Aethernet Magie & Occultisme
Welcome Guest
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register
* *
Aethernet Menu
Advertenties
Login

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Haai.  (gelezen 2219 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 22 januari, 2012, 03:15:17 pm »

@Briesje,

Citaat
ik had alleen denk ik gehoopt op meer informatie over hindoeisme magie

Als het er echt op aan komt is magie gelijk, all over the world, in Indonesie noemen ze het weer Guna Guna, de beoefenaar een Dukun, mijn vrouw is Indisch, Indo-Europees, mijn schoonouders opgegroeid in Indonesie hebben me daar veel over verteld en het zelfs meegemaakt en toch waren dat beslist wel nuchtere en niet bijgelovige mensen.

Met een bepaalde mantra's kun je een negatieve energie oproepen en op iemand focussen, zo werkt het ook in de Westerse magie, dan roep je (even kort door de bocht) een kwaardaardige elementaal of demoon op en stuur je die energie naar iemand toe, die je wil laten lijden om welke oorzaak dan ook.
Het principe is in wezen hetzelfde.

De krachtigste mantra in het Hindoeisme is de zover ik weet ik Gayatri mantra. Zelfs erna luisteren is al genoeg.

http://www.jivanjili.org/gayatri_mantra1.html

Citaat
Ik wilde ook niet hopeloos overkomen..wilde gewoon mijn verhaal kwijt en  ook meer te weten zou komen of misschien wegwijs had kunnen krijgen..
Sterk ben ik wel, alleen ongebalanceerd, heb nog nooit iets hoeven te slikken of weet ik veel wat of dat ik echt geestelijk ingestort was ofzo..
Wanneer je weet wat je overkomt en waar het van komt..ben je daar bewust erg mee bezig en zoek je oplossingen..niks mis mee

Nee,en wat je meemaakt ook al is het allemaal niet zo prettig, maakt je geestelijk wel sterker en kan ook weer  tot nieuwe inzichten leiden.

Ik krijg een beetje de indruk langzamerhand dat Gisere en Zamiel dezelfde persoon zijn, maar dat is maar mijn mening.

Bovendien als iemand verkeerd reageert of iets schrijft wat je niet aanstaat, forget it, het is de belevingswereld van een ander, niet de jouwe. Wink

Citaat
Dit wilde ik nog zowiezo nog van me afschrijven..

Niks mis mee, dat helpt soms ook.

Mijn eigen favoriete link over westerse magie, misschien heb je er iets aan:

http://www.sangha-reiki.com/Sangha-Prana/Wegwijzer/PadVankracht.htm

Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 25 januari, 2012, 01:23:17 am »

Als het er echt op aan komt is magie gelijk, all over the world, in Indonesie noemen ze het weer Guna Guna, de beoefenaar een Dukun, mijn vrouw is Indisch, Indo-Europees, mijn schoonouders opgegroeid in Indonesie hebben me daar veel over verteld en het zelfs meegemaakt en toch waren dat beslist wel nuchtere en niet bijgelovige mensen.

Dat is wel waar..en toch zijn er zoveel verschillende soorten..vreemd eigenlijk..
Dus ook je vrouw komt uit een tak waar magie erkent word..mijn ouders zijn de nuchter van het nuchtere en dat voor moslims,wel grappig eigenlijk, want ze geloven er niet in..vreemd he Smiley
Wel dan is het geen toeval dat je je vrouw tegen bent gekomen in je leven..(ohw ja jij geloofde ook niet in toeval Smiley)

Met een bepaalde mantra's kun je een negatieve energie oproepen en op iemand focussen, zo werkt het ook in de Westerse magie, dan roep je (even kort door de bocht) een kwaardaardige elementaal of demoon op en stuur je die energie naar iemand toe, die je wil laten lijden om welke oorzaak dan ook.
Het principe is in wezen hetzelfde.

Jaa kan wel zo zijn..maar het gaat er om om de handelingen en de manier op hoe..en zoizo zal ik niet bezig zijn met sturen van negatieve demonen naar mensen..veel te eng...
Ik zie mezelf echt niet bezig zijn met een circel tekenen om me heen of in een cape lopen om dingen uit te voeren en elementen zetten en dingen Als God  aanbidden..Goden aanroepen..versjes verzinnen..of zinnen die moeten rijmen..
Net zoals kaarsenmagie en dat soort dingen trekt mij niet..wat mij wel aantrekt zijn de religie magie's..want dat zijn ook de krachtigste..hebben meteen werking..
Mischien zeg ik nu wel iets onzinnigs hierboven, want ik geef toe ik weet van westerse magie bijna niks,maar dat is dan mijn belevenis en ervaring en hoe ik het zie..

Jaa dat lees ik wel beetje overal dat Gayatri Mantra de krachtigste is..thanx voor de link. Wink

Nee,en wat je meemaakt ook al is het allemaal niet zo prettig, maakt je geestelijk wel sterker en kan ook weer  tot nieuwe inzichten leiden.

Het heeft mij wel harder gemaakt naar de mens toe..wat ik wel jammer vind..want ik heb mensen nooit gekwetst als ik dat deed onbewust kon ik er erg mee zitten ook al was het achteraf bekeken niet erg kwetsend..

