Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Relatie herstel wat "mag" wel en wat "mag" niet ?  (gelezen 4832 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 09 maart, 2010, 03:52:51 pm »

Ik ben het aan het lezen, het spreekt me tot nu toe wel aan.

Wat mij wel opgevallen is.
Ik ken het boek thought vibrations, ik vermoed dat de law of attraction, daar minimaal op genspireerd is.

Maar zijn manier doet mij wel erg denken, aan mensen die met hun intutie dan wel gidsen willen praten, maar ook met wat ik tot nu gelezen heb over magie.

Zo als ik het tot nu ervaar (spreek me gerust tegen) zijn zeker de magiers en de schrijver van thought vibrations, bezig om hun "wens" via hun onderbewustzijn, de ruimte in te sturen.
En daarbij moet je dus in trance raken, diepe concentratie dus.

Ik mediteer ook nog steeds bijna elke avond, en dat gaat langzaam vooruit.

affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 09 maart, 2010, 11:54:02 pm »

Citaat
Zo als ik het tot nu ervaar (spreek me gerust tegen) zijn zeker de magiers en de schrijver van thought vibrations, bezig om hun "wens" via hun onderbewustzijn, de ruimte in te sturen.
En daarbij moet je dus in trance raken, diepe concentratie dus.

Zo ong in grote lijnen, als het in je onbewuste is opgeslagen, vinden er gebeurtenissen in je leven plaats die ogenschijnlijk niets met het doel te maken hebben, maar achteraf als je de samenhang ziet wel degelijk hun nut hebben gehad, Jung benoemde dit fenomeen "Synchroniteit", hoewel hij het niet aan de Occulte wijsbegeerte relateerde, vermoed ik.

Tevens de overtuiging toegedaan zijn dat het menselijk bewustzijn in verschillende sferen werkzaam is, hoewel je je daar niet bewust van bent, door diepe introspectie (meditatie) en het verstand c.q de ratio maar even terzijde te stellen, kan zich dat langzaam voor je gaan ontvouwen.

Hiervoor moet je wel over een zekere mentale onverschrokkenheid beschikken, anders bestaat de kans dat je eindigt als speelbal van je eigen onbewuste, in een instelling, die je waarschijnlijk niet als eindstation in gedachten had.

Elke lezing verschaft wel weer waardevolle informatie, dus voorlopig ben ik nog lang niet uitgelezen.
« Laatste verandering: 10 maart, 2010, 12:04:21 am door affrill » Gelogd
Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 10 maart, 2010, 11:24:39 am »

It will come back to you. Jaren in een magische relatie gezeten - net als drank...het kan meer stukmaken dan wat je bedoeling is. De enige emotie die je hoeft, kunt, mag - zonder gevaar voor een backfire, zenden is de emotie Hoop. De sterkste van het stel. Geef er geen directe doelen aan, slechts je hoop dat zij haar geluk mag vinden. Heb de lange adem. Leave the rest up to free will.

In je feitelijke leven helpt t denk ik als je toch jezelf op orde gaat brengen, als meisjes (en als meisje kan ik dat weten, denk ik) ergens behoefte aan hebben is het ouderwets: Veiligheid en Vertrouwen. Dan komt pas liefde, aandacht, fysieke en spirituele behoeften etc. Saai credo: Eerst jezelf leren gelukkig te zijn, voordat je dat een ander kan leren.

Maddy

PS Ik ken het boek thought vibrations, ik vermoed dat de law of attraction, daar minimaal op genspireerd is. Zullen we het erop houden dat de wet het boek heeft geinspireerd, en niet het boek de wet?.... ^^
« Laatste verandering: 10 maart, 2010, 11:27:05 am door Madm » Gelogd
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 10 maart, 2010, 02:30:45 pm »

Aan het gedeelte, me zelf op orde brengen word hard gewerkt

Ik weet niet hoe oud de law of attraction is, maar dat boek komt uit1906, daarom dat ik de conclusie trok dat het ouder is.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 10 maart, 2010, 03:25:48 pm »

Citaat
In je feitelijke leven helpt t denk ik als je toch jezelf op orde gaat brengen, als meisjes (en als meisje kan ik dat weten, denk ik) ergens behoefte aan hebben is het ouderwets: Veiligheid en Vertrouwen

Zijn de vrouwen van tegenwoordig niet meer op zelfstandig functioneren en onafhankelijkheid gericht, hanteer je niet een beetje een achterhaald concept inzake van wat vrouwen graag zouden willen? Wink
Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 10 maart, 2010, 10:28:36 pm »

