Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hemel of hel  (gelezen 14993 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 08 januari, 2010, 10:04:22 pm »

Catweazle,

Citaat
Ligt eraan of je er veel waarde aan hecht. Als je erg veel met je ego bezig bent dan kan ik me voorstellen dat het een beangstigend idee kan zijn.

Heb jij je wel eens afgevraagd waar je instinct tot zelfbehoud in levensbedreigende situaties op is gefocust in geval van overleven, juist!
Sterven betekent loslaten, voor de meeste mensen zeer moeilijk, toch wel voorstelbaar en begrijpelijk, of sta jij daar allemaal boven, of hoe kijk je er eigenlijk tegenaan?
Het lijkt me toch wel stug dat jij in het Grote Niets zou willen verdwijnen, tenzij je levensmoe bent.

Bovendien zijn er nogal wat interpretaties en betekenissen van de term Ego, mag ik je eerst eens vragen wat je daar nu precies onder verstaat? en vanuit welke discipline je dit belicht?

Quote Catweazle:het ontwijken van de vraag of je je neefje nou nog wat tijd en positieve energie gaat geven na dit lange verhaal.

Ik begrijp die interesse in een andermans familieperikelen niet helemaal.
Dat is toch niet jouw ding. 
« Laatste verandering: 08 januari, 2010, 10:10:30 pm door affrill » Gelogd
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Geslacht: Man

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 08 januari, 2010, 10:06:30 pm »

Over het hele verhaal van de 2 heren, applaus.

Wat ik zeer eng vind is dat mensen die anders zijn of denken, niet gerespecteerd (ofwel gehaat) worden zelfs als je er helemaal geen last van hebt. Dit is een vrij land (gelukkig) dus ik snap het niet.

Geniet nou eens van mensen die anders zijn dan jij (je kan echt wel jezelf blijven en je eigen ding blijven doen als je dat wilt).

Mijn ervaring is dat het helemaal niets uitmaakt wie of wat iemand is (bah, die hokjesgeest of het generaliserende).

Jammer vind ik de soms aanwezige negatieve energie, het soms opschepperige en het ontwijken van de vraag of je je neefje nou nog wat tijd en positieve energie gaat geven na dit lange verhaal.  Wink
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 08 januari, 2010, 10:26:28 pm »

Catweazle,

Citaat
Ligt eraan of je er veel waarde aan hecht. Als je erg veel met je ego bezig bent dan kan ik me voorstellen dat het een beangstigend idee kan zijn.

Heb jij je wel eens afgevraagd waar je instinct tot zelfbehoud in levensbedreigende situaties op is gefocust in geval van overleven, juist!
Sterven betekent loslaten, voor de meeste mensen zeer moeilijk, toch wel voorstelbaar en begrijpelijk, of sta jij daar allemaal boven, of hoe kijk je er eigenlijk tegenaan?
Het lijkt me toch wel stug dat jij in het Grote Niets zou willen verdwijnen, tenzij je levensmoe bent.

Bovendien zijn er nogal wat interpretaties en betekenissen van de term Ego, mag ik je eerst eens vragen wat je daar nu precies onder verstaat? en vanuit welke discipline je dit belicht?

Dat begrijp ik wel, dat levensbehoud maar dat bedoelde ik niet. Overigens vind ik het vreemd dat jullie een inbreker naar het leven staan zolang hij je leven niet bedreigd, daarnaast is de wet daar duidelijk in, het mag niet. Klinkt wel stoer misschien maar je kan beter niet de `held` uithangen en hem proberen om zeep te helpen, in ieder geval uit respect voor iemands situatie en leven maar daarnaast is het gevaarlijk voor je eigen leven in directe zin en je kan in het gevang belanden.

Natuurlijk is doodgaan niet leuk en hou ik heel erg van het leven en wil graag 100 jaar worden. Maar ik vermoed dat ik op een bepaald moment denk, het is goed zo, het loopt zoals het loopt, oud of jong, ziek of gezond. De cyclus is rond, er is een begin en een einde, er is groei en er is verval, zo zitten veel processen in elkaar, dat lijkt me eerlijk, voor de 1 is het leven korter of langer dan voor de ander, een korte of een lange cyclus.