Ik krijg een beetje de indruk langzamerhand dat Gisere en Zamiel dezelfde persoon zijn, maar dat is maar mijn mening

Ik zou niet weten daarvoor zit ik te kort op deze forum..maar wel vreemd want ik had haar wel pb gestuurd en geen antwoord gehad..maar dat is aan haar natuurlijk..een paar dagen geleden zag ik wel een reactie van haar dacht ik op een andere topic..

Bovendien als iemand verkeerd reageert of iets schrijft wat je niet aanstaat, forget it, het is de belevingswereld van een ander, niet de jouwe.

Ohw nee ik zit er niet mee hoor... Ik heb wel voor hetere vuren gestaan Cheesy

Niks mis mee, dat helpt soms ook.

Mijn eigen favoriete link over westerse magie, misschien heb je er iets aan:

http://www.sangha-reiki.com/Sangha-Prana/Wegwijzer/PadVankracht.htm

ik ben nog steeds bezig om te lezen heel intressant..het blijkt dat ik me moet concentreren op meditatie..is erg belangrijk.. maar val bijna om van slaap..net of er bepaalde spanningen van mijn schouders/nek beetje afgaan en dat ik genoodzaakt opeens mee stop..anders mediteer ik niet maar dan slaap ik.. Undecided
Ik doe het zonder mantra..gewoon stilte en ademen..heerlijk Smiley
hierover heb ik nog niks kunnen lezen in je link mischien komt het wel..maar ben ermee bezig..

En mijn zoektocht naar antwoorden kom er steeds dichter bij..vind erg interessante links in het engels vooral..wat ik snap snap ik, en wat niet probeer toch te vertalen...en zo beetje te begrijpen..heb nu een boekenlijst voor mezelf gemaakt die ik allemaal tegen ben gekomen.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 25 januari, 2012, 01:22:03 pm »

Citaat
Dus ook je vrouw komt uit een tak waar magie erkent word..mijn ouders zijn de nuchter van het nuchtere en dat voor moslims,wel grappig eigenlijk, want ze geloven er niet in..vreemd he

Je moet het misschien eerst eens meemaken en zeker weten dat het geen pathologie van je eigen brein is.

Citaat
ohw ja jij geloofde ook niet in toeval )

Nee, alles heeft (denk ik hoor) een oorzaak ook al zien we het niet.
Vergeet niet trouwens dat we in ons doen en laten hoofdzakelijk door ons onbewuste worden gestuurd.

Waarom begrijp je bijv je dromen niet?, omdat je jezelf niet kent.
Daar is meditatie dan weer o.a. geschikt voor.

Citaat
maar het gaat er om om de handelingen en de manier op hoe..en zoizo zal ik niet bezig zijn met sturen van negatieve demonen naar mensen..veel te eng...

Handelingen bekrachtigen en versterken het richten van je bewustzijn.
Of het nu demonen of de negatieve krachten die leven in je eigen geest betreft, daarover zijn de meningen nog verdeeld, net als over het feit of het wel werkt of niet, volgens mijn eigen ervaring wel.

Citaat
Net zoals kaarsenmagie en dat soort dingen trekt mij niet..wat mij wel aantrekt zijn de religie magie's..want dat zijn ook de krachtigste..hebben meteen werking

Dat is persoonlijk, als het maar een krachtige betekenis in je eigen geest heeft. Of het nu kaarsen zijn of religie, maakt niet zoveel uit.
De een zweert bij Enochiaanse magie, de ander bij het linkshandige Tantrapad, it's all in the mind. Grin

Maar dat wil niet zeggen dat daardoor geen krachten kunnen worden geactiveerd.
Maar die leg je met wat er heel diep in je eigen ziel leeft.

Zonder jouw eigen bewustzijn is er voor jou helemaal niets meer. ( maar dat weet ik niet zeker).

Maar zo denk ik erover hoor, ik verkondig hier ook niet het Evangelie, ieder zijn eigen geloof en overtuiging.
Mooi dat dat kan in Nederland.

Dat je wat harder wordt is niets mis mee, een kwestie van zelfbescherming. Soms is dat gewoonweg nodig.

Gewoonweg stilte en ademen als meditatie is prima om tot rust te komen.
Ook nog een heel goed voor de gezondheid. Wink

En veel lezen , hoe meer je er over leest, vanuit verschillende invalshoeken, des te meer je de grote lijnen (samenhang) van alles wat deel uitmaakt van de Schepping begint te zien.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 26 januari, 2012, 01:53:31 pm »

@Briesje,

Dit geeft wat genuanceerder aan hoe (m.i.) magie kan werken, ik kan mij hier wel in vinden, uit welke cultuur je ook komt, of wat voor vorm van magie je ook bedrijft, het principe is altijd hetzelfde.

Quote link: It has been argued that Spare's magic depended (at least in part) upon psychological repression.[27] According to one author, Spare's magical rationale was as follows, "If the psyche represses certain impulses, desires, fears, and so on, and these then have the power to become so effective that they can mold or even determine entirely the entire conscious personality of a person right down to the most subtle detail, this means nothing more than the fact that through repression ("forgetting") many impulses, desires, etc. have the ability to create a reality to which they are denied access as long as they are either kept alive in the conscious mind or recalled into it. Under certain conditions, that which is repressed can become even more powerful than that which is held in the conscious mind."[28]

Spare believed that intentionally repressed material would become enormously effective in the same way that "unwanted" (since not consciously provoked) repressions and complexes have tremendous power over the person and his or her shaping of reality. It was a logical conclusion to view the subconscious mind as the source of all magical power, which Spare soon did. In his opinion, a magical desire cannot become truly effective until it has become an organic part of the subconscious mind. Einde Quote.

http://en.wikipedia.org/wiki/Austin_Osman_Spare

Hier wil ik nog aan toevoegen als beoefenaars van magie bepaalde godennamen of van demonen evoceren, Jung benoemde het als manisfestaties van Archetypen, zij in feite bepaalde constellaties van hun eigen onderbewustzijn activeren, dit kan in trance toestand zelfs leiden tot zekere halicunaties, waarna men beweerd echt bijv een demoon opgeroepen te hebben, maar in wezen nam men een neurologische representatie van hun eigen (diep verankerde) subjectieve werkelijkheid waar.