De (esoterisch, occult, semi wetenschappelijk - bla) boeken in mijn kast beginnen van 1756 tot ongeveer 1940/45. Dat een boek oud is, maakt het niet meer of minder waar, of waarheidsgetrouw of ronduit een leugen. Dat het een boek is wat een de hermetische wetten betreft.... een wet is een gebeurtenis, gevolg of noodzakelijkheid die -altijd- geldt. 1000 Jaar geleden, 10000 jaar geleden, en ook, 100 jaar in de toekomst of 10000 jaar in de toekomst. De garantie dat het zo werkt in het NU. Tik t maar eens in op google, krijg je vanzelf de sacred texts, of iets in die richting. Er zijn meer hermitische wetten die zeer inspirerend zijn. (al zet ik mn vraagtekens bij enkelen tot hun absoluutheid....anayway)

Citaat
In je feitelijke leven helpt t denk ik als je toch jezelf op orde gaat brengen, als meisjes (en als meisje kan ik dat weten, denk ik) ergens behoefte aan hebben is het ouderwets: Veiligheid en Vertrouwen

Zijn de vrouwen van tegenwoordig niet meer op zelfstandig functioneren en onafhankelijkheid gericht, hanteer je niet een beetje een achterhaald concept inzake van wat vrouwen graag zouden willen? Wink

Zeker. De vrouw van vandaag de dag ten opzichte van de vrouw zeg 10-20 jaar geleden is heel anders.
De vrouwen vandaag zijn veel zelfstandiger, en onafhankelijker - en zo heb ik ze ook graag. Maar dat neemt nog niet weg dat de mannelijke hoffelijkheid, mijn inziens, ook verloren is gegaan in de feministische strijd om gelijkwaardigheid. De mcdonaldsreclame zegt t wel, men schetst de situatie jongen - meisje, gezellig naar de mac, maar jongen is wel zo "geemancipeerd" om de helft van de rekening terug te vragen.
Al is het bedoeld als spot, is het misschien wel een voorbeeld van de verharding tussen de sexen? De romantiek is er tegenwoordig zo snel uit. En dat kan je, zeker nu,  keurig als "gelijkwaardige" vrouw wensen, denk ik. 

Maddy
« Laatste verandering: 10 maart, 2010, 10:30:23 pm door Madm » Gelogd
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 10 maart, 2010, 11:02:46 pm »

Bedoel je met die absoluutheid, dat ze beweren dat je alles kan krijgen dat je wilt ?

Daar heb ik ook grote vraag tekens bij, alles lijkt mij niet mogelijk.

En in de film de secret beweren ze dat niet iedereen het zelfde meisje wil.
Dat klopt, maar ik heb ook genoeg niet persoonlijke voorbeelden gezien, waar twee mannen of vrouwen, wel de zelfde op het oog hadden.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 10 maart, 2010, 11:04:29 pm »

Citaat

In mijn ervaring doen de vrouwen zich hier stoerder voor als ze zijn.
Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 10 maart, 2010, 11:14:25 pm »

Je kan alles krijgen wat je wilt. Als je het maar hard genoeg wilt.

Dat bedoelde ik niet. Een van de andere hermetische wetten is de wet van de aantrekkingkracht tussen geslachten. Orgineel kijk je dan naar het mannelijk en vrouwelijk geslacht. Maar wat wordt er nou feitelijk bedoeld? Het lichamelijke component van de wet, of de spirituele kant van de wet? ...bij een volkomen absolute wet behoor ik die vraag niet te stellen misschien?...

...Mijn eigen energie rekent me toch af en toe iets meer mannelijke energie toe dan vrouwelijke...misschien val ik daarom ook bepaalde periodes op meisjes? Met een beetje galant zijn kom ik teminste heel ver. ^^ Ook als ze gebonden zijn, en ook zonder magie - misschien wel psi, maar goed, dan duiken we de sympathisch, emotionele gedachtenkrachten in, en das iets "too much" om nu uit te leggen.

Wordt je hier iets wijzer van? *grijns*

Maddy
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 11 maart, 2010, 02:31:55 am »

Citaat
...Mijn eigen energie rekent me toch af en toe iets meer mannelijke energie toe dan vrouwelijke...misschien val ik daarom ook bepaalde periodes op meisjes?

Dat heeft (m.i.) gewoonweg met je endocriene stelsel te maken, je ziet ook vaak dat vrouwen in de menopauze plotseling meer belangstelling beginnen te krijgen voor hun sexegenoten, ook als gevolg van een hormonale oprising?Grin

Citaat
Met een beetje galant zijn kom ik teminste heel ver. ^^ Ook als ze gebonden zijn, en ook zonder magie - misschien wel psi, maar goed, dan duiken we de sympathisch, emotionele gedachtenkrachten in, en das iets "too much" om nu uit te leggen.

Misschien zitten ze al dan niet lekker in hun eigen relatie, waren het eigenlijk al sluimernichten, hoewel ze het zelf nog niet wisten en is dan natuurlijk elke spannende prikkel of stimulans in de vorm van een beetje extra positieve aandacht meer dan welkom, daar hoeft inderdaad geen Magie aan te pas te komen.

