Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Where to start.  (gelezen 865 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nibor
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 26 februari, 2010, 01:55:49 pm »

Hallo,

Ik ben op deze site gekomen vanwege een vreemde ervaring en ik weet niet zo goed waar ik moet begingen met zoeken van infomatie over mijn ervaring en dan vooral in welke richting.

Mijn opa, een extraordinary gentlemen (93) is erg ziek geworden.
Na een lang en zeer gezond leven is het einde nabij voor deze bijzondere man.
Ik zou bij hem langs gaan in de morgen, dit had ik de dag ervoor besloten.
Toen de ochtend aanbrak voelde het niet goed om heen te gaan, dus ik ben in de middag gegaan, ook hier had ik een gevoel van ja nu moet ik er heen.

Aangekomen lag opa op zijn bed in een slechte lichaamelijke staat, het lichaam is op namenlijk.
Staand naast het bed werdt opa actief en pakte mijn hand en roep mijn naam meerdere keren met daar achter je bent mijn enige kleinzoon.
Bij het vasthouden van de hand voelde ik een vreemde energie door mijn lijf gaan.
Vervolgens ben ik gaan zitten en heb ik zeker 1.5 uur zitten trillen en had het heel warm.
Zeer kort na de hand vast houding kwam de doctor en sprak hij zijn laaste wens, namenlijk om in slaap gebracht te worden met resultaat om niet meer wakker te worden.

De arts stemde in en gaaf iedereen in de kamer een hand, ook mij dus.
Bij deze handdruk leek de doctor verbaast en ik had de indruk dat hij wat voelde bij deze handdruk.
Nadat de doctor weg was heeft opa me nog een keer aangeken terwijl ik met mensen om de tafel zat, hij keek naar me met een blik van '' je weet het wel'' een beetje ja knikend erbij.
Nadat de ''slaap zuster'' het infus had geplaatst en opa in slaap was ben ik naar huis gegaan.
Thuis gekomen leek of mijn lichaam in brand stond, erg heet en er veel energie voelde ik.
Die nacht heb ik niet kunnen slapen, intens gevoel bleef.

De dag erna ben ik naar mijn moeder gegaan en gepraat over alles,incl het verhaal hierboven.
Zij voelde een vreemde energie in de kamer toen ik bij opa was, en ze vond me vreemd/anders dan anders na de handdruk die avond.
Daarna ben ik nog even langs opa gegaan en wat niet mocht gebeuren gebeurde, opa ontwaakte en riep mijn naam en zakte weer in.
Een uur later kwam de arts ongepland langs en was zeer verbaasd over het gebeuren en keek mijn op een vraagende manier aan.

Tot opheden,nu 3 dagen na dit alles voel ik me nog steeds ''anders'' dan voorheen.

Ik ben een down to earth persoon en bekijk meestal dingen met een '' wetenschappelijke'' blik.
Maar dit is iets wat ik niet kan beredeneren en wil er het fijne van te weten komen.
Ik ben flink aan het denken gezet door dit alles en kom stukjes tegen waarvan ik voor heen vond dat het '' incidenten'' waren.

Dingen zoals mijn oma 3 uur voor de ovelijden zei; kijk uit met de brommer vandaag ( en ik een eenzijdig ongeval kreeg)
Wildvreemde mensen die mijn persoon tot in detail konden vertellen.( ouder belgisch stel in spanje waar me vriend bij stond)
Mensen die bij aanraking van me schouder een energie voelde( gebeurd voor de hand schuding)
Ik vaak het gevoel heb wanneer er iemand bij me langs komt ( lees; die halfverwege mijn achter erf lopen en ik de deur al open doe.)
En zo zij er nog wel wat momenten waarbij ik me nu afvraag of dat toeval was of dat ik het aantrek.

Heeft iemand een idee wat deze ervaringen zeggen?
Enof een richting weten waar ik deze dingen kan terug vinden/ verder mee kan gaan.

