Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hemel of hel  (gelezen 14991 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
alien696
Magus Exemptus

Geslacht: Man

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 17 januari, 2010, 04:55:46 pm »

Ik denk van niet he, niet nadat ik jaren van demonische poezen heb gehad... Het is altijd leuk in de hete openingen van de hel.... Lalalalala
Maar ik denk dat jouw hemel voor jou minder interessant is dan mijn hel...... Voor jou.... Of begint gregoriaans zingen je nu niet al te vervelen?

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
UvLvS
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 17 januari, 2010, 08:29:06 pm »

Hell yeah, eigenlijk heb ik ook genoeg van die klagende heilige ge?zang? Mijn hemel? hm, welk net? welke zender?
Maar nee, ik ben nou gewoon liever hier en nu. In mijn hemel heeft Lucifer nog alle tonen die klinken.
 Deze klanken staan me meer aan het hart. Een goede DJ, met zijn eigen style.
I car for musix. Dan hoef ik niet alleen maar viooltjes. Der moet een bass bij.
7ekNow In 7O 7heNex7 WorLd NeSsa7ioN, toevallik deze kilk zonder biertje.
hemeltje hel, je weet hed wel. maar die van jou is die van de ander niet. Pretje hier of pret je daar, ieder zijn eigen zin, maar je ziet het zelf maar.
Des al niet te min is er genoeg moois te vinden in de vele sprookjes, fabels, mythes en kerken die deze wereld rijk is, als je graag je fantasie wil prikkellen. De ene leugen is nog beter dan de ander. De waarheid van de ander kan ook de waarheid van de een overtreffen. Geniet maar vrees niet, er is niemand die jouw hart ziet.
« Laatste verandering: 17 januari, 2010, 08:31:57 pm door UvLvS » Gelogd
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 07 februari, 2010, 10:18:43 am »

Bovendien zijn er nogal wat interpretaties en betekenissen van de term Ego, mag ik je eerst eens vragen wat je daar nu precies onder verstaat? en vanuit welke discipline je dit belicht?

Als antwoord op de vraag van Affril:

Wat hebben mensen met elkaar gemeen, het maakt niet uit waar in de werld?

Vermoedelijk staan we tussen het dierlijke en het niet dierlijke in (wat dat laatste is vind ik moeilijk te doorgronden, doorgronden tot 10 cijfers achter de komma hoeft van mij niet).
Je zintuigen kan je op 2 manieren gebruiken. Een groot deel van de tijd gebruik we ze om te overleven, te geven, krijgen en plezier te maken.

De meeste mensen gebruiken hun zintuigen een klein deel van de tijd om ze niet dierlijk te gebruiken. Dat kan op allerlei manieren. De 1 door tuinieren, de ander door muziek te maken of luisteren of door op wat voor manier dan ook in een andere sfeer te geraken, met of zonder ritueel. Een deel van mensen op dit forum zijn waarschijnlijk bezig met iets dat met deze alinea te maken heeft.

M'n vermoeden is dat mensen dat doen om hun dingen in het reeele leven op een andere manier te bekijken of te beinvloeden en deels om onderbewust alvast te wennen aan het idee om fysiek dood te zijn, alles om je heen valt even weg als het ware, je ontsnapt een beetje aan de werkelijkheid. Niet dat normaalgesproken iemand dood wil maar je neemt af en toe een klein voorproefje op fysiek dood zijn of ego loosheid.

Veel in je fysieke leven heeft met je unieke ego te maken. Als je fysiek doodt bent is 1 ding zeker, je kan niets meer met je ego. Als je erg aan je ego hecht lijkt fysiek dood gaan me erg vervelend.

In mijn beleving hebben mensen met de meest grote ego's, dat zijn voor mij mensen die anderen onvrijwillig (de indruk of illusie van) hun macht hebben doen laten gelden of mensen welke in verband met het voorgaande lelijke dingen gedaan of gedacht hebben, de grootste moeite met doodgaan.

Naast dat doodgaan sowieso niet vrolijk is omdat een uniek ego/persoon van wie je kan houden fysiek verdwenen is. Echter dat is een prijs die we betalen voor het wonderlijke feit dat we er zijn en is de harde werkelijkheid. Het enige wat fysiek voortleeft is zijn de achterblijvers. Die kan je het beste liefde meegeven, haat meegeven kan ook maar dat is een tegennatuurlijk iets waarmee je het voor jezelf en anderen alleen maar moeilijk en onprettig maakt. Haat zal altijd uitsterven naar mijn idee omdat het onnatuurlijk is omdat we zoogdieren zijn en anderen ervaren. Olifanten zijn bijvoorbeeld ook zorgzaam, geven om leven en zijn verdrietig als er een olifant dood is.

En toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uit Wink
« Laatste verandering: 07 februari, 2010, 09:00:20 pm door catweazle » Gelogd
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 07 februari, 2010, 10:57:35 am »

Hell yeah, eigenlijk heb ik ook genoeg van die klagende heilige ge?zang? Mijn hemel? hm, welk net? welke zender?
Maar nee, ik ben nou gewoon liever hier en nu. In mijn hemel heeft Lucifer nog alle tonen die klinken.De ene leugen is nog beter dan de ander. De waarheid van de ander kan ook de waarheid van de een overtreffen. Geniet maar vrees niet, er is niemand die jouw hart ziet.

Misschien een waarheid  Grin , wees voorzichtig in welke sfeer en hoe ver je je mee laat slepen/zuigen. Engelen of gevallen engelen / een sfeer kunnen een aardige invloed op je uitoefenen waarmee je zelf (on)gewilt een (deel)representant van die sfeer kan worden, het woord "teveel" komt dan om de hoek kijken. Denk niet dat je sterker bent, dat is een illusie  Grin
« Laatste verandering: 07 februari, 2010, 08:54:49 pm door catweazle » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #79 Gepost op: 08 februari, 2010, 12:01:21 am »

Citaat
M'n vermoeden is dat mensen dat doen om hun dingen in het reeele leven op een andere manier te bekijken of te beinvloeden en deels om onderbewust alvast te wennen aan het idee om fysiek dood te zijn, alles om je heen valt even weg als het ware, je ontsnapt een beetje aan de werkelijkheid. Niet dat normaalgesproken iemand dood wil maar je neemt af en toe een klein voorproefje op fysiek dood zijn of ego loosheid.

Zo zie ik het zelf ook wel, volledig in iets op gaan, met als gevolg dat je er als het ware er niet meer bent, een worden met de activiteit die je bedrijft, inderdaad onbewust streven naar een vorm van wezenloosheid. 
Neem nu Bijv ook eens een orgasme, de Fransen noemen het niet voor niets le petit mort (de kleine dood). kijk nu eens naar het stukje wezenloosheid dat het met zich meebrengt, je bent er even niet meer, je voelt alleen.

Een klein of een groot ego, of door spiritueel inzicht je met alles verbonden voelen, toch wil niemand het tijdelijke met het eeuwige verwisselen, we hechten allemaal aan ons bestaan, dood duurt ook zo verrekte lang.

Citaat
Echter dat is een prijs die we betalen voor het wonderlijke feit dat we er zijn en is de harde werkelijkheid

Ik zie het niet als het betalen van een prijs, want ik heb niet om het leven gevraagd, op een dag was ik er gewoon, vreemd dat wij mensen de enige zoogdieren zijn die al heel vroeg beseffen dat we eenmaal zullen sterven, wrede grap en gril van de evolutie? Huh

Citaat
Olifanten zijn bijvoorbeeld ook zorgzaam, geven om leven en zijn verdrietig als er een olifant dood is.

En leeuwen vreten hun eigen welpen op, probably, the way it's meant to be.
Maak jezelf maar niets wijs, life is a battlefield.
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #80 Gepost op: 14 februari, 2010, 01:38:30 pm »

Citaat
Echter dat is een prijs die we betalen voor het wonderlijke feit dat we er zijn en is de harde werkelijkheid

Ik zie het niet als het betalen van een prijs, want ik heb niet om het leven gevraagd, op een dag was ik er gewoon, vreemd dat wij mensen de enige zoogdieren zijn die al heel vroeg beseffen dat we eenmaal zullen sterven, wrede grap en gril van de evolutie? Huh

C: Dat je er bent is bijzonder en dat je er van mag genieten, dat kost iets, dat het stopt. Het is niet wreed, het is een cyclus, sommige dieren weten, voor zover je daarvan kan spreken,  dat mogelijk ook (instinctief).

Citaat
Olifanten zijn bijvoorbeeld ook zorgzaam, geven om leven en zijn verdrietig als er een olifant dood is.

