Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zwarte magie uitvoeren?  (gelezen 6060 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
4lex
Neofiet
*

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Gepost op: 31 juli, 2010, 11:05:05 pm »

Hoi,
ik ben nieuw en ben al een beetje wegwijs gemaakt in magie alleen ik heb nog niets gedaan xD,geen spreuk uitgeroepen,geen bescherming,....
Het probleem is ik weet niet waar ik moet beginnen,ik voel me (persoonlijk) geroepen door zwarte magie ik wil het uitproberen en leren.
(Maar misschien is het te gevaarlijk om te starten met zwarte magie?)
Ook heb ik gelezen dat woede en kwaadheid die energie 'voeden' om dusdanig een spreuk uit te voeren.
Als jullie me een boek aanboden zou ik graag een van voodoo willen,als het kan moet niet.

Alvast bedankt.
BabyLion
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 01 augustus, 2010, 12:44:48 am »

Zover ik weet, en zover er iets als Universele Wetten zouden bestaan kan er nergens meer energie vandaan komen dan dat jij er in steekt, dus zo lang jij met je onwetendheid gewoon doorkabbelt heb je weinig te vrezen...
Aesthesis
Magus

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 01 augustus, 2010, 12:51:20 pm »

Voodoo is geen zwarte magie, daarnaast zou ik ook kunnen stellen dat er geen zwarte magie bestaat.

Meer daarover in soortgelijke topics op dit forum!

Even iets anders, alvorens je gaat beginnen aan Hollywood-achtige magie wil ik je graag vertellen dat indien je daadwerkelijk resultaat wilt behalen je veel tijd zult moeten stoppen in concentratie en leegte meditatie en dat is pas het begin.

Wat Babylion zegt wil ik graag onderstrepen, naar mijn idee zijn er persoonlijke 'safeguards' ingebouwt wat zoveel inhoud dat je niet meer over jezelf heen kan roepen dan je daadwerkelijk aan kan. (Tenzij je gevoelig bent voor angst en de angst voor het onbekende je laat verteren.)

Verder zou je natuurlijk kunnen beginnen met het lezen van boeken van Aleister Crowley, ben er zelf geen fan van, maar misschien is het wel waar je naar opzoek bent, nooit geschoten is altijd mis.

« Laatste verandering: 01 augustus, 2010, 12:52:54 pm door Aesthesis » Gelogd

Leven, liefde.
4lex
Neofiet
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 01 augustus, 2010, 01:52:08 pm »

Hartelijk bedankt,voor zover ik het begrijp zal ik beginnen met het lezen van boeken over meditatie en daarna beginnen met magie-boeken te lezen.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 augustus, 2010, 02:02:38 pm »

Je kan de meditatie ook wel op een leuke manier in je dagelijks leven integreren, m.a.w het hoeft allemaal niet zo statisch te zijn door alleen maar te zittten, dus als je loopt, dan loop je, als je fietst, dan fiets je etc, concentreer je dus enkel op wat je doet en de gedachten die er wat omheen zweven, probeer daar niet teveel aandacht aan te schenken, hersenen produceren nu eenmaal gedachten.
Dat gaat eindeloos door totdat je je laatste adem uitblaast.

Verder kun je eens gaan googlen op termen zoals esoterie, magie etc, om je wat breed te orienteren.

Hier heb je alvast een leuke link, Aleister Crowley kan altijd nog, dat is behoorlijk zware kost:

http://www.selena-luna.nl/magie.htm
UvLvS
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 augustus, 2010, 03:59:54 pm »

ALex is nog een beetje op de sensatietour zo te zien. Dat kan en mag best. Het lijkt ook allemaal zo spannend. Die is zeker vergeten dat Harry Potter in de Kast onder de trap woonde. Het bedrijven van magie leer je niet van de een op de andere dag. Ook niet binnen een maand, week of jaar.