Vergelijk het maar met de droom wereld die je tijdens je slaap waarneemt, maar dan vanuit een andere frequentie van je bewustzijn.

Veel mensen op dit forum zullen het met deze visie niet mee eens zijn, maar nogmaals, het is maar een mening en ik kan me er goed in vinden.

Hier laat ik het maar bij.

Groet,   

Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: 01 februari, 2012, 01:50:49 am »

e moet het misschien eerst eens meemaken en zeker weten dat het geen pathologie van je eigen brein is.

Alleen als je het zelf meemaakt dus in de zin als het je overkomt, voorral zwarte magie dan zijn er geen woorden om het beschrijven..want dan klinkt het net als wat er in het dagelijkse leven gebeurt bij de mensen..maar terwijl er veel aanwijzingen zijn vanwaar het komt..

Nee, alles heeft (denk ik hoor) een oorzaak ook al zien we het niet.
Vergeet niet trouwens dat we in ons doen en laten hoofdzakelijk door ons onbewuste worden gestuurd.

Jaa daar ben ik in de eerste zin wel helemaal met je eens. En je onderbewuste voel je ook, dus dat wat word gestuurd kun je aanvoelen wat er kan komen gaan gebeuren..ook al kan je het niet helemaal verplaatsen juist omdat het daarvandaan komt..en ik noem het spiritueel..

Waarom begrijp je bijv je dromen niet?, omdat je jezelf niet kent.
Daar is meditatie dan weer o.a. geschikt voor.

Je hebt helemaal gelijk.. maar sinds ik wel mediteer droom ik wel elke avond heel vaag onthoud ze nog niet..maar aan de andere kant..komen er veel woedeaanvallen bij me uit..wat ik niet goed vind..is dat wat er uit moet die ik al die tijd heb ingehouden..of heeft het zo'n effect..dus ik word bang van mezelf..heb gisteren veel moeten huilen juist omdat ik ze heb en niet wil hebben..dat is echt niet goed..

Dat is persoonlijk, als het maar een krachtige betekenis in je eigen geest heeft. Of het nu kaarsen zijn of religie, maakt niet zoveel uit.
De een zweert bij Enochiaanse magie, de ander bij het linkshandige Tantrapad, it's all in the mind.

Jaa dat is misschien wel waar wat je zegt..maar je weet wat ik bedoel met meteen werking..met welke ritueel heb je meteen werking met een kaarsen magie of een Enochiaanse magie? De wil is even krachtig.
De meest krachtigste en invloedbare vind ik dan nog altijd de religie magie's..De enochiaanse magie komt ook daarvan uit ergens denk ik..omdat een persoon op deze site beweert dat er naar zijn weten voor John Dee geen enochinaanse magie bestond maar bij hem begon.:De enochiaanse magie werd door John Dee, de koninklijke astroloog van koningin elizabeth I,  'uitgevonden' of aan hem 'onthuld' (noem het, zoals je wilt)
Ook scrhijft hij dit:
Bij mijn weten bestaan er geen bewijzen, dat de enochiaanse taal al voor de tijd van John Dee bestond, hoewel er mensen zijn, die beweren, dat het bij het enochiaans om een heel oude taal gaat, uit een tijd die nog voor de opkomst van de oude egyptische rijken stamt.

Niet echt onderbouwend..de persoon van die site die dit schreef heeft dan geen onderzoek gedaan..want het komt wel veel overeen met de tantramantrayantra ..want ook wiskunde en astrologie kennis is belangrijk in het uitvoeren van een tantramantrayantra..

Maar dat wil niet zeggen dat daardoor geen krachten kunnen worden geactiveerd.
Maar die leg je met wat er heel diep in je eigen ziel leeft.

Waar een wil is is een weg I know...
Zijn er mensen zonder dat je geloofd in magie die een ritueel uitvoeren daadwerkelijk ook uitkomt?

Zonder jouw eigen bewustzijn is er voor jou helemaal niets meer. ( maar dat weet ik niet zeker).

je bewustzijn is zoveel meer..dat weet ik wel zeker.

Maar zo denk ik erover hoor, ik verkondig hier ook niet het Evangelie, ieder zijn eigen geloof en overtuiging.
Mooi dat dat kan in Nederland.

Ja zeker ieder zijn geloof, zolang niemand er niemand mee lastig valt en opdringt natuurlijk..en zeker mooi dat dat kan in nederland..zolang dat kan.

Dat je wat harder wordt is niets mis mee, een kwestie van zelfbescherming. Soms is dat gewoonweg nodig.

Gewoonweg stilte en ademen als meditatie is prima om tot rust te komen.
Ook nog een heel goed voor de gezondheid.