Over ego kan wel wat geschreven worden. Maar daar wil ik nog even over nadenken.
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 08 januari, 2010, 10:34:55 pm »

Catweazle,

Citaat
Ik begrijp die interesse in een andermans familieperikelen niet helemaal.
Dat is toch niet jouw ding. 
Smiley
Gaat me niet om de interesse in het familieperikel maar om te kijken of hij bereid is te schrijven hoe hij ergens over denkt.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 09 januari, 2010, 02:03:37 am »

Citaat
daarnaast is de wet daar duidelijk in, het mag niet.

Ja, maar de wet is in Nederland een beetje krom, kijk eens naar andere landen, zelfs als je je verdedigt als je aangevallen wordt en de ander wat te hard raakt kom je al met justitie in aanraking. Dat geldt ook voor een inbreker. Laat jij dan je huis leeghalen? Ik niet dus, dat heeft met stoerheid niets te maken, dat druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Maar als je niet een beetje weerbaar bent kan ik me wel voorstellen dat je het dan maar over je heen laat gaan.

Dan had je nog destijds een idioot van een politicus die stelde dat je, om de aggressor af te leiden, moest roepen, kijk een roze olifant?
Maar in Den Haag zijn ze een beetje vervreemd van de werkelijkheid.
Maar dit is geen politiek forum.

Citaat
Maar ik vermoed dat ik op een bepaald moment denk, het is goed zo

Op hoge leeftijd misschien of eerder als je door bepaalde omstandigheden het leven niet meer leuk vind, maar ik heb het vermoeden dat je nu nog lang zover niet bent. Dat is gewoonweg een gemakkelijke rationele conclusie, die je nu wel even kan trekken, als je ervoor staat wordt het een heel ander verhaal. Iksnap ook wel dat alles vergangelijk is maar dat neemt mijn of jouw drang tot leven niet weg. Die drang, daar liggen zoals ik al postte geheel ander krachten aan ten grondslag, die maken ook deel uit van je wezen, dus je bent niet alleen maar wat je zoal kunt bedenken.

Citaat
Maar daar wil ik nog even over nadenken

Is prima.Wink

« Laatste verandering: 09 januari, 2010, 02:05:18 am door affrill » Gelogd
UvLvS
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 09 januari, 2010, 11:30:50 pm »

Als hed aan mij ligt, en aan de hele familie trouwens, komt mijn neefje niets te kort. Allemaal missen we zijn moeder nog erger dan we God missen. Ik zeker wel. We doen wat we kunnen en dan sta je wel stil bij de dingen zoals deze topic.

Natuurlijk zou ik ook in andere termen kunnen praten, maar daar hep ik geen zin in. In mijn ogen is dad juist hed probleem waarom er zoveel onbegrip is voor elkaar, omdat men niet meer op een gewone duidelijke manier wenst te communiceren. Als hed aan mij ligt mag de mystiek omtrent magie ook verdwijnen. Of toch niet? Dad is een moeilijke kwestie. Mystiek is nodig om hed door te krijgen. Misschien dad iemand daar een topic over kan beginnen. Weer.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 11 januari, 2010, 02:41:34 am »

Citaat
Mystiek is nodig om hed door te krijgen. Misschien dad iemand daar een topic over kan beginnen. Weer.

Bedankt UvLvS, die tip had ik net even nodig, ik wist al niet hoe ik dit moest plaatsen.Wink
Maar het is slechts een middel om.....natuurlijk.
UvLvS
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 13 januari, 2010, 09:28:53 am »

Het moge duidelijk zijn dat een ieder er zo zijn eigen idee op nahoud. Ik sluit dan ook af met een link die voor wat betrefd het christelijk geloof een eind maakt aan de grote verwarring. Deze link zal een eye-opener zijn voor een ieder die nogsteeds verblind is door leugens en vertellingen, mythes en legendes. Voor vele van ons is het slechts een bevestiging van iets dat we allang wisten en/of vermoedde.