4Mex,
Wat drijft jou ertoe magie zelf te willen beheersen? Zo te merken kan je niet wachten om wat te doen? Zoals wat bedoel je dan?
Spreuken? Hier: Abracadabra. Wat jij je zou kunnen afvragen om begrip te krijgen omtrent wat magie nou werkelijk inhoud, want je snapt er nog geen klote van zo te merken, is je afvragen waarom het een toverspreuk is.
Wil je een vloek uitspreken? Godverdomme. Daar. Maar waarom is ook dad een vloek?
Wil je een Voodoopoppetje maken? Wat weet je van Hati?
Wil je vliegen op een bezemsteel? Wat maakt een heks?.

Leer de taal der magie begrijpen, anders kan je er niets mee.
Dus weet waarom je iets wil, en ga daar voor.

Do what thou Wilt shall be the whole of the Law
« Laatste verandering: 01 augustus, 2010, 11:05:29 pm door UnLeS » Gelogd
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01 augustus, 2010, 04:17:01 pm »

Citaat
want je snapt er nog geen klote van zo te merken

Nou, dat is toch nog niet zo vreemd, snap jij het wel?, ik niet, waarom bijv de uiterlijke wereld een reflectie van onze innerlijke wereld is, hoe is dat nu mogelijk, toeval bestaat of niet?, sychroniteit?, http://wanagiyata.punt.nl/index.php?r=1&id=269251&tbl_archief=0

Als je het allemaal snapt heb je hier niets meer te zoeken.

Nog een tip Xlex, voor sneller resultaat, put je zelf eerst flink uit, doe ik met hardlopen, beetje sexs wordt ik niet echt moe van, of wacht totdat je flink slaperig bent en ga daarna mediteren, heb je sneller contact met de diepere lagen van je geest, gaandeweg merk je dan vanzelf wel wat je psychisch wel of niet aan kan.

affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 01 augustus, 2010, 04:52:31 pm »

Citaat
Affrill , mooie link trouwens voor wie wil starten

Dank je, de omschrijving van Dion Fortune spreekt me persoonlijk het meest aan. Wink

Citaat
Do what thou Wilt shall be the whole of the Law

Unless, deze uitspraak van Crowley wordt meestal vaak foutief geinterpreteerd, maar dat wist je waarschijnlijk wel. Wink
UvLvS
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 01 augustus, 2010, 05:43:17 pm »

Zover ik weet, en zover er iets als Universele Wetten zouden bestaan kan er nergens meer energie vandaan komen dan dat jij er in steekt, dus zo lang jij met je onwetendheid gewoon doorkabbelt heb je weinig te vrezen...

Ik heb nooit energie gestopt in de zon, maar het wordt elke dag licht. Ik heb geen energie gestopt in het nieuws, maar als ik op het station loop liggen er genoeg nieuwe kranten...

Believe nothing, question everything
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 01 augustus, 2010, 05:48:47 pm »

Leuk Gisere, dat boek heb ik zelf n.l ook, het gaat inderdaad over hoe een psychische aanval werkt (telepatische suggestie) en hoe je er tegen te verdedigen, in haar jeugd is ze er ook zelf slachtoffer van geweest, wel boeiend hoe ze het verloop van zo'n aanval in haar boek beschrijft.
Dat was nu bepaald geen pretje.

Behalve occultiste was ze geloof ik ook nog psychologe.

Hoewel ik denk dat het niet zovaak meer voorkomt in onze materialistische cultuur dat mensen echt het slachtoffer van een psychische aanval worden, meestal komen de psychische problemen uit hun eigen geestesgesteldheid voort, maar niet door beinvloeding van buitenaf, maar misschien wel weer in andere culturen waar mystiek en magie nog veel meer leven en bedreven wordt.

Mijn Indische schoonouders hebben mij heel veel over Guna Guna verteld.

Werken met dat soort krachten is wel spelen met vuur, maar het kan je ook wel obsederen en dan kun je het niet meer loslaten. Wink

UvLvS
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 01 augustus, 2010, 09:33:32 pm »

Hier heb je je boek weer terug.

Zelf ben ik van mening, moet wel toegeven dat ik de psychologie al gehad heb (en dat scheelt), dat dergelijke verhalen leuk zijn, echter niet veel anders dan de westerse tegenhanger Bijbol. De wereld waarin we nu leven is heel verschillend met de tijd waarin dergelijke wijsheden als uniek golden.