En veel lezen , hoe meer je er over leest, vanuit verschillende invalshoeken, des te meer je de grote lijnen (samenhang) van alles wat deel uitmaakt van de Schepping begint te zien.

Dat te hard worden is zeker wel in grotendeels in mijn voordeel..en mediteren is zeker goed voor de gezondheid..maar kwam dingen los zoals ik hier boven schreef..of ik doe iets fouts..wat kun je nauw fout doen tijdens mediteren Undecided..

Em juist daarom moet ik meer van het Vedische geschriften weten..want ik heb veel vragen en moet de antwoord hebben..en dan heb ik het niet over de Indrajaal ofzo..maar veel dieper er is zoveel over het hindoeisme..zelfs de wetenschap erkent het vedische astrologie..

Het engelse stukje is wat ik er van begrijp dat als je invloed op iemand wil hebben bijv.deze persoon is ongebalanceerd, de geest zwak is, dat je veel invloed kan uitoeffen op de persoon..maar dat kan altijd wel op iemand die ongebalanceerd is..maar dat betekent nog niet dat het geen invloed zal hebben op personen die wel sterk gebanceerd is..ook al heeft het niet meteen werking..
Ik raad je aan om de vedische astrologie te lezen en ook de vedische wiskunde..jij hebt er wel de koppie koppie voor..voor mij is het nog niet helemaal begrijpelijk omdat ik wiskunde moeilijk vind..
Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 01 februari, 2012, 01:52:11 am »

Oook nog erg bedankt voor al je reacties ikwaardeer dat enorm..en ik kan best begrijpen als je niet meer wil reageren of wat dan ook..het beste affrill Smiley
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 01 februari, 2012, 03:44:10 am »

Citaat
Alleen als je het zelf meemaakt dus in de zin als het je overkomt, voorral zwarte magie dan zijn er geen woorden om het beschrijven..want dan klinkt het net als wat er in het dagelijkse leven gebeurt bij de mensen..maar terwijl er veel aanwijzingen zijn vanwaar het komt..

Ik heb wel eens zo iets dergelijks meegemaakt, in een huis, maar kon het niet geloven, ging er steeds weer heen, ik voelde dat er iets was, voelde me onbehaagelijk maar het trok me ook aan, een soort van duistere atmosfeer, de neef van mijn vrouw had me er al voor gewaarschuwd, maar je weet hoe de doorsnee Hollander is he, dat verhaal vertel ik je nog wel eens.

Citaat
dus dat wat word gestuurd kun je aanvoelen wat er kan komen gaan gebeuren..ook al kan je het niet helemaal verplaatsen juist omdat het daarvandaan komt..en ik noem het spiritueel..

Bij sommige mensen werkt het wel zo, bij anderen weer niet, die zitten teveel in hun hoofd, zijn te verstandelijk bezig.

Citaat
maar aan de andere kant..komen er veel woedeaanvallen bij me uit..wat ik niet goed vind..is dat wat er uit moet die ik al die tijd heb ingehouden..of heeft het zo'n effect..dus ik word bang van mezelf..heb gisteren veel moeten huilen juist omdat ik ze heb en niet wil hebben..dat is echt niet goed..

Dat is juist wel goed , het moet er gewoonweeg uit, wees niet te streng vor jezelf , laat de boel maar los. Dat zuivert en lucht op.

Citaat
De meest krachtigste en invloedbare vind ik dan nog altijd de religie magie's..De enochiaanse magie komt ook daarvan uit ergens denk ik..omdat een persoon op deze site beweert dat er naar zijn weten voor John Dee geen enochinaanse magie bestond maar bij hem begon.:De enochiaanse magie werd door John Dee, de koninklijke astroloog van koningin elizabeth I,  'uitgevonden' of aan hem 'onthuld' (noem het, zoals je wilt)
Ook scrhijft hij dit:
Bij mijn weten bestaan er geen bewijzen, dat de enochiaanse taal al voor de tijd van John Dee bestond, hoewel er mensen zijn, die beweren, dat het bij het enochiaans om een heel oude taal gaat, uit een tijd die nog voor de opkomst van de oude egyptische rijken stamt.

Ach ja, maar dat zit tussen je oren, al die systemen betekenen helemaal niets zonder de menselijke psyche of je bewustzijn, ermee kunnen werken, met Tantra, Enochiaanse magie, hoe oud ook, hangt van je eigen geestesgesteldheid af,  je eigen geestelijke kracht of liever energie.

Er bestaan volgens mij geen krachtige of mindere krachtige systemen, wel mensen met meer kunde om met een bepaald ritueel of in trance energie sterk te kunnen focussen en visualiseren of met klanken werken, of het nu met Voodoo, Hoodoo, Enochiaanse magie of Tantra of whatever gebeurt is niet zo belangrijk.

Citaat
Zijn er mensen zonder dat je geloofd in magie die een ritueel uitvoeren daadwerkelijk ook uitkomt?

Ik geloof dat wel, zeer zeker.

Citaat
..maar kwam dingen los zoals ik hier boven schreef..of ik doe iets fouts..wat kun je nauw fout doen tijdens mediteren ..

Mediteren kan van alles in je los maken, omdat je in de diepere lagen van je geest beland, als je heel ontspannen begint te worden, misschien is het dan in deze fase toch beter, om het dan maar even te laten rusten.

