Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Effect van magie op een relatie  (gelezen 1515 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
UvLvS
Gast
« Gepost op: 16 juli, 2010, 09:04:53 pm »

Doe we het weer eens anders om. Wat is het effect van magie op een relatie? Is er zoiets als magie dat de relatie kan verbeteren of verslechten? Willen we wel weten dat er magie in het spel is, of ondergaan we liever het effect en genieten van hetgeen wat we dan verliefdheid noemen? En zal deze verliefdheid dan uitbloeien tot ware liefde of gaat die weer over en gaan we opzoek naar de volgende verliefdheid?
« Laatste verandering: 17 juli, 2010, 02:26:15 pm door UnLeS » Gelogd
Aesthesis
Magus

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16 juli, 2010, 09:22:58 pm »

Hebben we het hier over bewust uitgevoerde magie of ook onderbewust uitgevoerde magie?

Leven, liefde.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 juli, 2010, 10:07:25 pm »

Unless, het is maar hoe je verliefdheid belicht, wat jij de magie der verliefdheid noemt is neurologisch ook heel goed in kaart te brengen, in mijn boek valt dat dan ook niet echt onder magie, zo zie je maar weer dat een ieder zijn eigen perceptie van magie heeft.

Bewust in staat zijn om iemand verliefd op je te laten worden, dus met een ritueel iemands bio-chemie beinvloeden, die daar eerst geen interesse in had, wel weer.

Ik heb ooit eens een ritueel (sexuele magie) uitgevoerd beschreven in een boek van Isaac Bonewits, (toen ik nog veel jonger was) en slaagde er volledig in, maar schrok zo (destijds) van het effect, dat ik er geen gebruik van heb gemaakt, dus het desbetreffende meisje ongemoeid heb gelaten.

Nu zelf getrouwd en vader van twee spruiten kijk ik daar glimlachend op terug, voor de goede orde, mijn vrouw is mij op natuurlijke wijze in de schoot geworpen.

Dark_occultist
Dark
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 16 juli, 2010, 10:20:54 pm »

Hey Unles,

Het effect van magie op een relatie is altijd onnatuurlijk en dus nooit zoals bijvoorbeeld een vorige relatie met datzelfde persoon. Maar hier moet natuurlijk aan toegevoegd worden dat liefde erg subjectief op te vatten is. (ik hoop dat het duidelijk klinkt ik kan het moeilijk uitleggen, sorry Embarrassed)

Darkside=Interesting side
Illuminatus
O R'LYEH?
Global Moderator
Magus Exemptus

Jack of all trades, master of nothing

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 juli, 2010, 12:28:15 pm »

Liefde en verliefdheid zijn in mijn opinie totaal verschillende wezens.

Waar liefde voor mij een kracht is die alle krachten die ik tot nu toe ken overstijgt lijkt verliefdheid me meer als verkoudheid.
Als je niet uitkijkt heb je het zo te pakken en ben je er net zo snel weer vanaf. Verliefdheid is mijns inziens zeker magisch te beinvloeden.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het fenomeen, "Stockholm Syndroom". Mocht je een onwetend slachtoffer kunnen vinden die, zoals helaas zoveel mensen doen, denkt dat liefde en verliefdheid hetzelfde zijn dan zou je daar zeker een relatie mee kunnen beginnen. Verliefdheid is bewezen op te roepen imho.
Maar of dat een leuke en lange relatie wordt durf ik te betwijfelen.

"All matter is merely energy condensed to a slow vibration. We are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves." His Holiness Bill Hicks
UvLvS
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 17 juli, 2010, 02:00:21 pm »

Bewust en onbewust. Het neurologisch in kaart brengen is leuk, maar dat de bio-chemie wordt beinvloed is een feit. Afhankelijk van de verschijning van de dame, ik ben zelf hetro, kan ik sneller of minder snel verliefd worden. Betovert ze mij wel of niet met make-up. Doet ze wel of niet bewust uitdagende kleding aan. Terug naar de natuur, wordt er wel of geen lokroep uitgezonden of een paringsdans uitgevoerd. De geur van een ander is niet veel anders dan wierook die wordt toegepast bij rituelen. Het zijn de kleine dingen die het doen, zeker als het om verliefdheid gaat.