Ik presenteer u 7HE SACRED 3 OF 7HE SEPHIRO7H op een manier zoals u het wellicht nog nooit heeft mogen aanschouwen.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 13 januari, 2010, 05:42:28 pm »

Applaus.Grin
alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 14 januari, 2010, 06:49:31 pm »

Kom op mensen, de hemel?
Wat moet je in godsnaam, of beter nog de goden hun namen, doen op een wolk?
Lekker scheten laten en toevoegen aan hoeveel het zuigt om daar te zijn?
Persoonlijk brand ik liever kilos wiet in de hellen en heb ik echt lol...
Zie jullie daar dan of zijn jullie echt zo saai geworden dat jullie nu accepteren dat de hemel fantastisch is en nog meer want geloof me of niet, de hemel is de lucht?

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
UvLvS
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 14 januari, 2010, 07:52:20 pm »

Go 7o Hell Alien696, maar neem voor mij ook een extra wietje mee wil je? Ik sta liever in vuur en vlam, als Lucifer, dan dad ik op een wolkje moet 7oe kei ken hoe er in de wereld wel gefeest wordt en in hell hed lead ya "7he roof in on fire" uit de luidsprekers knalt. Het is misschien grappig om te fantaseren hoe hed zal sein na de dood, maar die begrippen worden gewoon misbruikt.
En als je dan toch wil geloven... magie en occultisme zijn een gruwel in de ogen van religies. Welkom in hel's w8 kamer!!

Ik was laatst eens aan hed kei ken op een christelijk forum. Die lui geloven alles. Die kunnen we nog een hoop geld aftroggellen. De stumpers. Ik bedoel, je kan iemand die een sollicitatiebrief schrijft naar SINterklaas voor de vacature Zwarte Piet toch gewoon niet serieus nemen? Ook niet als de stoomboot er zo luxe uitziet?
PappaMidnight
Magus

Sssshhh...

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 14 januari, 2010, 08:21:35 pm »

Alien Wink daar was je weer eens.

Heaven = shit you like
Hell = shit you won't like

Jou hel zal er waarschijnlijk uitzien als een klooster vol ouwe kerel die de hele dag van die @&^($@$ (*! psalmen zingen.. hehehehe

Science alone ... just doesn't cut it
Danthar
Global Moderator
Magus Exemptus

White Galactic Mirror

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 14 januari, 2010, 11:08:04 pm »

Gaat het nu nog steeds over hemel of hel?

Hemel n hel.

Groet.

Ontspannen, verandering van gezichtspunt, doorbreken, overstijgen, uittreden... Grenzen en onze mogelijkheid ze te verleggen, ze op te lossen of door ze heen te gaan. Durven spelen in open bewustzijn.
Magie.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 15 januari, 2010, 12:57:38 am »

Je kunt de hemel ook op aarde beleven, daar hoor ik nooit niemand over.
UvLvS
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 16 januari, 2010, 11:51:34 am »

Ik kan nu niet bepaald zeggen dad dit leven op aarde er uit ziet als een hemel zoals we dad concept voor geschoteld hebben gekregen. Maar om hed nu een hel te noemen, gaat me ook veel te fair.
7och ben ik hed met Sebastiaan eens. Hed leven hier op de zeebodem is beter dan alles wat ze daar boven hebben. Wat dad betrefd vind ik de filosofie van Walt Disney geweldig. In die zin is hed een hemel op aarde. Maar dan zou ik hed geen hemel noch hel noemen. Gewoon hed leven. Als je wilt zien, dan zal je zien. Kennis der magie heeft mij in elk geval een totaal andere wereld laten zien, een ander perspectief van de circel van het leven
.

Wij, mensen, gaven namen aan duivels, goden, engelen en demonen,
zodat deze betekenis konden geven aan ons leven.
  Laat niet het bestaan van deze demonen, engelen, goden en duivels
ons tegenhouden om te beleven
de gebeurtenissen die deze namen representateren.

7oe, aanbid dier en houd hoog hun naam,
want het waren deze voorouders die onze wereld
bewerkte en een rots liet uitbloeien
thoth parel
  7oe, verheerlijk planten en zaad
want deze levens geven ons kracht en voorspoed
  Laat uw eigen naam zijn als statement
ontegenzeggelijk waar
zodat een duivel verblind wordt door
de lichtdrager
  plant leven
geef zaad an de wereld
geef zaad an de mens
  weet je naam
en zeg
  Ik Ben

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Als je alle wetten zou moeten bestuderen, zou je geen tijd meer hebben ze te schenden.
- Johann Wolfgang von Goethe

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register