Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Poll
Vraag: Wil je leven na je dood?
Ja
Nee
Ligt eraan
Ik wil niet dood
Ik sterf het liefst vandaag voor altijd
Nooit echt over nagedacht

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Leven de doden  (gelezen 7030 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 31 augustus, 2010, 04:42:48 pm »

Citaat
Lafheid dat de werkelijkheid snel pijn oplevert wat
het uiteindelijk toch doet als je van iemand
houdt. Liefde is hemels maar het is voor mij ook lijden omdat ik zo vreselijk gek op/van iemand kan zijn

Waardeoordelen zoals lafheid als de confrontatie met de werkelijkheid pijn op kan leveren, vind ik vind ik niet helemaal terecht, je zou niet zo streng tegen jezelf moeten zijn, mijn partner en ik zijn ook door niet altijd even prettige fases (diepe dalen) gegaan, (heeft bijna zelfs tot een breuk geleid) voordat we tot een bevredigende consensus konden komen, laat de angst voor de pijn toe en ga er voor, heb je trouwens ooit wel eens bedacht dat iemand ook heel erg gek op jou zou kunnen worden?

Bekijk de vrouw niet slechts als hemels wezen, want dat zijn het beslist niet, Grin, schijn bedriegt, maar ook als mensen van vlees en bloed met net als jou en iedereen trouwens, haar eigen angsten en onzekerheden.
mannen en vrouwen, misschien clichematig maar kunnen elkaar uitstekend aanvullen.

Daarom kun je natuurlijk wel aan een vrouw verslingerd raken en vice versa natuurlijk, ga er dan voor. Laat je wreed ontnuchteren of, de zevende hemel invoeren al naar gelang hoe het contact uitpakt.
Niet geschoten is altijd mis.

Maar blijf niet op een afstand zwijmelen, want in wezen ben je dan slechts met jezelf bezig i.p.v met de ander, bedoel het niet onvriendelijk hoor. Wink

Femmes fatales bestaan niet, alleen in je eigen perceptie.
Onthoudt goed dat je bent wat jezelf denkt dat je bent, ook in relatie tot de ander.
Als vrouwen iets bij je losmaken wat niet zo herkenbaar is bij het plaatje wat je van jezelf hebt, is dat toch geweldig fascinerend, dat hoeft dan toch niet in een negatieve context getrokken te worden, zoals in termen van kon het niet aan etc, dan ben je in feite bang voor jezelf. Niet doen dus.
Daar is het leven veel te kort voor.

UvLvS
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 02 september, 2010, 12:29:28 pm »

