Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Freak when sea waves  (gelezen 3836 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
UvLvS
Gast
« Gepost op: 29 november, 2009, 01:26:55 pm »

Vandaag de dag is individualisatie gelukkig een gemeen goed. De meeste mensen zijn best content met het fenomeen en pakken graag de kans aan om zich te onderscheiden. Vaak gebeurd dit door een bepaalde haardragt, een eigen kledingstijl of een geheel eigen kijk op het leven.
Ook heeft elk mens een eigen naam. Voor het grootste gedeelte geldt dat de ouder voor jou beslist met welke roepnaam je door het leven gaat. De n heeft slechts n naam, maar er zijn mensen genoeg die met meerdere voornamen danwel doopnamen door het leven gaan. Dat de naam die je draagt invloed heeft over jouw levensloop is ook geen onbekent nieuws. Om deze reden zijn ouders vaak ruim van te voren bezig met het bedenken van een geschikte naam voor hun kind. Namenboekjes worden erbij gehaalt of oude vertellingen om een betekenisvolle naam te kunnen geven.

Maar, als de naam die je draagt een betekenis heeft die bijna niemand kent, hoe effectief is dat dan?
Is het niet zo dat de hersenen de eerste beste houvast gebruikt die het tegenkomt bij het horen van een naam?
Wat bedoel ik daarmee?

Anita bijvoorbeeld. Betekend:  Genadig, liefelijk. Maar wie weet dat? Anita wordt in de volksmond al snel Aniet of Niet of Nieta. Deze klanken zijn de werkelijke 'vloek' over je naam. Niet is ontkenning. De Anita's zijn ook vaak zelfsstandig, opstandig en houden er zo hun eigen ideen op na.
Robert betekend Schitterend door roem. Mooie betekenis maar wederom weinigen die dat realiseren als ze het uitspreken. Wel zijn de klanken Rho en Bird terug te horen in de naam. Rho is niet bij een ieder bekend, maar staat voor weerstand. Bird is vogel. De Robert mensen die ik ken zijn eigenlijk ook allemaal wat tegendraads en losbandig. Ze willen vrij zijn.

Zelf heet ik Antone Christian. (Anti, Wannetjuh)De onschatbare en drager van Christus. Voor een christen een eervolle naam. Waarom ben ik dan altijd zo vel tegen geweest? Antone zag ik altijd als En n. Dus ik dacht dat ik En Een Christen heette. Echter, Antone kan ook begrepen worden als Einde Op/Van. Eigenlijk klinkt mijn naam dus als Het Einde Van De Christus.
Hoewel ik me lichtelijk genaaid voel met zon naam, kan ik nu wel mezelf beter begrijpen. Nu snap ik waarom ik nooit iets goed kan vinden in het christendom. Iedereen die mij aanspreekt zegt mij in principe een eind te maken aan het christendom.
Had me dan de naam Joy gegeven. Dan zou ik elke keer dat ik mijn naam hoorde aan vreugde denken zonder verborgen betekenissen erbij te halen.

} Wat is jouw naam?
} Wat is de officile betekenis?
} Hoe klinkt het kort door de bocht als iemand jouw naam uitspreekt?

« Laatste verandering: 29 december, 2010, 06:03:54 pm door 7rap seventy 7o » Gelogd
Danthar
Global Moderator
Magus Exemptus

Geslacht: Man

White Galactic Mirror

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 01 december, 2009, 12:44:40 pm »

Dit vind ik een leuke topic, en ook fijn dat je in gewone letters en gewoon lettertype schrijft. Dank je.

Mooie voorbeelden met Aniet en Rhobird, ik ken ook een Robert en die is inderdaad zo iemand ook, ga ik hem zeker vertellen.

Grappig hoe je met taal goochelt en Antone las als 'and one'. Mooie vindingen, creatief, leuk.

'Einde op' snap ik niet. Ant = end nog wel... maar hoe one, oon, op kan worden? oon doet me dan denken aan ohm, omega, maar dat is weer einde. One in Duits, ohne, is zonder, dan heb je Einde Zonder Christus, die is ook wel mooi voor je wellicht.

Verder zie ik in je naam ook tone, toon. Ben je muziekaal?