Citaat
dan duiken we de sympathisch, emotionele gedachtenkrachten in, en das iets "too much" om nu uit te leggen.

Wat bedoel je hier nu precies mee, ik heb wel enigszins een idee, maar zou het graag van jezelf horen, als je dat tenminste niet bezwaarlijk vindt.

Groet,

Affrill.

Madm
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 11 maart, 2010, 03:33:59 pm »

Misschien, weet ik niet. Ben wel redelijk gevoelig voor testosteron en oestrogeen...maar voor mn menopauze ben ik nog 20 jaar te vroeg ^^

Psi, imo, is een combinatie van wil en neurochemie - het (bewust) aanleggen (of afbreken) van neuropaden. Zoals je zei; misschien zitten ze dan al niet lekker in hun vel/relatie - is helemaal zo. Ik maak, in het beste geval, slechts gebruik van de inhiberterende en exibiterende krachten van deze drieweg...de plussen en de minnen. Als ik tussen de orginele 2 een min zie gebeuren, weet ik dat ik kan plussen.... Like that? Wink

Maddy
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 11 maart, 2010, 05:16:42 pm »

Citaat
Zoals je zei; misschien zitten ze dan al niet lekker in hun vel/relatie - is helemaal zo. Ik maak, in het beste geval, slechts gebruik van de inhiberterende en exibiterende krachten van deze drieweg...de plussen en de minnen. Als ik tussen de orginele 2 een min zie gebeuren, weet ik dat ik kan plussen.... Like that?

Vind je niet dat je dan een beetje opportunistisch bezig bent Wink

Afijn, dan komen we op het terrein van ethiek en moraal, maar daar kun je ook wel weer een hele filosofische boom over opzetten.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 11 maart, 2010, 05:47:46 pm »

Dat bedoelde ik niet. Een van de andere hermetische wetten is de wet van de aantrekkingkracht tussen geslachten. Orgineel kijk je dan naar het mannelijk en vrouwelijk geslacht. Maar wat wordt er nou feitelijk bedoeld? Het lichamelijke component van de wet, of de spirituele kant van de wet? ...bij een volkomen absolute wet behoor ik die vraag niet te stellen misschien?...

...Mijn eigen energie rekent me toch af en toe iets meer mannelijke energie toe dan vrouwelijke...misschien val ik daarom ook bepaalde periodes op meisjes? Met een beetje galant zijn kom ik teminste heel ver. ^^ Ook als ze gebonden zijn, en ook zonder magie - misschien wel psi, maar goed, dan duiken we de sympathisch, emotionele gedachtenkrachten in, en das iets "too much" om nu uit te leggen.

Wordt je hier iets wijzer van? *grijns*

Maddy

Ja toch wel iets. En aan wat ik tot nu toe bereikt heb, is ook geen magie of zo te pas gekomen.
Wij blijken elkaar wel een beetje te kennen.
En wat ik bereikt heb, is dat ze me vertrouwd, weet dat ik gek op haar ben en ze weet dat ik niet alleen maar vriendjes wil zijn.

Ik kan op dit moment meer stuk maken als me lief is.

Zo kreeg ik tot mijn verbazing een reactie, toen ik zij dat ik haar miste.
Tot nu werden dit soort berichtjes genegeerd.

Het is nog te vroeg om te juichen, maar ook te vroeg om het al op te geven.
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 11 maart, 2010, 05:54:36 pm »

Citaat
Zoals je zei; misschien zitten ze dan al niet lekker in hun vel/relatie - is helemaal zo. Ik maak, in het beste geval, slechts gebruik van de inhiberterende en exibiterende krachten van deze drieweg...de plussen en de minnen. Als ik tussen de orginele 2 een min zie gebeuren, weet ik dat ik kan plussen.... Like that?

Vind je niet dat je dan een beetje opportunistisch bezig bent Wink

Afijn, dan komen we op het terrein van ethiek en moraal, maar daar kun je ook wel weer een hele filosofische boom over opzetten.

Hoewel ik niet alles begrijp wat daar staat, ben ik er heilig van overtuigd, dat als een relatie goed is, je niets kan doen om dat te veranderen. Of misschien moet ik zeggen, niet iets wat zich niet tegen je zal keren?
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 11 maart, 2010, 06:03:09 pm »

Uit het boek
Citaat
De eerste stap van de bewustzijnsprojectie is: uit de niet redelijke elementen die u treffen er een element uit te kiezen, dit in uw persoonlijkheid geheel laten doorklinken en opnemen en
vervolgens u daarop te richten

Ik moet iets kiezen uit de niet redelijke elementen  Huh
Wat zijn, niet redelijke elementen ?

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Indubitably, Magic, is one of the subtlest and most difficult of the sciences and arts. There is more opportunity for errors of comprehension, judgment and practice than in any other branch of physics.
- Aleister Crowley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register