Daarnaast ben ik mij bewust van het feit dat de taal van mannen en vrouwen gigantisch verschillen. Als voorbeeld:
Een jongen in de laatste klas van de basisschool, hoe dat vandaag de dag ook heet, zal bij een opdracht optellen en aftrekken misschien wel rood aanlopen en totaal ergens anders aan denken. Een meisje kan het er wel aftrekken, maar kan niet zelf aftrekken. Ze zal ook heel andere ideen hebben bij het woord pappa. En zelfs bij het woord mamma. Een jongen denkt aan zijn moeder, terwijl het meisje al heel erg bewust is van het feit dat zij later ook mamma wil en kan gaan worden.

Vrouwen hebben de magie hartstikke door, sterker nog...
Mannen komen op een gegeven moment op de leeftijd dat ze willen weten wat magie eigenlijk inhoud. En dan gaan ze opzoek naar feiten. Iets wat een vrouw al totaal niet boeit.
Niet voor niets vinden we hier vaak zat het verzoek om door middel van magie een relatie te herstellen. Vrouwen gebruiken magie om een man te versieren. De een is daar wat meer in bedreven dan de ander, maar zelden laat een vrouw het gewoon maar op zich afkomen. Ze is namelijk opzoek naar een vader voor haar kind. Mannen zoeken meer een dumpplek voor hun zaad. En helaas de meeste niet om er een kindje van te bakken. De oorzaak daarvan is terug te vinden in het rollenpatroon waar een ieder van ons wordt ingetrapt zodra ze weten of je een jongentje of meisje bent. Het idee dat jongens meer van voetbal houden is allang achterhaalt. Meiden vinden het prachtig om samen iets te ondernemen, dus teamsport. Maar ik wijk af.
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 18 juli, 2010, 11:56:39 am »

Bewust en onbewust. Het neurologisch in kaart brengen is leuk, maar dat de bio-chemie wordt beinvloed is een feit. Afhankelijk van de verschijning van de dame, ik ben zelf hetro, kan ik sneller of minder snel verliefd worden. Betovert ze mij wel of niet met make-up. Doet ze wel of niet bewust uitdagende kleding aan. Terug naar de natuur, wordt er wel of geen lokroep uitgezonden of een paringsdans uitgevoerd. De geur van een ander is niet veel anders dan wierook die wordt toegepast bij rituelen. Het zijn de kleine dingen die het doen, zeker als het om verliefdheid gaat.

Mannen komen op een gegeven moment op de leeftijd dat ze willen weten wat magie eigenlijk inhoud. En dan gaan ze opzoek naar feiten. Iets wat een vrouw al totaal niet boeit.
Niet voor niets vinden we hier vaak zat het verzoek om door middel van magie een relatie te herstellen. Vrouwen gebruiken magie om een man te versieren. De een is daar wat meer in bedreven dan de ander, maar zelden laat een vrouw het gewoon maar op zich afkomen. Ze is namelijk opzoek naar een vader voor haar kind. Mannen zoeken meer een dumpplek voor hun zaad. En helaas de meeste niet om er een kindje van te bakken. De oorzaak daarvan is terug te vinden in het rollenpatroon waar een ieder van ons wordt ingetrapt zodra ze weten of je een jongentje of meisje bent. Het idee dat jongens meer van voetbal houden is allang achterhaalt. Meiden vinden het prachtig om samen iets te ondernemen, dus teamsport. Maar ik wijk af.

Leuk onderwerp Wink , leuk geschreven.

Liefde heeft denk ik iets met aantrekkingskracht te maken, wat allerlei soorten aantrekkingskrachten kunnen zijn. Of die aantrekkingskrachten nu met of zonder magie iets van doen hebben maakt niet zo uit, zonder magie laat je het op de natuurlijke weg verlopen en met magie is het minder natuurlijk maar is dat erg? ALs je je er maar bewust van bent voor zover je daar nog van kan spreken als je verliefd bent.

Als minimaal 1 aantrekkingskracht (of meerdere) voldoende groot is, dan kan je van verliefdheid of `houden van` spreken.