Nogmaals ik ben een down to earth persoon en wist dat mijn opa heen zou gaan, dus qwa emoties etc ben ik wat minder gevoelig dan de meeste personen die ik kan.

Alvast bedankt,
Robin.
landellus
Neofiet
*

Geslacht: Man

"elfiddius samantes estello"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 27 februari, 2010, 12:07:07 am »

Hallo,

Ik ben op deze site gekomen vanwege een vreemde ervaring en ik weet niet zo goed waar ik moet begingen met zoeken van infomat ie over mijn ervaring en dan vooral in welke richting.

Mijn opa, een extraordinary gentlemen (93) is erg ziek geworden.
Na een lang en zeer gezond leven is het einde nabij voor deze bijzondere man.
Ik zou bij hem langs gaan in de morgen, dit had ik de dag ervoor besloten.
Toen de ochtend aanbrak voelde het niet goed om heen te gaan, dus ik ben in de middag gegaan, ook hier had ik een gevoel van ja nu moet ik er heen.

Aangekomen lag opa op zijn bed in een slechte lichaamelijke staat, het lichaam is op namenlijk.
Staand naast het bed werdt opa actief en pakte mijn hand en roep mijn naam meerdere keren met daar achter je bent mijn enige kleinzoon.
Bij het vasthouden van de hand voelde ik een vreemde energie door mijn lijf gaan.
Vervolgens ben ik gaan zitten en heb ik zeker 1.5 uur zitten trillen en had het heel warm.
Zeer kort na de hand vast houding kwam de doctor en sprak hij zijn laaste wens, namenlijk om in slaap gebracht te worden met resultaat om niet meer wakker te worden.

De arts stemde in en gaaf iedereen in de kamer een hand, ook mij dus.
Bij deze handdruk leek de doctor verbaast en ik had de indruk dat hij wat voelde bij deze handdruk.
Nadat de doctor weg was heeft opa me nog een keer aangeken terwijl ik met mensen om de tafel zat, hij keek naar me met een blik van '' je weet het wel'' een beetje ja knikend erbij.
Nadat de ''slaap zuster'' het infus had geplaatst en opa in slaap was ben ik naar huis gegaan.
Thuis gekomen leek of mijn lichaam in brand stond, erg heet en er veel energie voelde ik.
Die nacht heb ik niet kunnen slapen, intens gevoel bleef.

De dag erna ben ik naar mijn moeder gegaan en gepraat over alles,incl het verhaal hierboven.
Zij voelde een vreemde energie in de kamer toen ik bij opa was, en ze vond me vreemd/anders dan anders na de handdruk die avond.
Daarna ben ik nog even langs opa gegaan en wat niet mocht gebeuren gebeurde, opa ontwaakte en riep mijn naam en zakte weer in.
Een uur later kwam de arts ongepland langs en was zeer verbaasd over het gebeuren en keek mijn op een vraagende manier aan.

Tot opheden,nu 3 dagen na dit alles voel ik me nog steeds ''anders'' dan voorheen.

Ik ben een down to earth persoon en bekijk meestal dingen met een '' wetenschappelijke'' blik.
Maar dit is iets wat ik niet kan beredeneren en wil er het fijne van te weten komen.
Ik ben flink aan het denken gezet door dit alles en kom stukjes tegen waarvan ik voor heen vond dat het '' incidenten'' waren.

Dingen zoals mijn oma 3 uur voor de ovelijden zei; kijk uit met de brommer vandaag ( en ik een eenzijdig ongeval kreeg)
Wildvreemde mensen die mijn persoon tot in detail konden vertellen.( ouder belgisch stel in spanje waar me vriend bij stond)
Mensen die bij aanraking van me schouder een energie voelde( gebeurd voor de hand schuding)
Ik vaak het gevoel heb wanneer er iemand bij me langs komt ( lees; die halfverwege mijn achter erf lopen en ik de deur al open doe.)
En zo zij er nog wel wat momenten waarbij ik me nu afvraag of dat toeval was of dat ik het aantrek.

