkse manier moeten doen en al je sporen goed moeten uitwissen.
Zodat je nergens op aangesproken zou kunnen worden.
Maar ik zou het niet laten.

Afijn, zo denk ik er over.     

Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 15 maart, 2010, 10:41:07 pm »

Mijn beste affrill, ik ga u even een pmtje sturen ^^

Carry on!

Maddy
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future.
- Stephen Ambrose, in Fast Company

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register