Vandaag de dag leest men veel boeken op het scherm. Maar op het scherm kan je ook beelden afspelen en er zelfs geluid synchroon aan laten lopen. Boeken zijn verouderd. Films zijn de boeken van vroeger. Ze gaan dieper, duidelijker en vermakelijker. Bovendien is lezen vermoeiender dan film kijken. Wie eenmaal weet naar welke films die moet zoeken, kan ontspannen wijs worden, gewoon door een beetje te luisteren en voor je uit te kijken.
India heeft dat geintje trouwens heel erg goed door en heeft na Holywood de grootste filmindustrie, namelijk Bollywood. En ELKE Bollywoodfilm is een religieuze film. Niet iedereen kan daar lezen, maar film kijken kan bijna iedereen. Do the math!!

Zo is de klassieker the Exorcist een verhaal waarin de verkrachting van een jong meisje centraal staat door een (schijn)heilige klootzak. Symbolisch verhaald naar de bezetenheid van de duivel. In werkelijkheid was die duivel de angst die ze kreeg voor de verkrachter. Maar hoe beeld ze dat nu uit?

In het eerste  gedeelte van de film komt ze beneden als er een gezellige feestje is bij haar thuis. Dan plast ze van angst in op de grond.
De film ontketende een rage van exorcisme, terwijl weinigen wisten wat de intentie van de film daadwerkelijk was. Zo zie je maar weer, mensen nemen te snel iets aan en gaan hele rare dingen bedenken. Films zijn maar films, net zoals boeken boeken zijn. Maar wat bedoelde de creator eigenlijk?

Maar wees niet misleidt. Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971) gaat over een tovenaar die op zoek is naar iemand om zijn werk voort te zetten. Maar om een echte magir te worden is een puur hart noodzakelijk. In een mooi jasje gegoten van chocola.

Of Battlefield Earth met o.a. John Travolta. Gewoon een spannende SF of eerder een glimp in de keuken van Scintology?

affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 01 augustus, 2010, 10:28:52 pm »

Citaat
Haat, Wraak en Jaloesie er rond zit. En ongewild heb je je eigen probleem gecreerd.

Maar gelukkig weten de meeste mensen niet hoe ze deze negatieve emoties op andere mensen kunt focussen.

Materiele zaken kunnen inderdaad een psychische lading herbergen.
ook bijv krissen en Wajangpoppen, daar moet je echt mee uitkijken.

Ik hoop dat je je boeken terugkrijgt, Gisere, ik zoek eigenlijk een boek met als titel "Indrajaal", over de Tantrische leer, de meeste boeken over Tantra zijn flauwekul, maar dit boek niet, maar tot nog toe heb ik hem

het nog kunnen vinden, wil er zelfs wel Sanskriet voor leren. 
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 01 augustus, 2010, 11:38:52 pm »

Citaat
De wereld waarin we nu leven is heel verschillend met de tijd waarin dergelijke wijsheden als uniek golden.

DE wereld wel, maar de menselijke natuur is fundamenteel niet veel veranderd. Dat hoef ik verder dacht ik niet toe te lichten.

Citaat
En ELKE Bollywoodfilm is een religieuze film. Niet iedereen kan daar lezen, maar film kijken kan bijna iedereen. Do the math!!

Natuurlijk, als ik naar een Klassieker kijk als Qua Vadis of Ben Hur, zie ik ook wel dat er een religieuze strekking achter zit, wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?

Citaat
Zo is de klassieker the Exorcist een verhaal waarin de verkrachting van een jong meisje centraal staat door een (schijn)heilige klootzak. Symbolisch verhaald naar de bezetenheid van de duivel. In werkelijkheid was die duivel de angst die ze kreeg voor de verkrachter.

Denk dat jij hier de weg een beetje kwijt bent, of het bezeten zijn nu het gevolg is van een ernstige psychiatrische stoornis of een werkelijke beinvloeding door een bepaalde entiteit, doet er niet zoveel toe, als de methodiek maar effectief is.