Heeft iemand een idee wat deze ervaringen zeggen?
Enof een richting weten waar ik deze dingen kan terug vinden/ verder mee kan gaan.

Nogmaals ik ben een down to earth persoon en wist dat mijn opa heen zou gaan, dus qwa emoties etc ben ik wat minder gevoelig dan de meeste personen die ik kan.

Alvast bedankt,
Robin.

Allereerste wat een prachtig mooi duidelijk verhaal iets waar ik mee kan werken.
Natuurlijk mijn begrip voor het overlijden van je opa.

Als je wil weten wie ik ben, kijk dan gerust even op deze forum op de naam landellus.

Maar natuurlijk ben ik ook nieuwschierig, met name hoe vaak zij hij jou naam?
zou je dat nog kunnen herinde ren?

Betreft het gevoel bij je opa.
Ik ken verschillende getuige verhalen over Kandru
wat een mooi woord is voor "de laatste wens"
Jou verhaal komt hier veel mee overeen.

Nou is in de historie hier verschillende verklaringen voor geschreven.
En eigenlijk om jou het complete verhaal te moeten vertellen zou ik je dat moeten uitleggen en dan hebben we het over vele pagina's, maar om je toch iets van een uitleg te geven bedraag ik me tot een korte versie wat eigenlijk niet mogelijk is maar goed ik doe een poging.

Wat vrij zeldzaam is als mensen weten dat ze dood gaan, in dit geval is het nog zeldzamer dat die persoon ook weet dat ze bewust zijn van hun eigen energie.

En energie kan meer "hebben" dan zo als energie beschreven heeft, het kan iets van jou opa zijn karakter zijn, iets van zijn kennis, iets van zijn kunnen, ik denk dat je nu wel een goed idee hier over hebt, bovendien zoals jij je verhaal beschrijft lijkt het als of jou opa dit ook nog bewust deed.

Dan kom ik weer even terug naar de gift, jou opa heeft is zijn laatste momenten mogelijk bewust jou iets gegeven, met name het woord iets, omdat vaak alleen de tijd kan bepalen wat dat "iets" inhoud.

Betreft wat je voelt, je moet je lichaam en geest de tijd geven om er aan te wennen, waar je wel rekening mee moet houden, ik kan je wel adviseren om te gaan mediteren, en een natuurlijke bescherming over je zelf op te roepen, dit kun je visualiseren door aan een muur te denken.
Dit om ongewenste emoties van anderen te voelen.

Lees ook wat meer over shakra's, verschillende punten in je lichaam.
Maar geloof nooit direct overal in, wat jij beschrijft als een wetenschappelijke blik, is een erg goede standpunt, houd je eigen scherpe mening.

Als je problemen blijft houden, met slapen verschillende stemmingen emoties aparte belevenissen etc, houd dan voor je zelf even een dag boek bij, met name wat er gebeurt en op welke dag/tijd.

En je mag altijd contact met me op nemen als je vragen hebt, ik heb veel ervaring in het begeleiden van mensen, en vraag daar geen geld voor.

Vriendelijke groet landellus

« Laatste verandering: 27 februari, 2010, 12:09:31 am door landellus » Gelogd
nibor
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 februari, 2010, 02:32:30 pm »

Beste Landellus,

Bedankt voor je snelle reactie.

Je omschrijving van het fenomeen Kandru is me duidelijk en komt met veel punten overheen.
Helaas heb ik op het woord Kandru zelf niets kunnen vinden ( bron google).
Niet om lullig te zijn, ik waardeer dit zeer..
Maar zoals met velen onderwerpen van dit alles zijn er meerdere benamingen voor, denk hierbij aan het ''chi/qi/ci'' schrijven.
Zo kunnen Shakra's ook als Chakra's worden gevonden.