Citaat
Em juist daarom moet ik meer van het Vedische geschriften weten..want ik heb veel vragen en moet de antwoord hebben..en dan heb ik het niet over de Indrajaal ofzo..maar veel dieper er is zoveel over het hindoeisme..zelfs de wetenschap erkent het vedische astrologie..

Staat ook wel veel op Internet over hoor, het komt allemaal op hetzelfde neer, dat je jezelf moet overwinnen, daarmee wordt bedoelt dat je het goede in jezelf moet laten zegevieren en het kwade verwerpen. Grin

Citaat
Het engelse stukje is wat ik er van begrijp dat als je invloed op iemand wil hebben bijv.deze persoon is ongebalanceerd, de geest zwak is, dat je veel invloed kan uitoeffen op de persoon..maar dat kan altijd wel op iemand die ongebalanceerd is..maar dat betekent nog niet dat het geen invloed zal hebben op personen die wel sterk gebanceerd is..ook al heeft het niet meteen werking..

Nee, sorry, maar je hebt hier echt helemaal niets van begrepen, als ik jouw commentaar zo lees, maar dat geeft niet hoor. Wink

Citaat
Ik raad je aan om de vedische astrologie te lezen en ook de vedische wiskunde..jij hebt er wel de koppie koppie voor..voor mij is het nog niet helemaal begrijpelijk omdat ik wiskunde moeilijk vind..

Ben ik ook een poosje mee bezig geweest, maar nu meer met elementale magie, dat heeft ook wel mijn interesse, zo ik ga nu nog even gamen en dan slapen.

Sterkte. 

Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 07 februari, 2012, 11:28:14 pm »

Ik heb wel eens zo iets dergelijks meegemaakt, in een huis, maar kon het niet geloven, ging er steeds weer heen, ik voelde dat er iets was, voelde me onbehaagelijk maar het trok me ook aan, een soort van duistere atmosfeer, de neef van mijn vrouw had me er al voor gewaarschuwd, maar je weet hoe de doorsnee Hollander is he, dat verhaal vertel ik je nog wel eens.

Oei wat eng, dat je dat gedurft hebt zeg. Jaa ik weet hoe de doorsnee Hollander is..ben er mee getrouwd Grin
Maar ben wel nieuwsgierig naar het verhaal.

Ach ja, maar dat zit tussen je oren, al die systemen betekenen helemaal niets zonder de menselijke psyche of je bewustzijn, ermee kunnen werken, met Tantra, Enochiaanse magie, hoe oud ook, hangt van je eigen geestesgesteldheid af,  je eigen geestelijke kracht of liever energie.

Er bestaan volgens mij geen krachtige of mindere krachtige systemen, wel mensen met meer kunde om met een bepaald ritueel of in trance energie sterk te kunnen focussen en visualiseren of met klanken werken, of het nu met Voodoo, Hoodoo, Enochiaanse magie of Tantra of whatever gebeurt is niet zo belangrijk.

Tuurlijk zit veel dingen tussen je oren..maar waarom is het boek Indrajaal in Nederland verboden dan? Mischien zijn er nog tal andere boeken die met magie te maken heeft ook verboden..en dan vraag ik me af waarom?
Want er zijn tal andere soorten boeken bij bol.com  die met tantra te maken heeft wel te verkrijgen alleen niet de juiste..
Er zijn tal websites om bepaalde magie uit te voeren en boeken die je online zelfs kunt lezen..maar waarom zijn er bepaalde boeken dan toch verboden hier in NL?Omdat ze werkelijk effectief zijn ook al zit het tussen je oren.. Undecided

Het maakt niet uit hoe sterk of zwak je geestelijke gesteldheid is..een ding is zeker, niemand is perfect, ieder heeft zijn zwakke en sterke eigenschap..
Als ik via de vedische astrologie kon kijken welke sterke en zwakke nummers ,planeten,dagen,kleur enz.. jij hebt..dan kan ik daar makkelijk op inspelen zoals wanneer jij in je zwakte staat en daarop een ritueel uitvoeren..
Zo ongeveer werkt het bij de Indrajaal ook denk ik, al weet ik niet hoe gedetailleerd precies..
Word de Wicca of Enochiaanse magie door de wetenschap erkent? Want ik kan er niks over vinden..
Wel de vedische astrologie word erkent door wetenschappers en ook de mantra's..

Ik ga het boek toch maar halen bij die hindoezaak..want daar staat precies in hoe je te werk gaat om een huwelijk te breken..mijn antwoorden zitten in dat boek.
Alleen nog iemand die het kan vertalen.

Nee, sorry, maar je hebt hier echt helemaal niets van begrepen, als ik jouw commentaar zo lees, maar dat geeft niet hoor.

Zie je mijn engels is echt bagger..jammer eigenlijk. Ik was er vroeger altijd zo goed in..maar gelukkig dat het niet geeft.
En dat is ook wat ik vervelend vind,veel dingen kun je in het Nederlands niet vinden of overheid heft er een blokkade op gezet.

Ben ik ook een poosje mee bezig geweest, maar nu meer met elementale magie, dat heeft ook wel mijn interesse, zo ik ga nu nog even gamen en dan slapen.

Sterkte.

Ben je er lang mee bezig geweest dat je er nu veel meer van afweet..dus dan begrijp je wel wat ik hierboven beschreef?
Alle soorten magie wil jij weten he? En probeer je het ook uit?Probeer je alleen in de goeie daad of ook in slechte daad  wat voor effect het allemaal heeft?