Ik zou heel graag antwoorden op je vragen, maar ik heb toevallig een naam die zo zeldzaam is dat je zodra je die kent meteen alles van me te weten kan komen, en dat vind ik voor een openbaar forum in deze tijden niet zo verstandig.

Wel roep ik anderen op met meer voorkomende voornamen dat wel te doen, want het lijkt me inzichtelijk.

Als voorbeeld een inzicht van een vriendin van me, die heet Nicky. Zij zegt: And (N) I (i) Seek (c+k) Why (y), zij is erg bezig altijd met het waarom der dingen.

Ontspannen, verandering van gezichtspunt, doorbreken, overstijgen, uittreden... Grenzen en onze mogelijkheid ze te verleggen, ze op te lossen of door ze heen te gaan. Durven spelen in open bewustzijn.
Magie.
UvLvS
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 01 december, 2009, 01:38:33 pm »

Oprechtheid mag en kan alleen maar gewaardeerd worden. Dank je voor je openheid.
Het Einde Wint, Christus, ook een interpetatie.

Er is mij inderdaad ook opgevallen dat de lettertruck die jij uitlegt opgaat voor veel meer dingen. Letters maken woorden/namen dus ook letters hebben een betekenis. Daar kan je zover in gaan als je zou willen. Ook is de fonetische klank van belang.
Ik ben ook heel erg nieuwsgierig hoe andere hier tegenover staan. 7och heb ik via mijn andere schrijven hier proberen te laten zien dat hetgeen wat in deze topic besproken wordt werkt op een zekere manier.

Uiteraard is hier meer mee gemoeid, wat echt demoeite waard is om eens te bekijken. Ik ga niet alles voorkauwen. Maar het bestijgen van de pyramide werkt. Daarnaast is the Church of Mormon heel erg begaan met namen. Als tip, erg grappig om mee bezig te gaan.
Wist je ook dat er bepaalde namen verboden zijn of zijn geweest.
7oevallig was Anton ook verboden. Dan vraag ik me weer af, waarom.
Deceipher
Administrator
Magus

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07 december, 2009, 01:07:39 am »

Leuk onderwerp, alleen mis ik de link met zwarte magie nog even.

@Danthar:
Antone > Ant on / End on > Einde op Smiley

And tone of End tone zou je er ook nog van kunnen maken. Wel grappig dat beide ondanks een subtiel verschil van n letter een totaal andere betekenis hebben.

Mijn naam is Frank.
De Germaanse variant hiervan betekent speer, de Latijnse vrij en de Engelse eerlijk.
Woordspelletjes heb ik er eigenlijk nooit mee gespeeld. Met Frank zelf kan ik ook niet zo veel bedenken.
Een goede vriendin van mij noemt mij altijd Frankie. Fonetisch kun je in het uitspreken van Frank kun je ergens het woord foreign terugvinden. Kie valt te verbasteren naar Key. Foreign Key? Iets beters kan ik nu even niet opkomen ;-)
UvLvS
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 07 december, 2009, 05:16:47 pm »

Frankly, eye do not Car. 7o0 make a point. Niets persoonlijk, D.
« Laatste verandering: 14 december, 2009, 02:42:11 am door UvLvS » Gelogd
Ash Chihiro
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18 december, 2009, 01:25:52 am »

Zo dus Robert mensen zijn tegendraads en losbandig !? Nou ik ben een Robert mens en een beetje van die twee ben ik wel. maar echt maar een klein beetje hoor.

Ik ben wel erg buitensporig.

Anyway aangenaam
« Laatste verandering: 18 december, 2009, 01:34:08 am door Ash Chihiro » Gelogd
Danthar
Global Moderator
Magus Exemptus

White Galactic Mirror

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 19 december, 2009, 12:51:43 pm »

@Danthar:
Antone > Ant on / End on

Zover was ik ook ja, maar het gaat me echt om dat 'op' deel.
"on" = aan... einde aan sure, maar op? welke taal?
Snap ik nog steeds niet. Gewoon een klinkt als?