Misschien heb je een typ foutje gemaakt of misschien zoek ik verkeerd.
Mijn vraag is dus kun je een andere benaming voor Kandru geven?
En komt dit Kandru voort uit Indonesi?

Op ja vraag; hoeveel keer je naam kan ik je een 100 % antwoord geven, het vreemde is dat ik het allemaal zeer scherp kan herrinneren.
Tijdens de handdruk drie maal genoemd, even daarna zij hij zacht blijf op het rechte pad.
Natuurlijk wil ik ook van jouw weten waarom je dit vraagt.

Bedankt voor het aanbieden van tips en hulp eventueel.
Ik ben van nature een persoon die zeer weinig slaapt ( 3-4 uur per nacht) dus die slapenloosheid komt wel goed.
Heb inmiddels ook wat uurtjes geslapen.
Wat betreft de onrust/vreemde gevoel in mijn lichaam;Dat is nog steeds alleen me lichaam vecht er niet tegen en me hoofd zegt ook dat het oke is.
Een complete rust hangt er over alles.

Toch is het best wel een mind-fuck op dit moment, dit komt meer voort uit mijn infomatie lust dan van het gebeuren zelf.

Voor alle duidelijkheid, mijn opa is technische nog in leven.
Hij is in een slaap gebracht.
Ook hier is het een vreemd verhaal aan het worden.
Medische gezien moet hij in een zeer diepe slaap verkeren door dat middel.
Maar opa is nog steeds onrusitg op bepaalde momenten ondanks dat ze de dosering drie maal omhoog is gegaan, arts begrijp er weinig van en noemt het wilskracht om te leven, ik persoonlijk voel dit anders dan wilskracht.
Ook heb ik een zeer sterk gevoel dat ik het ga weten wanneer mijn opa echt heen gaat.
Zijn kinderen, mijn moeder en mijn oom zitten dag en nacht bij hem zich afvragend wanneer het echt over is.
Terwijl ik weet dat het nog niet zo ver is, hierbij ook weer een complete rust voel.

Als er meer mensen zijn die een bron van info kunnen geven over dit onderwerp plaats het ajb.
Ik sta vrij sterk in me schoenen en schrik niet zo snel van niet verklaarbare dingen.
Nu ik er aan terug denk heb ik altijd wel een sterke intresse gehad voor niet medische verklaarbare dingen.

« Laatste verandering: 27 februari, 2010, 02:58:35 pm door nibor » Gelogd
landellus
Neofiet
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 28 februari, 2010, 12:11:51 am »

Beste Landellus,

Bedankt voor je snelle reactie.

Je omschrijving van het fenomeen Kandru is me duidelijk en komt met veel punten overheen.
Helaas heb ik op het woord Kandru zelf niets kunnen vinden ( bron google).
Niet om lullig te zijn, ik waardeer dit zeer..
Maar zoals met velen onderwerpen van dit alles zijn er meerdere benamingen voor, denk hierbij aan het ''chi/qi/ci'' schrijven.
Zo kunnen Shakra's ook als Chakra's worden gevonden.

Misschien heb je een typ foutje gemaakt of misschien zoek ik verkeerd.
Mijn vraag is dus kun je een andere benaming voor Kandru geven?
En komt dit Kandru voort uit Indonesi?

Op ja vraag; hoeveel keer je naam kan ik je een 100 % antwoord geven, het vreemde is dat ik het allemaal zeer scherp kan herrinneren.
Tijdens de handdruk drie maal genoemd, even daarna zij hij zacht blijf op het rechte pad.
Natuurlijk wil ik ook van jouw weten waarom je dit vraagt.

Bedankt voor het aanbieden van tips en hulp eventueel.
Ik ben van nature een persoon die zeer weinig slaapt ( 3-4 uur per nacht) dus die slapenloosheid komt wel goed.
Heb inmiddels ook wat uurtjes geslapen.
Wat betreft de onrust/vreemde gevoel in mijn lichaam;Dat is nog steeds alleen me lichaam vecht er niet tegen en me hoofd zegt ook dat het oke is.
Een complete rust hangt er over alles.