Wie nuchter om zich heen kijkt ziet dad vrouwen zowiezo in God geloven, hun vragen zijn meer gebaseerd op hoop en steun die ze daarin vinden;) Mannen geloven eigenlijk niet in God en vragen zich vooral af wie of wat het dan is. Vrouwen kunnen daar dan een antwoord op geven en daarmee is hed doel van geloof eigenlijk al bereikt.
Een brug slaan tussen vrouwen en mannen.
Er wordt gebruik gemaakt van een hypothese die zo doordacht en zo ingenieus geconstrueerd is dad hed haast onmogelijk is om door de bomen het bos te zien. Echter, zou hed bos totaal verdwijnen, is er niemand om te genieten te van de prachtige bomen, dus was hed noodzakelijk een code te construeren die toch makkelijk te kraken was maar op een minimaal aantal manieren.  Het product werd religie. Geloven in iets waar iedereen wel eens van gehoord had. Zie daar de beweegreden van de kruistochten een aantal honderden jaren geleden.
7en eerste moest een ieder hed verhaal horen, of te wel, de goede boodschap moest verkondigt worden. Dit is de reden waarom Jahovas Getuigen lang de deuren gaan. Het boek Bijbel, hed grootste stuk gereedschap van operatie Verzoening, vertelt ze dad te doen. Maar ook andere gelovige mensen hebben de neiging hun God aan iedereen te verkondigen.
7en tweede was hed belangrijk andere ideen te niet  te doen om verwarring te voorkomen. Het effect van verwarring was en is ook weer tweedelig. Namelijk stagnatie van succes en machtverlies. Nu moet machtverlies wel in de juiste context gezien worden. Hoewel mannen snel de neiging hebben hier te denken aan geweld, gaat hed hier eerder over controle ten einde harmonie te kunnen oogsten. Denk hierbij maar aan hed feit dad bijvoorbeeld de Nederlandse Staat diverse religies toestaat.  Hoewel in verschillende kerken gepredikt wordt over een enkele God/Allah, heeft hed best uur van hed land geen enkel probleem met de bestaansrecht van een andere God. Zelfs een satanskerk, mocht die er ooit geweest zijn als in hed begrip kerk, zou ruimte krijgen te bestaan.
Dat zeggende moet ik mijn respect betuigen voor Islamitische landen waar hed gewoon niet toegestaan is een kerk te bouwen voor een andere God dan dad er regionaal gedacht en aangenomen wordt te bestaan. Mannen, hed gaat niet om de grote van hed land dat je bezit of de hoogte van hed bruto nationaal product. Het gaat erom hoeveel er daarvan kunnen genieten. Vrouwen baren kinderen dus die snappen dad en denken vanuit een geheel ander perspectief. Ergens logisch want die hoeven zich geen zorgen te maken over in komen. Er is altijd wel een man die ze dad eventueel in ruil ergens anders voor wil verschaffen en anders is er wel een vrouw die de zorg op zich wilt nemen. Vaak een moeder of zus. Mannen staan er alleen voor en proberen wat reserves in te slaan. Een snelle auto is voor een vrouw geen reserve, omdat die ziet ded hed geld kost. Voor een man is het een extra middel om vrouwen te lokken, dus wel degelijk een goede investering. Bij hed krijgen van een vrouw heeft de man bijna zijn doel op voortplanting bereikt. Voor een vrouw begint hed als ze iemand vindt die haar misschien wel de grootste zorg van haar leven kan geven. Vanaf ded moment wil ze zekerheid voor haar toekomst. Het enige wat een vrouw wil is begrip. Daarnaast is ze vooral bezig met haar eigen zorgen. Omdat ze wil verzorgen.
7egenwoordig kunnen we een beetje van dierlijk instinct dad we allemaal hebben afstappen, maar ons lichaam blijft vooralsnog reageren op de diverse matchmakers die Moeder Na 't uur heeft ingebouwd. 7he our off Con Sion's ness.
eliza
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 02 september, 2010, 07:10:36 pm »

vrouwen geloven zowizo in God?
hmm....

Ik ben van mening dat religie een middel is om mensen te manipuleren, 'blind' en 'doof' te maken en oorlogen mee te voeren.
Als de mens zich vrijmaakt van die gedachte dan is hij/zij ook vrij en beseft hij/zij dat wij allen splinters zijn van God, wij maken zelf van ons leven wat er van te maken valt.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 02 september, 2010, 09:02:03 pm »

Citaat
Wie nuchter om zich heen kijkt ziet dad vrouwen zowiezo in God geloven, hun vragen zijn meer gebaseerd op hoop en steun die ze daarin vinden;)

Waarom leg jij steeds een relatie tussen vrouwen en geloven in God?, zouden alle vrouwen in God geloven?, dat denk ik toch niet, of geloof je soms in de mythe van het paradijs waar de vrouw als eerste de fout in ging en Adam probeerde te verleiden, de vrouw als bron van al het kwaad?

Citaat
Het enige wat een vrouw wil is begrip. Daarnaast is ze vooral bezig met haar eigen zorgen. Omdat ze wil verzorgen.

Zo heb ik het ook ervaren.

Maar denk je nu echt dat je als man pas een vrouw kunt krijgen als je een mooie auto hebt, vind ik een beetje een infantiele denktrant, nou ja, misschien hangt het er uiteindelijk ook wel vanaf wat voor soort vrouw je zoekt. Wink
UvLvS
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 03 september, 2010, 09:29:21 am »