Mijn naam is Frank.
De Germaanse variant hiervan betekent speer, de Latijnse vrij en de Engelse eerlijk.
Woordspelletjes heb ik er eigenlijk nooit mee gespeeld. Met Frank zelf kan ik ook niet zo veel bedenken.
Een goede vriendin van mij noemt mij altijd Frankie. Fonetisch kun je in het uitspreken van Frank kun je ergens het woord foreign terugvinden. Kie valt te verbasteren naar Key. Foreign Key? Iets beters kan ik nu even niet opkomen ;-)

Frank is vrijzinnig, brutaal (soms op een goede manier), moedig, open, recht door zee. Een franke jongen. Frank is gewoon een woord, dus dat heb je sowieso al Smiley

Groetjes

Ontspannen, verandering van gezichtspunt, doorbreken, overstijgen, uittreden... Grenzen en onze mogelijkheid ze te verleggen, ze op te lossen of door ze heen te gaan. Durven spelen in open bewustzijn.
Magie.
zipp12
Neofiet
*

Keep a healthy mind!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 19 september, 2010, 12:45:14 pm »

Ik heb verschillende namen. Op het internet noem ik mij soms zipp12 dat betekent niks volgens mij. Mijn echte naam op het internet is JH Leeuwenhart. JH zijn de initialen van mijn voor en achternaam en Leeuwenhart is de naam die ik kreeg toen ik een relatie had met een lieve vrouw uit Brabant. Toen we in bed lagen keek ze me in mijn ogen en noemde me bij mijn ware naam: Leeuwenhart. Over mijn doopnaam wil ik niks kwijt. Ik ben vernoemd naar mijn grootouders en ik heb een voornaam die waarschijnlijk uit gewone christelijke bronnen is gehaald.
javedjee80
Neofiet
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 29 december, 2010, 09:48:45 am »

your working is really good. Thanks for sharing

UvLvS
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 29 december, 2010, 06:07:52 pm »

Say New pay 's

by UnLeS
Aiero
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 22 maart, 2011, 06:59:22 pm »

Mijn naam is Aiero en officieel weet ik niet eens waar hij vandaan komt. Je spreekt het Jiero uit maar ik hoor nogal wel eens Air (zonder 'j' tussen de 'a' en 'i')
Chryfius
zoekende Student
Neofiet
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 12 april, 2011, 11:29:27 am »

} Wat is jouw naam?
Vincent

} Wat is de officile betekenis?
letterlijk 'zij overwinnen' afgeleid van het latijn Vincentius '= overwinnaar/overwinnende' gewoonlijk vertaald als 'overwinnend'.
in Itali Vincente/Vincenzo en in Spanje Vicente.

} Hoe klinkt het kort door de bocht als iemand jouw naam uitspreekt?
Ik heb het geluk van een vrij nduidige naam volgens mij want als mensen mijn naam uitspreken komt het vaak neer op Vin-sent, soms ook nog wel Vinnie of Vince of Vinney.

"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"
~ Emma Lazarus
UvLvS
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 13 april, 2011, 02:11:56 am »

vind/send
Chryfius
zoekende Student
Neofiet
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 13 april, 2011, 08:05:41 pm »

vind/send

lol, ben ik de enige die het verband tussen vind/send en mijn signature ziet? niceee  Cool

"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"
~ Emma Lazarus
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 06 juni, 2011, 09:39:40 pm »

Met mijn EQ systeem betekent jouw naam het volgende Smiley

Gisere
20.400.5.700.30.700.

1855

Dus dmv theosophische reductie 91.
"Zij die begrijpt wat dwaasheid is" zou je kunnen zeggen.
Tzadde en aleph, dus ook de ster en de dwaas.
Daardoor een deel uit makende van de wereld en toch af en toe iets nieuws proberen.
 Gebruik makende van de EQ leid tot dit.
Virgo.Air.Scorpio.earth.Pisces.Earth.
Als zodanig, open zijnde voor nieuw ideen die betrekking hebben op de fysieke wereld zoals die gekent kan worden en leid tot nieuwe arrdse ondernemingen.

Klopt het een beetje?

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
The supreme satisfaction is to be able to despise one's neighbor and this fact goes far to account for religious intolerance. It is evidently consoling to reflect that the people next door are headed for hell.
- Aleister Crowley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, Odion
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18197
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register