Of je steeds nieuwe verliefdheden najaagt of steeds opnieuw iemand nodig hebt heeft vermoedelijk te maken met het feit dat het gelukzalige gevoel verslavend werkt en met het gegeven of je ego sterft.

Een bepaald percentage van de vrouwen is op zoek naar kind dus niet iedere vrouw, het kan ook om "houden van" gaan.

Een bepaald percentage van de mannen is op zoek naar een dumpplek voor zaad dus niet iedere man, het kan ook om "houden van" gaan.

Je ziet sex als primaire drijfveer voor een man maar sex kan ook niet primair zijn, een gevolg van `houden van` doordat 1 van de aantrekkingskrachten aanwezig is.

Dankzij ons vermogen om te kunnen denken verschillen we nou net iets van de andere dieren, bij ons hoeft liefde of sex niet primair op voortplanting gericht te zijn.

Hoe bedoel je "ik wijk af"?
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 18 juli, 2010, 12:20:23 pm »

Leuk onderwerp Wink , leuk geschreven.

Liefde heeft denk ik iets met aantrekkingskracht te maken, wat allerlei soorten aantrekkingskrachten kunnen zijn. Of die aantrekkingskrachten nu met of zonder magie iets van doen hebben maakt niet zo uit, zonder magie laat je het op de natuurlijke weg verlopen en met magie is het minder natuurlijk maar is dat erg? ALs je je er maar bewust van bent voor zover je daar nog van kan spreken als je verliefd bent.

Als minimaal 1 aantrekkingskracht (of meerdere) voldoende groot is, dan kan je van verliefdheid of `houden van` spreken.

Of je steeds nieuwe verliefdheden najaagt of steeds opnieuw iemand nodig hebt heeft vermoedelijk te maken met het feit dat het gelukzalige gevoel verslavend werkt en met het gegeven of je ego sterft.

Een bepaald percentage van de vrouwen is op zoek naar kind dus niet iedere vrouw, het kan ook om "houden van" gaan.

Een bepaald percentage van de mannen is op zoek naar een dumpplek voor zaad dus niet iedere man, het kan ook om "houden van" gaan.

Je ziet sex als primaire drijfveer voor een man maar sex kan ook niet primair zijn, een gevolg van `houden van` doordat 1 van de aantrekkingskrachten aanwezig is.

Dankzij ons vermogen om te kunnen denken verschillen we nou net iets van de andere dieren, bij ons hoeft liefde of sex niet primair op voortplanting gericht te zijn.

Wat bedoel jij met "ik wijk af"?
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 18 juli, 2010, 04:53:24 pm »

Catweazle,

Sommige mensen hebben een hersen bio-chemie die hun meer voor verliefdheid ontvankelijker maakt dan een ander.
Dat is heel individueel bepaald net als het libido.

Natuurlijk spelen ook weer genetische factoren hierin een rol.

Maar het zijn leuke dingen voor de mensen. Wink
B.Engel
Magus

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 29 juli, 2010, 02:32:14 am »

Catweazle,

Sommige mensen hebben een hersen bio-chemie die hun meer voor verliefdheid ontvankelijker maakt dan een ander.
Dat is heel individueel bepaald net als het libido.

Natuurlijk spelen ook weer genetische factoren hierin een rol.

Maar het zijn leuke dingen voor de mensen. Wink

Klopt, de 1 meer dan de ander, heeft misschien ook weer met je algehele lichaam en geestes toestand te maken. Zou verliefdheid een gevolg kunnen zijn van de oorzaak "aantrekkingskracht"
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 29 juli, 2010, 02:43:54 am »

Een combinatie van aantrekking en afstoting denk ik.
Daardoor raak je gebiologeerd door elkaar, of je hoort het lied der ziel van de ander, om het maar eens dichterlijk te stellen. Wink
UvLvS
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 29 juli, 2010, 07:25:05 am »

Als liefde aantrekkingskracht is, aantrekkingskracht is zeer zeker een vorm van liefde, is liefde niet zo moeilijk om te vinden. Het pers willen hebben van een bepaald persoon lijkt in deze een beetje onzin. Een ieder kan aandacht geven. Geeft die het niet, heeft die het ook niet (meer) in zich voor jou. Mensen genoeg, tijd voor de volgende.