Ik geloof namelijk wel in de hypothese dat de vrouw de eerste was die een woord uitsprak en daarna de man, waarschijnlijk een zoontje, leerde praten. Nu weten en begrijpen we dat het frequentiebereik van het mannelijk gehoor nogal verschilt met die van een vrouw.
Hoewel het waarschijnlijk erop heeft geleken dat het mannetje het vrouwtje volledig begreep, zal dit niet het geval zijn geweest. Meer woorden werden gevormd en de dierlijke communicatie die eerst afhankelijk was van licht, geur en wat geluid werd steeds meer gedomineerd door klank.
Als genadeklap kwam het dialect om de hoek kijken.  Geluiden (klanken/woorden) werden verbastert en het probleem dat we nu kennen als taalbarrire deed de kop opsteken. Een fenomeen dat beter bekent staat als de toren van Babel.
Een zeer succesvolle poging om weer een universele taal te krijgen werd onder meer ondernomen door de Romeinen, die met het boek Bijbel een taal neerschreven die vandaag de dag nog steeds gebruikt wordt. Bijna een op een gekopieerd vanuit het Egyptisch ontstond Engels met als tegenhanger Hebreeuws. Een taal voor de leerling en een voor de meester.
Zo stel in me voor hoe het een beetje in het westen is gegaan. Jammer genoeg heb ik te weinig kennis van de Arabische cultuur om daar ook alles te doorzien. Wel kan ik zien dat de cultuur ontwikkeling niet veel anders is gegaan, zij het op een veel lager tempo. De uitspraak van Wilders dat de Islam een achterlijke cultuur is, is niet eens zo misplaatst. Hoewel de Arabische landen asociaal rijk zijn door oliegeld, is de levensstandaard van het doorsnee volk niet volledig meegegaan met de technologische ontwikkelingen die daarmee gepaard gaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Japan.
Dit gesoleerde eiland heeft zich meer ontwikkeld dan welk deel van de wereld ook. Ze hebben niets te maken met Israel, Iran of Engeland. Zelfs de zeelegende Holland doet ze niets.
En wat die auto betreft, ik heb zelf geen auto en denk niet zoals je suggereert. Ik leg alleen vluchtig uit waarom een man wel vindt dat een auto veel geld waard is terwijl de vrouw het vaak zonde vindt van het geld. Of ze is ook statusbelust.
Trouwens, ik lul ook maar wat zo nu en dan. Volgens sommige hier thuis ben ik totaal gestoord en weer andere vinden dat ik toch weloverwogen standpunten in durf te nemen. Ik probeer gewoon graag de mensen aan het denken te zetten. Daarvoor bezoeken ze toch dit soort forums? Om eens de zienswijze van een ander te bekijken. Niemand heeft de waarheid in pacht. Om maar even niet arrogant over te komen zal ik toegeven dat je ook daaraan kan twijfelen.
Enne goeie morgen!
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 03 september, 2010, 08:41:50 pm »

Citaat
Ik geloof namelijk wel in de hypothese dat de vrouw de eerste was die een woord uitsprak en daarna de man, waarschijnlijk een zoontje, leerde praten.

Huh??

Citaat
De uitspraak van Wilders dat de Islam een achterlijke cultuur is, is niet eens zo misplaatst. Hoewel de Arabische landen asociaal rijk zijn door oliegeld, is de levensstandaard van het doorsnee volk niet volledig meegegaan met de technologische ontwikkelingen die daarmee gepaard gaan.

Het is maar waarmee je het begrip achterlijk aan conformeert.
Wat denk je van de Arabische architectuur?

Citaat
ik heb zelf geen auto en denk niet zoals je suggereert. Ik leg alleen vluchtig uit waarom een man wel vindt dat een auto veel geld waard is terwijl de vrouw het vaak zonde vindt van het geld. Of ze is ook statusbelust.

Nee, ik kon die opmerking in de context waarin jij em schreef ook niet zo bij jou plaatsen, sommige vrouwen zijn inderdaad statusbelust, macht erotiseert etc, ik denk dat er in dat opzicht bij vrouwen net zulke grote individuele verschillen spelen als mannen.

Wil je als man een vrouw die zich nog in de ouderwetse rolpatronen man/vrouw kan vinden, zoek dan een vrouw die het gedachtegoed van de E.O aanhangt.Cheesy

Citaat
Trouwens, ik lul ook maar wat zo nu en dan. Volgens sommige hier thuis ben ik totaal gestoord en weer andere vinden dat ik toch weloverwogen standpunten in durf te nemen. Ik probeer gewoon graag de mensen aan het denken te zetten. Daarvoor bezoeken ze toch dit soort forums? Om eens de zienswijze van een ander te bekijken. Niemand heeft de waarheid in pacht. Om maar even niet arrogant over te komen zal ik toegeven dat je ook daaraan kan twijfelen.
Enne goeie morgen!