Toch is het best wel een mind-fuck op dit moment, dit komt meer voort uit mijn infomatie lust dan van het gebeuren zelf.

Voor alle duidelijkheid, mijn opa is technische nog in leven.
Hij is in een slaap gebracht.
Ook hier is het een vreemd verhaal aan het worden.
Medische gezien moet hij in een zeer diepe slaap verkeren door dat middel.
Maar opa is nog steeds onrusitg op bepaalde momenten ondanks dat ze de dosering drie maal omhoog is gegaan, arts begrijp er weinig van en noemt het wilskracht om te leven, ik persoonlijk voel dit anders dan wilskracht.
Ook heb ik een zeer sterk gevoel dat ik het ga weten wanneer mijn opa echt heen gaat.
Zijn kinderen, mijn moeder en mijn oom zitten dag en nacht bij hem zich afvragend wanneer het echt over is.
Terwijl ik weet dat het nog niet zo ver is, hierbij ook weer een complete rust voel.

Als er meer mensen zijn die een bron van info kunnen geven over dit onderwerp plaats het ajb.
Ik sta vrij sterk in me schoenen en schrik niet zo snel van niet verklaarbare dingen.
Nu ik er aan terug denk heb ik altijd wel een sterke intresse gehad voor niet medische verklaarbare dingen.

Nibor

Kandru zul je ook niet snel vinden op in ternet, en met goede rede, als men de werkelijke toedracht van dit fenomeen zou weten, dan zou de wereld anders denken over alles omgaand de dood.

En dan bedoel ik dit niet op een positieve manier.

Dat het uit Indo komt is inderdaad juist, op het moment dat je zijn hand vastpakte leek tijd ook even stil te staan?

Drie keer de naam, zeg ik u, en open mijn hard, geef aan mij wat u wil vertellen, mijn ziel hardt en verstand aan uw beschikking, ik eer uw leven, en uw gaan, daar te beleven, wat u heeft ondergaan.

drestes malifectus manitas certe manielle certe copmellium etc.

bovenste stuk vertaalt uit een boek, daar onder een voorbeeld.
Daarom vroeg ik om hoe vaak hij je naam zij.

Als je lichaam zegt dat het ok is, dan is dat ook zo.
Wat je kan nog verwachten is het volgende.

Mogelijke lichamelijke klachten.
Warm en koud gevoel.
Hoofdpijn, en het idee dat je hersenen over uren draaien.
Aparte dromen, die nergens op slaan.
Energie loos, of juist het tegenovergestelde.
Koortsig gevoel, misselijkheid.
vaak als het voorbij is voel je een opgewekt gevoel.

En langzaam zal je duidelijk worden wat er aan de hand is.
Geestelijke en aparte gevolgen ( mogelijk )

Stemmen in je hoofd, die geen geesten zijn, maar een verdere ontwikkeling van je hersenen.
Nadeel is wel dat je kan denken dat het lijkt op schizofrenie.

Ik wil je adviseren om je opa zijn werkelijke naam te zeggen op zijn sterfbed, en hem zeggen dat hij gerust zijn verhaal mag doen in jou dromen, houd zijn hand hier bij vast.

Het is niet aan mij om te zeggen, eigenlijk, maar als jou opa verder wil gaan, houd zijn hand vast en leg je rechter hand op zijn hoofd vertel hem dat het ok is om verder te gaan en dat hij niet bang hoeft te zijn, als je dit moeilijk vind vraag dan je familie om te helpen, door een voor een het zelfde te doen, vaak is afscheid het gene wat ons vasthoud, of een andere rede, als er een andere reden is dan is dat mogelijk een boodschap, die jij dan zou kunnen dragen, als dat zo is dan word dat vanzelf duidelijk.

Als jou opa sterk was in leven dan is hij dat ook in zijn overlijden, zoals jij zegt, geef het tijd.