Mannen net kleine jongens met gamen... Cheesy
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 08 februari, 2012, 12:27:59 am »

@Briesje,

Volgens mij is het boek wel in Suriname verboden, maar niet in Nederland.

Lees deze link maar eens goed, enige voorkennis om een dergelijk boek te begrijpen en hanteren is wel noodzakelijk en een cursus Sanskriet.

Maar als jij het beslist in deze hoek wilt zoeken zijn er ook wel alternatieven, (andere Tantra geschriften) ook gemoend in de link.

http://www.ohmnet.nl/chatney/forum.aspx?tmp=1&lIntForumId=5&lIntSubjectId=1630

Citaat
Het maakt niet uit hoe sterk of zwak je geestelijke gesteldheid is..een ding is zeker, niemand is perfect, ieder heeft zijn zwakke en sterke eigenschap..
Als ik via de vedische astrologie kon kijken welke sterke en zwakke nummers ,planeten,dagen,kleur enz.. jij hebt..dan kan ik daar makkelijk op inspelen zoals wanneer jij in je zwakte staat en daarop een ritueel uitvoeren..

Ga je gang, ga ik alvast een Lesser Banishing Ritual of the Pentagram uitvoeren. Grin

Citaat
Wel de vedische astrologie word erkent door wetenschappers en ook de mantra's..

Welke wetenschappers, met een spirituele zienswijze?

Citaat
Alle soorten magie wil jij weten he

Eerst wel, je moet je breed orienteren, maar nu zit ik op een spoor.
Goed en slecht, ik ben van alle markten thuis. Cheesy

Citaat
Mannen net kleine jongens met gamen...

Gamen is voor acht tot tachtig. Wink

affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 08 februari, 2012, 12:35:34 am »

@Briesje,

Gorakhnath is traditionally said to be the originator of Hatha Yoga, the yogic system of asanas (physical postures) that are part of the Tantric alchemical process of physical perfection and energetic awakening.

Dus ga Hatha Yoga beoefenen, doe ik ook.

Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #100 Gepost op: 09 februari, 2012, 01:04:49 am »

@Briesje,

Volgens mij is het boek wel in Suriname verboden, maar niet in Nederland.

Lees deze link maar eens goed, enige voorkennis om een dergelijk boek te begrijpen en hanteren is wel noodzakelijk en een cursus Sanskriet.

Maar als jij het beslist in deze hoek wilt zoeken zijn er ook wel alternatieven, (andere Tantra geschriften) ook gemoend in de link.

http://www.ohmnet.nl/chatney/forum.aspx?tmp=1&lIntForumId=5&lIntSubjectId=1630

Waarom is het niet in het nederlandse taal niet verkrijgbaar dan?
Ja ik heb die link eerder gelezen. En nee ik zal echt niet in het web verstrikt raken, zolang ik er niks mee doe natuurlijk. Deze link omschrijft wat Indrajaal is..het is noch goed noch slecht..het gaat altijd om te intentie van de mens wat die ermee wilt doen..maar dat zei ik al eerder.
Dit boek kun je niet eens in het engelse versie krijgen
En ja daar in zitten mijn antwoorden..de werkwijze hoe het gedaan is op mij..

Ga je gang, ga ik alvast een Lesser Banishing Ritual of the Pentagram uitvoeren.

Ga je gang..maar dan noch zal dat niet helpen Grin

Welke wetenschappers, met een spirituele zienswijze?

De link die ik eerder gaf op het forum..die wetenschappers. Nee niet met een spirituele zienswijze..heb je niet gekeken?

Eerst wel, je moet je breed orienteren, maar nu zit ik op een spoor.
Goed en slecht, ik ben van alle markten thuis.

Aangezien je van alle markten thuis bent..dan stel ik heb zo'n amulet om zoals een klein kokertje die je wel's van een monnik kan krijgen met boeddhistische tekst erin die natuurlijk speciaal gemaakt is voor mij, zou iemand mij dan alsnog kwaad kunnen doen?Zoals jij..zou je wat kunnen doen tegen mij als je dat zou willen?

Gamen is voor acht tot tachtig.

Da's waar maar kan je wel tegen je verlies.. Cheesy

Is mij eerder geadviseerd...je bent de tweede die mij dit adviseert.. misschien toch maar doen.
affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 09 februari, 2012, 02:06:58 am »

Citaat
En ja daar in zitten mijn antwoorden..de werkwijze hoe het gedaan is op mij..

Ik denk dat jij niets aan dat boek zult hebben, omdat je over een zekere mate van voorkennis en spirituele ontwikkeling moet beschikken, het zou net zijn (als vergelijking) als ik jou een boek zou overhandigen over hogere wiskunde terwijl je praktisch niets van wiskunde weet.

Citaat
Ga je gang..maar dan noch zal dat niet helpen

Dan kun je nooit stellen, dat hangt van mijn geestesgesteldheid af, iedereen is er ook niet even gevoelig voor, Indrajaal is een stukje gedachtengoed van een bepaalde cultuur, zoals er vele zijn over de hele wereld, de psyche van de mens is hierin (zoals ik al schreef) altijd bepalend,dat geldt voor al de boeken die over Occultisme zijn geschreven in welke cultuur dan ook.