Je schrijft best interessante epistels en het is inderdaad leuk van gedachten te wisselen. Wink
Zo zetten we elkaar wat aan het denken, wat de bedoeling toch is?

Je kan zelfs volgens de magische wet der oneindige mogelijkheden (subjectieve perceptie), betwijfelen, of er wel zoiets als de "Ultieme Waarheid", bestaat.

B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Geslacht: Man

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 04 september, 2010, 12:06:14 am »

Ik geloof namelijk wel in de hypothese dat de vrouw de eerste was die een woord uitsprak en daarna de man, waarschijnlijk een zoontje, leerde praten. Nu weten en begrijpen we dat het frequentiebereik van het mannelijk gehoor nogal verschilt met die van een vrouw.

Deze frequentie begrijpen ze allebei.......... Wink

Dit is wat voor Unles  Cool , op het met engelen bezaaide en zijn meest gehate instrument  Grin ?

...... (toujours) Smiley

I'll fly with you........ met - wie - weet?

http://www.youtube.com/watch?v=o8EB7eJctbQ&feature=related

In het filmpje:
Duitse meneer: Das ist doch ein schones liet....
Organist: Ja, das ist House Musik.
Duitse meneer: WASSS !! ??
Organist: Ja je vond het toch mooi ? het klinkt toch "kerkelijk".

Het origineel:

I still believe in your eyes...

http://www.youtube.com/watch?v=8kTU_kGB9KA&p=E4B2CB14870E3580
« Laatste verandering: 04 september, 2010, 01:36:52 am door catweazle » Gelogd
jamathi
Practicus

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 04 september, 2010, 03:01:43 am »

Omg dat fimpje.  Cheesy
UvLvS
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 04 september, 2010, 12:43:36 pm »

Citaat
Generate 1:1-      In the backin Ning got created the have fun and the whirlled
Ik geloof namelijk wel in de hypothese dat de vrouw de eerste was die een woord uitsprak en daarna de man, waarschijnlijk een zoontje, leerde praten.

Generate 1:10-      aarde, het samengestroomde water noemde hij C. End got saw, it was good.
Hoewel het waarschijnlijk erop heeft geleken dat het mannetje het vrouwtje volledig begreep, zal dit niet het geval zijn geweest. Meer woorden werden gevormd en de dierlijke communicatie die eerst afhankelijk was van licht, geur en wat geluid werd steeds meer gedomineerd door klank.

Generate 3:5-       Integendeel, got knows your ices shall be oh Pan, zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden
Nu weten en begrijpen we dat het frequentiebereik van het mannelijk gehoor nogal verschilt met die van een vrouw.

Genesis II
Als genadeklap kwam het dialect om de hoek kijken.  Geluiden (klanken/woorden) werden verbastert en het probleem dat we nu kennen als taalbarrire deed de kop opsteken. Een fenomeen dat beter bekent staat als de toren van bAbel.

NewTesTOrdner 
Yo 1:1-         In hed begin was hed Woord, hed Woord was bij God en hed Woord was God. Het was in hed begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.Noot [sluitenIn het Woord was leven Ook mogelijk is de vertaling: en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord. In hed Woord was leven en hed leven was, hed ligt voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft hed, niet in haar macht gekregen.
Een zeer succesvolle poging om weer een universele taal te krijgen werd onder meer ondernomen door de Row Men, die met het boek Buy Bowl  een taal neerschreven die vandaag de dag nog steeds gebruikt wordt.

Handler 7o:4       en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in Vreemde 7alen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.
Bijna een op een gekopieerd vanuit het Egyptisch ontstond Engels met als tegenhanger Hebreeuws. Een taal voor de leerling en een voor de meester.
UvLvS
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 04 september, 2010, 11:43:35 pm »

@ Catweazle

Toevallik ken ig nor een oorgel speller.