Met vriendelijke groet landellus

nibor
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 februari, 2010, 02:34:05 pm »

Beste Landellus,

Citaat
Dat het uit Indo komt is inderdaad juist, op het moment dat je zijn hand vastpakte leek tijd ook even stil te staan?
De kamer die vol zat met familie was er op dat moment even niet voor mij.

Citaat
Het is niet aan mij om te zeggen, eigenlijk, maar als jou opa verder wil gaan, houd zijn hand vast en leg je rechter hand op zijn hoofd vertel hem dat het ok is om verder te gaan en dat hij niet bang hoeft te zijn, als je dit moeilijk vind vraag dan je familie om te helpen, door een voor een het zelfde te doen, vaak is afscheid het gene wat ons vasthoud, of een andere rede, als er een andere reden is dan is dat mogelijk een boodschap, die jij dan zou kunnen dragen, als dat zo is dan word dat vanzelf duidelijk.
Dat is het ook niet Landellus, en dat hoeft ook niet meer.
Ik lees je verhaal vandaag pas.

Gisterenavond ben ik onverwachts toch langs geweest, ik heb sinds de handdruk hem niet meer aangeraakt.
Heb met mijn moeder aan tafel gezeten en zitten praten, daar na heb ik zijn hand even vast gehouden.
Toen ik dat deed leek het even alsof zijn adem stopte, mijn moeder schrok daar er van en ik heb meteen daarna losgelaten.
Drie kwatier later is mijn opa overleden..

Jammer dat je geen makkelijk bruikbare zoek richting kunt geven, misschien is het nog niet het juiste moment voor mijn om die infomatie te bemachtigen.

Zoals ik al aangaf in mijn begin topic dat ik dingen met een nuchtere/wetenschappelijke blik bekijk heb ik op meerdere forums een post gedaan.
De reactie's zijn er in kleine getallen maar komen wel overeen met elkaar.

Bedankt voor de hulp, toch zal ik mijn zoektocht over dit gebeuren voortzetten.

Als er nog iemand tips heeft over boeken/links schroom je niet.

Robin.
« Laatste verandering: 28 februari, 2010, 02:47:58 pm door nibor » Gelogd
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 maart, 2010, 03:53:31 pm »

Gisterenavond ben ik onverwachts toch langs geweest, ik heb sinds de handdruk hem niet meer aangeraakt.
Heb met mijn moeder aan tafel gezeten en zitten praten, daar na heb ik zijn hand even vast gehouden.
Toen ik dat deed leek het even alsof zijn adem stopte, mijn moeder schrok daar er van en ik heb meteen daarna losgelaten.
Drie kwatier later is mijn opa overleden..

Jammer dat je geen makkelijk bruikbare zoek richting kunt geven, misschien is het nog niet het juiste moment voor mijn om die infomatie te bemachtigen.

Niet alles is te verklaren maar moet je ervaren, in het boek "sociale intelligentie" van Daniel Goleman staat iets over waar jij misschien naar zoekt, ook in relatie tot je opa.
nibor
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 08 maart, 2010, 09:36:16 am »

Citaat
Niet alles is te verklaren maar moet je ervaren, in het boek "sociale intelligentie" van Daniel Goleman staat iets over waar jij misschien naar zoekt, ook in relatie tot je opa.

Daar ben ik inmiddels achter Tongue hoe meer ik er over lees hoe meer vragen erbij komen..
Zal je boek ook eens lezen, en zijn opvolger.

Bedankt.
landellus
Neofiet
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 09 maart, 2010, 02:02:37 am »

Citaat

Daar ben ik inmiddels achter Tongue hoe meer ik er over lees hoe meer vragen erbij komen..
Zal je boek ook eens lezen, en zijn opvolger.

Bedankt.

Kom maar op met die vragen  Tongue
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Man is an intelligence in servitude to his organs.
- Aldous Huxley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
7 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register