Er hangt zoveel mystiek om het wordt liefde heen dat mensen zijn gaan zoeken en daarbij door de bomen het bos niet konden vinden. Achter iemand aanzitten die jou niet ziet staan is misschien een leuke bezigheid, maar zo te zien in deze zonde van de moeite. Maar zolang het leuk is...

Het lied der zielen,
gezongen door engellen,
vol van ongesproken klanken en
onverklaarbare woorden.

Het lied der zielen,
thuis, op straat,
onderweg en zelfs even tussendoor.

Harmonie in emotie,
samenspel in harmonie.

Wii samen speelt met emotie,
thuis, op straat en zelfs even tussendoor
zal weten de tekst van
het lied der zielen.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 29 juli, 2010, 02:26:57 pm »

Citaat
Het pers willen hebben van een bepaald persoon lijkt in deze een beetje onzin.

Unless, nooit iemand ontmoet die je hoofd op hol heeft gebracht? dan gaat het alleen maar over die ene, dat overkomt je gewoonweg, aandacht kun je ook bij leuke sociale contacten krijgen, vriendschap en meer is een heel ander verhaal.
UvLvS
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 29 juli, 2010, 05:15:36 pm »

Zeker wel. Vaak genoeg. Niet vaak genoeg eigenlijk. Maar of die verliefdheid voort kwam uit aantrekkingskracht? Nee, zoals Affrill zegt kan je ook aandacht van andere krijgen. De verliefdheden waar ik het over heb, kwamen meestal voort uit een bepaalde ervaring die ik (bewust) deelde met die ander. Daarna kwamen er vanzelfsprekend meer dingen aan het licht omtrent die persoon waardoor die steeds aantrekkelijker werd. Ik ging op haar letten.
Ik wordt niet verliefd door een bepaalt kapsel of kleding. Ook doet de kleur make-up mij niet opeens iemand interessant vinden.
Je wordt bijvoorbeeld verliefd op leraar omdat die aan jou lesgeeft. Kon je de man in kwestie niet en liep je hem tegen het lijf in zijn beste outfit in de supermarkt, was je hem zo weer vergeten. Vrouwen gaan niet voor uiterlijkheden, hoewel ze wel zal eisen dat je je lichaam goed verzorgt. Sporters hebben zo'n uitstraling.
Jonge mannen hebben vaak geen benul wat het begrip liefde eigenlijk inhoud en gaan vooral voor een leuk uitziende griet. Totdat ze liefde ontdekken en dan zijn ze ook verkocht.
De jonge stelletjes die we zien, zijn vaak toch het gevolg van een gemeenschappelijke interesse, al is het maar dezelfde school. Kalverliefde laat ik even buiten beschouwing.

Wat is liefde dan wel? Magisch. 
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 30 juli, 2010, 12:00:39 am »

Ik zie genoeg vrouwen op straat die ik wel sexy vind, maar die ben ik ook zo weer vergeten, dat zie ik maar als een hormonale oprisping, ik denk en dat geldt voor mannen en vrouwen dat je verliefd wordt op iemand's uitstraling, er wordt dan vaak beweerd, hij of zij heeft iets, wat niet nader benoemd kan worden, maar wat mij zo in hem/haar aantrekt, precies de uitstraling.

Daarom ben ik ook de mening toegedaan dat je met magie wel iets kunt teweeg brengen op dat vlak, magische handelingen op wat voor manier dan ook, mantra recitatie luidkeels of mentaal, of bijv rituele magie, het werken met sigillen, kunnen je uitstraling dermate veranderen, waardoor je weer andere mensen aan begint te trekken.

Ik moet natuurlijk wel uitkijken met wat ik doe, omdat ik zelf gebonden ben, dus de verleidingen weerstaan, maar dat valt niet altijd mee. Wink   
« Laatste verandering: 30 juli, 2010, 12:06:32 am door affrill » Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Falsehood is invariably the child of fear in one form or another.
- Aleister Crowley

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register