En leeuwen vreten hun eigen welpen op, probably, the way it's meant to be.
Maak jezelf maar niets wijs, life is a battlefield.

C: Misschien heeft dat ook met (over)leven te maken.
UvLvS
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 14 februari, 2010, 01:49:40 pm »

Eerst was er dier,en dad dier kreeg de arogantie zichzelf mens te gaan noemen. Meer woorden werden gevormd en men ging vragen stellen naar de herkomst van de woorden. Veel verder zijn we niet gekomen, behalve dad we nu een hoop woorden kunnen verklaren met andere woorden.

Uiteindelijk komt hed er noch steeds op neer dad we ons voortplanten en dus de andere sekse weten te winnen of veroveren.
Hoewel magie daar geen antwoord op geeft, opent magie de oren en ogen voor wat er wel toe doet.

Een vrouw zoekt een man die nog zekerder over komt dan haar vader. Een man zoekt een vrouw die net als zijn moeder voor hem zorgt.

Stop met zoeken naar antwoorden en begin een gezin. Vrij, neuk en seks je helemaal wilt, dad is wat je wilt en dad is waar hed uitkomt.

Zoals dad domme boek sPijbel al zegt:"Gaat heen en vermenig vuldig u!""
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #82 Gepost op: 14 februari, 2010, 04:53:43 pm »

UvLvS,

Citaat
Meer woorden werden gevormd en men ging vragen stellen naar de herkomst van de woorden. Veel verder zijn we niet gekomen, behalve dad we nu een hoop woorden kunnen verklaren met andere woorden

Juist. Het mysterie, de herkomst van de oorsprong van alle leven, blijft.

Citaat
Een vrouw zoekt een man die nog zekerder over komt dan haar vader. Een man zoekt een vrouw die net als zijn moeder voor hem zorgt.

Een beetje psychologie van de kouwe grond, het ligt toch wel wat complexer. Wink

Citaat
Stop met zoeken naar antwoorden en begin een gezin. Vrij, neuk en seks je helemaal wilt, dad is wat je wilt en dad is waar hed uitkomt

Zoeken naar antwoorden heeft inderdaad geen zin, maar zo zitten we als mens nu eenmaal in elkaar, we willen graag van alles weten, je helemaal suf neuken, dus alleen maar je pik achterna lopen lijkt me ook niet zaligmakend. Dat is een vorm van escapisme in wezenloosheid en heeft ten diepste te maken met existentiele angst en onvrede.

De demonen (om het zomaar even te benoemen) die de mens o.a ook zou moeten overwinnen zijn arrogantie en zelfgenoegzaamheid.   

Maar wat dan wel?, misschien wel met een open mind en ontvankelijk en onbevooroordeelt en vol verwondering en ontzag in het leven staan, probeer als een volwassene je min of meer de geestesgesteldheid van een kind aan te meten, wie weet wat zich dan aan je gaat ontvouwen. 

« Laatste verandering: 14 februari, 2010, 04:57:26 pm door affrill » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #83 Gepost op: 14 februari, 2010, 05:31:18 pm »

Catweazle,

Citaat
C: Misschien heeft dat ook met (over)leven te maken.

Natuurlijk heeft dat met overleven te maken, het feit dat er ook zoiets als kannibalisme bestaat geeft aan dat mensen soms ook wel trek in elkaar kunnen hebben.

Maar als mens we hebben inderdaad een dierlijke kant en een meer spirituele (ik weet zo gauw niet niet ander woord in deze) en we zijn in staat hierin keuzes te maken.
Dat verheft ons boven het dier, dat slechts instinctmatig reageert en brengt voor ons mens (m.i.) een stuk verantwoording met zich mee.

Cynici bestempelen het fenomeen mens wel als het gevaarlijkste dier op aarde, een soort van kwaardaardige intelligente levensvorm, wel begrijpelijk natuurlijk, maar toch niet helemaal mijn mensbeeld.

Zoals altijd snijdt het mes aan twee kanten, de mens altijd verwikkeld in de strijd tussen goed en kwaad, althans zoals hij dat subjectief meestal ervaart en beleeft, misschien, zoals in Tantra wordt gesteld, biedt het objectief observeren van de hectiek van je brein wel de oplossing.