She said there iz No re-sun. But the truth iz play'n 7o C. <- 7o heq the Alpha meth. Fur Sion 7o points hero: bephobad. Star thing wit the let her J.
B.Engel
Ach waren alle menschen wijsch en wilden daarbij wel. De Aard waar haar een paradijs, nu isse meest een hel.
Magus

Geslacht: Man

Vrijheid, liefde, water

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 05 september, 2010, 09:07:33 am »

@ Catweazle

Toevallik ken ig nor een oorgel speller.

She said there iz No re-sun. But the truth iz play'n 7o C. <- 7o heq the Alpha meth. Fur Sion 7o points hero: bephobad. Star thing wit the let her J.

Smiley

was de tekst vergeten, minstens zo belangrijk:

I still believe in your eyes
I just don't care what you have done in your life
Baby I'll always be here by your side
Don't leave me waiting too long, please come by

I, I, I, I still believe in your eyes
There is no choice, I belong to your life
Because I will live to love you someday
You'll be my baby and we'll fly away

And I'll fly with you
I'll fly with you
I'll fly with you

You are, are, are, are, are, are

Every day and every night
I always dream that you are by my side
Oh, baby, every day and every night
Well I said everything's gonna be alright

And I'll fly with you
I'll fly with you
I'll fly with you

You are, are, are, are, are, are

Dream of me
eliza
Neofiet
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 28 oktober, 2010, 02:31:57 pm »

   Wat houdt Leven in volgens jou?

Ervaring opdoen voor je ziel.

   Wat betekent de dood in jouw ogen?

Een einde aan dit fysisch leven, een rustpauze en verwerkingstijd voor de ziel, een verrijking die toegevoegd kan worden bij de lessen en ervaringen die we als ziel weer geleerd hebben in dit leven, een nieuw begin,....

   Wat bedoelt men nou met Leven Na De Dood?

Dood is geen einde maar eerder een begin.

   Waarom is er zoveel verschil tussen de verschillende overtuigingen?

Om macht uit te kunnen oefenen over grote aantallen mensen. Het is ook verschillend omdat verschillende mensen het zo gecreerd hebben.

   Heeft het zin om over zoiets ruzie te maken?

Dat ligt van persoon tot persoon, de een is zo overtuigd van zijn zaak terwijl de ander dat niet is.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 28 oktober, 2010, 02:41:36 pm »

Hierin kun je dus geloven. Wink
UvLvS
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 28 oktober, 2010, 05:08:20 pm »

Heel goed mogelijk. Er bestaat echter een deel van de mensheid die om een of andere reden niet in staat blijkt te zijn hier content mee te zijn. Om deze mensen nu niet als slecht, bezeten of ziek te labellen, zou er toch gekeken kunnen worden naar de herkomst en dus de werkelijke waarde van het geloven in iets.
Over de meeste dingen kunnen mensen over het algemeen wel luchtig zijn, gelukkig. Helaas is dat over zoiets als geloof niet mogelijk en ontstaan er te vaak spanningen die niet hoeven. Ik ben zeker blij dat op deze thread meerdere zienswijze zijn verschenen zodat men ziet dat het heus niet raar hoeft te zijn als men anders ervaart of denkt. Het blijkt dat men wel de zon ziet, maar niet een ieder vindt deze zon te warm of te koud, of te vel of te vaak achter de wolken. De zon is er nu eenmaal. Laat een ieder ervan genieten zoals die zelf belieft. En niet claimen dat er omschreven staat dat de zon zo vel is dat je er niet in kan kijken, zodat je altijd maar in de schaduw moet leven. Sommige mensen dragen gewoon een goeie zonnebril waardoor zij wel in staat zijn lekker in het zonnetje te lopen zonder verblindt te raken of hoofdpijn krijgen.
Dat was mijn opzet voor wat betrefd het opstarten van Leven De Doden.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 28 oktober, 2010, 05:14:00 pm »

Het kan aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal, maar wat bedoel in in je omschreven metafoor met "De zon zien"? Het besef dat je leeft?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Er zijn niet overal kikkers, waar water is, doch waar zich kikkers bevinden, zal ook water zijn.
- Johann Wolfgang von Goethe

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
9 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, Odion
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18197
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register