Wij geven een bepaalde interpretatie over de inhoud van het boek voor onszelf en gaan er mee aan de slag. In hetgeen wij menen te denken en beleven bepaalt de werkzaamheid van de magie.
Niet altijd op de manier waarop je het graag had gezien.
Want in je onbewuste kunnen tegenkrachten de boel traineren, of het resultaat heel anders doen uitpakken.

Daarom is het belangrijk eerst jezelf goed te leren kennen door meditatie, in (Raja)Yoga wordt dat Pratyahara, Dharana en Dhyana genoemd, ga die woorden maar eens Googlen, zonder de beheersing van je geest op deze manier kun je nergens wat mee, wat ook in de Bhagavad Gita wordt beschreven. Ook niet met de Indrajaal. Wink of welke vorm van Occultisme dan ook.

Citaat
Aangezien je van alle markten thuis bent..dan stel ik heb zo'n amulet om zoals een klein kokertje die je wel's van een monnik kan krijgen met boeddhistische tekst erin die natuurlijk speciaal gemaakt is voor mij, zou iemand mij dan alsnog kwaad kunnen doen?Zoals jij..zou je wat kunnen doen tegen mij als je dat zou willen?

Nou van alle markten thuis was maar een grapje hoor, ik volg een bepaalde geestelijke discipline, zoals ik al schreef de geest kan net als het lichaam getraind worden, Arjuna voert hier met Krisjna in
de Bhagavad Gita een interessante dialoog over.
Ga je eens wat breder orienteren.
Dan begin je (tot maar op zekere hoogte natuurlijk) ook zaken beter te begrijpen, als mens hebben we uiteindelijk maar een zeer beperkt bevattingsvermogen.

Zelfs mensen die niets van magie afweten maar je om het een of ander haten kunnen je, zonder dat ze het zelf realiseren, je negatieve energie toesturen, die je leven kan beinvloeden, er is veel meer mogelijk dan dat jij denkt.

Citaat
Da's waar maar kan je wel tegen je verlies..

Nee, maar ik gooi mijn computer niet het raam uit. Wink

Citaat

Hatha Yoga, Pranayama (beheersing van de adem) en vervolgens Raja Yoga.       
« Laatste verandering: 09 februari, 2012, 02:08:46 am door affrill » Gelogd
Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 12 februari, 2012, 01:29:41 am »

Ik weet wat je bedoelt Affrill..dan maar geen boek over dat voorlopig..maar denk je ik kom in de verleiding  terwijl ik de spirituele groei niet heb?
Ik neem magie heel serieus..persoonlijk zal ik nooit iets doen zonder dat ik de ontwikkeling nog niet heb..nu lees ik er veel over, en wil er alles over weten..

Het occultisme is zoals medicijn en gif. Je kunt alle soorten gif creren en een medicijn tegen maken en andersom..
Of je gebruikt de basis recepten of je handelt creatief..en het maakt niet uit wat jouw geestelijke gesteldheid is..magie is uiteindelijk ontastbaar.
Om jou te bewerken kan ik geen basis recept gebruiken..ik heb mischien wel meer dingen van jou nodig om mijn doel te kunnen bereiken.(en ben echt niet uit om jou iets aan te doen ofzo hoor Grin kan ik toch niet want ben geen magier)..zo werkt dat met magie naar mijn mening..uiteindelijk heeft ieder zijn unieke aandacht nodig..

Wij geven een bepaalde interpretatie over de inhoud van het boek voor onszelf en gaan er mee aan de slag. In hetgeen wij menen te denken en beleven bepaalt de werkzaamheid van de magie.

Ik denk dat hierin meer de intentie een belangrijke rol inspeelt. Wat je ook denkt of beleeft in je gedachten zal niet zoveel werking hebben naar buiten wanneer je vanuit het Occultisme werkt waar geen wil in zit
Je wil(=de bron) speelt hierin een belangrijke rol. Gevoel bleef je nooit met je hersens maar met je hart en dat word dan naar je hersens gestuurd om de wil krachtiger te maken.
En Interpretatie van een boek kan alleen gegeven worden wanneer het boek van het orijinele naar een andere taal vertaald word..maar wanneer je het originele leest zal dat nooit een interpretatie geven.

Nou van alle markten thuis was maar een grapje hoor, ik volg een bepaalde geestelijke discipline, zoals ik al schreef de geest kan net als het lichaam getraind worden, Arjuna voert hier met Krisjna in
de Bhagavad Gita een interessante dialoog over.
Ga je eens wat breder orienteren.
Dan begin je (tot maar op zekere hoogte natuurlijk) ook zaken beter te begrijpen, als mens hebben we uiteindelijk maar een zeer beperkt bevattingsvermogen.

Intresting...FF googlen dan. Of mischien naar de bib. Maar ik weet heus wel dat het een grapje was hoor ..alleen dacht ik misschien dat je ook iets weet over bescherm amuletten Smiley...omdat je ook zei dat je nu op het elementaire magie aan het orinteren bent..of heeft dat er niks mee te maken..(ja ben nog veel onwetend)
Ik kwam wel dit tegen:
Elementaire magie
Myrofaswereld Onderwijs Lesstof Elementaire magie
Bumetrel

Eerste jaar

Soorten elementen
Opbouw spreuken
Welk element?
Voor- en nadelen elementaire magie
Hoe elementaire magie te gebruiken?
Overige theorie
Fysieke voorbereiding
Mentale voorbereiding
Testen wilsmagie
Beheersen, oftewel proberen iets bij een element voor elkaar te krijgen (door gebruik van spreuken/gebaren/andere hulpmiddelen, als test om te kijken welke elementen je liggen en om te kijken of je al klaar bent om ermee te beginnen).
Tweede jaar