UvLvS
Gast
« Antwoord #84 Gepost op: 14 februari, 2010, 07:40:23 pm »

Als je de mens in de puurste vorm (onbezonnen kind) bekijkt doet hed inderdaad weinig anders dan de NEUS achterna lopen (zo, man en vrouw!). Pas als hed beinvloed wordt of gecondisioneerd gaat hed zich anders gedragen. Nou ben ik dad wordt even kwijt. (Ik meen screenen)  Dit heeft alles te maken met

a. wat de ouders/omgeving belangrijk vindt (nurture)
b. de poging tot overheersing ((politiek en valt terug op a))

Kort door de bocht? Ja zeker, en niet conformerend aan de meeste wetenschappelijke modellen die slechts dienen voor de OVERHEID.
Wetenschap is nog altijd onderhevig aan toetsing van derden, god zij dank. Het zal daarom eerder een aanneembare leugen zijn dan de platte waarheid. Zie daar weer (plank mis?) de invloed van religie. In mijn ogen nogsteeds een boosdoener.

Is er meer om voor te leven? Je carrire? Je favoriete sportclub? De lottotrekking en hed weer op de MD (Magische Doos; TV)?
Nee, elk bejaard figuur zal je zeggen dad achteraf alleen liefde belangrijk bleek. En je bijna altijd een partner vind die lijkt op je ouder. Hed leven draait om partner en kids, tenminste een gezond leven wel.

Wil je indruk maken op een bepaalde vrouw? Vindt uit hoe haar broer/vader/neef is en je bent al op de helft. De andere helft vindt de magir vanzelf.
Wil je indruk maken op een man? Besef je wel dad je vrouw bent? Zolang je fris bent wilt elke man je.

Psychologie van de koude grond? Meer levenswijsheid die door leken als psychologie wordt aangemerkt. De psychologie zou stellen dad de mens zich vooral gedraagt zoals hed doet als respons op externe stimuli.
Zo is verliefd zijn meer iets als hed fenomeen honger. Je reageert op de feromonen die jouw lichaam bereiken en neemt slecht bewust waar waar je op dad moment de aandacht voor hebt. Het opherkomt je of niet. Je kan erop aansturen of uit de weg gaan.
De vele (romantische) vertellingen hebben van hed gewoongoed aantrekkingskracht iets bijna onmogelijks gemaakt.
Ik bedoel, waarom willen mannen een auto? Om snel weer aan de seks te gaan. Niet op lekker naar hed werk te tuffen, dad stukje was verplicht.
Wij zijn dieren met diepgaande communicatie, maar daarmee zijn we nogsteeds gelijk aan elk ander dier. We werken gewoon wat nauwer samen.
« Laatste verandering: 14 februari, 2010, 07:44:52 pm door UvLvS » Gelogd
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #85 Gepost op: 14 februari, 2010, 09:01:48 pm »

Psychologie van de koude grond? Meer levenswijsheid die door leken als psychologie wordt aangemerkt. De psychologie zou stellen dad de mens zich vooral gedraagt zoals hed doet als respons op externe stimuli.
Zo is verliefd zijn meer iets als hed fenomeen honger. Je reageert op de feromonen die jouw lichaam bereiken en neemt slecht bewust waar waar je op dad moment de aandacht voor hebt. Het opherkomt je of niet. Je kan erop aansturen of uit de weg gaan.
De vele (romantische) vertellingen hebben van hed gewoongoed aantrekkingskracht iets bijna onmogelijks gemaakt.
Ik bedoel, waarom willen mannen een auto? Om snel weer aan de seks te gaan. Niet op lekker naar hed werk te tuffen, dad stukje was verplicht.
Wij zijn dieren met diepgaande communicatie, maar daarmee zijn we nogsteeds gelijk aan elk ander dier. We werken gewoon wat nauwer samen.[/color]

Dat klinkt allemaal vrij dierlijk, het word bijna een biologie les  Wink maar zou er meer kunnen zijn dan alleen dat?

Hoe verklaren jullie bijvoorbeeld liefde om iemands denken of zijn?
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #86 Gepost op: 14 februari, 2010, 10:15:26 pm »

Citaat
Als je de mens in de puurste vorm (onbezonnen kind) bekijkt doet hed inderdaad weinig anders dan de NEUS achterna lopen (zo, man en vrouw!