Ben je soms een beetje gepreoccupeerd met sexualiteit?
Waar haal je het verkrachtingselement in vredesnaam nu weer weg?
Ik heb die film ook gezien, maar niets van een verkrachting kunnen detecteren.

http://www.yidio.com/the-exorcism-of-emily-rose-trailer/id/493421557

Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Je hangt zeker het gedachtegoed van Freud aan, die schreef ook alles neuroses (verouderde term, hoor) toe aan verdrongen sexuele trauma's uit de vroege jeugd.
Onveilige hechtingsproblematiek met de moeder en zo.

Citaat
Zo zie je maar weer, mensen nemen te snel iets aan en gaan hele rare dingen

Je weet toch langzamerhand wel dat de wereld bedrogen wil worden. Wink

Citaat
Maar wees niet misleidt. Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971) gaat over een tovenaar die op zoek is naar iemand om zijn werk voort te zetten. Maar om een echte magir te worden is een puur hart noodzakelijk. In een mooi jasje gegoten van chocola.

Ben gek op chocola, eet elke dag een reep.
En de symboliek van dit verhaaltje houdt in.....

Citaat
Of Battlefield Earth met o.a. John Travolta. Gewoon een spannende SF of eerder een glimp in de keuken van Scintology?

Het laatste.(m.i.).

UvLvS
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 02 augustus, 2010, 12:10:31 am »

Ik vind dat de natuur wel degelijk is veranderd. Dankzij de technologie is de wereld superklein en egocentrisch. Vroeger kon je iedereen in je straat, al was het maar omdat TV kijken niet bestond. Sociale contacten kwamen voort uit gezellige get-togethers om het dorpsplein. En bijna allemaal namen ze het woord van de Kerk voor waarheid aan. Op zich een rustgevende gedachte. Je hoefte niet na te denken. Deed je dat wel, werd je verbannen of vermoord. Dat is een zorg minder. Gewoon volgen dus. En van Moslims had je al helemaal nooit gehoord. Het leven was anders. Maar we willen nogsteeds liefde. Maar de levensvragen worden anders gesteld, dus vragen om een andere uitleg. m.i.

Bezeten zijn is in de film gedreven tot pure waanzin/fantasie. Het bezeten zijn op zich kan namelijk niet. Er zijn geen entiteiten die bezit kunnen nemen van je lichaam. Wel kan je trauma's oplopen. Daar gaat de film over. Hoe ik aan die informatie kom? De Church of Satan heeft wel wat anders te doen dan bloed drinken, drugs dealen, kinderen afslachten en duivels vereren... Echt, het is een organisatie die meer te melden heeft dan de meeste voor mogelijk houden. Ook zeker omtrent het mysterie van de magie.
Mensen zijn al lang genoeg bang gemaakt door verhalen en mythes. Die angst kon je alleen maar overwinnen door ze immuun te maken voor zulk soort angst. Maar moeten ze wel durven. Of niet. Eigen keus.

Poltergeist gaat ook maar gewoon over de invloed van TV. Klopgeesten bestaan niet. Je mag geloven van wel, net zoals die bezetenheid, maar wat win je daarmee? Zie liever de humor ervan in en lach eens een keer om te serieuze dingen. Het leven gebeurd toch wel, met of zonder jou medewerking.
Wijs worden is best leuk, maar de essensie van het leven is niet wijsheid maar liefde. En meer eigenlijk niet. Lach en geniet.
UvLvS
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 02 augustus, 2010, 12:19:25 am »

Citaat

Vriend, blijf scherp. Was je erbij? The Blairwitch Project was ook gebasseerd op ware gebeurtenissen. The Fourth Kind ook. Het boek Genesis ook. Is zelfs letter voor letter echt gebeurd. Maar niemand was erbij.
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Agressie is het laatste toevluchtsoord voor de onbekwame.
- Isaac Asimov

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
affrill, Forth E7, jttje, yue
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3058
Totaal aantal berichten: 18191
Totaal aantal topics: 1470
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: CerCrorasen
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register