In die context bedoel ik het helemaal niet, UvLvS, je kunt je als volwassene ook ontworstelen aan conditioneringen, cultureel of whatever door er inzicht in te krijgen, in hoeverre je bijv ze je denkpatronen en emoties beinvloeden.
Daarmee creer je voor jezelf ook een vorm van geestelijke vrijheid.

Waar leef je voor?, dat kan per individu zo verschillend liggen, als je voor jezelf maar iets kan vinden wat voor jou de moeite waard is.

Citaat
Wil je indruk maken op een bepaalde vrouw? Vindt uit hoe haar broer/vader/neef is en je bent al op de helft. De andere helft vindt de magiër vanzelf

Ach, dat zijn weer van die kreten, ik heb trouwens al een vrouw, maar als ik indruk op een vrouw zou willen maken, interesseert die broer, vader, neef mij geen ene moer, dat regelt zich zelf wel, maar, zo heeft een ieder zijn eigen methodieken.

Citaat
Zolang je fris bent wilt elke man je.

Wat versta jij onder fris, geen S.O.A en dergelijke? Grin

Citaat
De psychologie zou stellen dad de mens zich vooral gedraagt zoals hed doet als respons op externe stimuli

Ja, dat klopt, algemeen gesteld wel.

« Laatste verandering: 14 februari, 2010, 10:37:19 pm door affrill » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #87 Gepost op: 14 februari, 2010, 10:34:10 pm »

Ik weet wel wat er allemaal in de Bio-chemie tussen de oren gebeurt als iemand verliefd wordt, of liefde en genegenheid voelt, maar ik ben het met Catweazle eens dat er meer is dan slechts biologie.

Citaat
Ik bedoel, waarom willen mannen een auto? Om snel weer aan de seks te gaan.

Wat een bullshit, als ik een vrouw zou willen hebben, (even hypothetisch gesteld) lukt me dat ook wel met een oude fiets, daar heeft het ook helemaal geen klap mee te maken, waar het echt om draait is het communiceren met vrouwen. Natuurlijk is het een spel, vooral in de beginfase, elkaar wat psychologisch aftasten,
maar dat is juist hetgene waaruit een prettige relatie kan voortvloeien, of niet natuurlijk.

Citaat
Wij zijn dieren met diepgaande communicatie, maar daarmee zijn we nog steeds gelijk aan elk ander dier. We werken gewoon wat nauwer samen.

Ben ik niet met je eens, dieren hebben geen gevoel voor humor, kunnen geen mededogen voelen, geen
opofferingsgezind of onbaatzuchtigheid, kunnen zich niet in geestelijke zin ontwikkelen, geen magie bedrijven Grin, need I go on?
Het enige wat we met de dieren gemeen hebben is de Biologie.

alien696
Magus Exemptus

Ik geloof in niets en zelfs daar geloof ik niet in

Bekijk profiel
« Antwoord #88 Gepost op: 15 februari, 2010, 11:47:16 am »

Hoe bedoel je dat we niet weten waar we vandaan komen?
Het is niet zo dat er geen geldige theorie over bestaat.
Ik bedoel dat als zelfs een leek als ik een geldige theorie heb, dan moet het voor anderen toch ook mogelijk zijn?
Kom op zelfs het vage idee dat god de wereld heeft geschapen is mischien wel correct voor sommigen.
Het is niet alsof zelfs goed gelovigheid geen validiteit heeft voor de goed gelovigen.

Vriendelijke groenten uit het land van Cuyk waar het aan de maas nog steeds goed toeven is.<br />Magie is voor iedereen, die ziet dat het ons al omringt.<br />En ook voor degenen die er voor kiezen om zich ermee te verbinden door haar te zoeken en zo zichzelf te zoeken.
Tij
Extra titel? Why need 2?
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #89 Gepost op: 15 februari, 2010, 12:32:43 pm »

Citaat
Ben ik niet met je eens, dieren hebben geen gevoel voor humor, kunnen geen mededogen voelen, geen
opofferingsgezind of onbaatzuchtigheid, kunnen zich niet in geestelijke zin ontwikkelen, geen magie bedrijven , need I go on?
Het enige wat we met de dieren gemeen hebben is de Biologie.

Jij durft, waar basseer je dat op?

The pen is mightier then the sword... if the sword is short en the pen is sharp.
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
The Path that leadeth on is lighted by one fire - the light of daring burning in the heart. The more one dares, the more he shall obtain.
- H.P. Blavatsky

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register