Aqua - Rei (stroom/beweeg)
Ignis - Rei
Aeris - Rei
Terra - Rei
Derde jaar

Aqua - Apoteskne (verdwijnen/doven/verdampen)
Ignis - Apoteskne
Aeris - Apoteskne
Terra - Apoteskne
Vierde jaar

Aqua - Phu (groei)
Ignis - Phu
Aeris - Phu
Terra - Phu
Vijfde jaar

Aqua - Eimou (neemt de gestalte aan die jij wilt)
Ignis - Eimou
Aeris - Eimou
Terra - Eimou
Zesde jaar

Aqua - Emou (opheffen)
Ignis - Emou
Aeris - Emou
Terra - Emou

???begrijp er niks van..ik vraag me af hoe hoog jou IQ is..waarschijnlijk erg hoog..

Maar hoe test je magie uit dan? of moet daar over een nieuwe topic geopend worden?

Zelfs mensen die niets van magie afweten maar je om het een of ander haten kunnen je, zonder dat ze het zelf realiseren, je negatieve energie toesturen, die je leven kan beinvloeden, er is veel meer mogelijk dan dat jij denkt.

Uiteindelijk bestaan we uit energie toch.
Bij ons noemen ze dat nazar....

Nee, maar ik gooi mijn computer niet het raam uit

Wat doe je dan?Hopelijk niet jezelf uit het raam toch..  Cheesy CheesyGrin

Op youtube heb je tal hatha yoga filmpjes..zelfs mijn meid van 3 vind het geweldig en doet alles na.. Smiley

affrill
Magus Exemptus

Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 12 februari, 2012, 02:09:46 am »

Citaat
maar denk je ik kom in de verleiding  terwijl ik de spirituele groei niet heb?

Dat kan ik niet zeggen, dat weet je zelf toch het best.

Citaat
magie is uiteindelijk ontastbaar.

Magie is een neutrale kracht.

Citaat
zo werkt dat met magie naar mijn mening..uiteindelijk heeft ieder zijn unieke aandacht nodig..

Ja dat klopt, je moet (volgens mij) eerst iemand zijn energie (uitstraling) goed aanvoelen in persoonlijk contact. Daarna kun je je erop concentreren. Zonder dit gegeven kun je weinig. Nogmaals mijn ervaring.

Citaat
Ik denk dat hierin meer de intentie een belangrijke rol inspeelt. Wat je ook denkt of beleeft in je gedachten zal niet zoveel werking hebben naar buiten wanneer je vanuit het Occultisme werkt waar geen wil in zit

Natuurlijk, wil, intentie en geloof, het speelt zich trouwens wel allemaal in je brein af.

Citaat
..maar wanneer je het originele leest zal dat nooit een interpretatie geven.

Je neemt kennis van de inhoud en begrijpt het op jouw manier.

Hoewel bepaalde zaken voor een ieder wel gelijk zijn, het zit um in de kleine nuances.

Als je iets over over elementaire magie wilt weten zou je "Iniation Into Hermetics" moeten lezen van Franz Bardon, betere leesstof over dit onderwerp is er niet.
Ook gemakkelijk leesbaar.

Mijn I.O. is gemiddeld, niet laag maar ook niet zo hoog. Maar i.Q is een  zeer rekbaar begrip, het hangt ervan af op welk terrein, dat zegt niet zoveel.

Citaat
Maar hoe test je magie uit dan? of moet daar over een nieuwe topic geopend worden?

Je weet toch hoe het voelt nu het op jou is uitgetest, volgens je eigen verhaal, als je wat wilt zou je eerst kennis moeten vergaren en vervolgens oefenen.
Op deze site staat ook een topic over zegelmagie, begin je daar toch mee.
Ik wil je niet tot iets aanzetten hoor.

http://aethernet.nl/index.php?op=Articles;article=96

Nazar is toch een afweermiddel tegen het Boze Oog?

Leuk dat je dochtertje het nadoet. Wink

Briesje
Zelator
**

Bekijk profiel
« Antwoord #104 Gepost op: 13 februari, 2012, 01:43:22 am »

Dat kan ik niet zeggen, dat weet je zelf toch het best.

Zonder dat boek kan ik dat ook niet ontdekken.Al weet ik vooraf dat ik zonder enige kennis vanuit mezelf nooit ergens aan begin.

Magie is ook een neutrale kracht maar ontastbaar toch..je zegt nu da er persoonlijke contakt nodig is om iets uit te kunnen zenden, dat is vreemd, want mensen doen veel dingen met foto's en vodoo poppetjes zonder die persoon zelf gezien te hebben..
Maar uiteindelijk zal het bij jou niet makkelijk aankomen..dat is wel duidelijk,juist omdat je er veel van af weet en je mentaal heel sterk bent..maar je hebt mensen ondanks hun sterke mentaal toch tastbaar kunnen zijn magie.Toch?

Natuurlijk, wil, intentie en geloof, het speelt zich trouwens wel allemaal in je brein af.

Dus jij zegt eigenlijk alles kun je sturen met je hersens.Wat ook waar is..maar waar is de motor Wink
Maar ook dit begrijp ik wel wat je bedoelt..ik bedoel het is wel steeds duidelijker nu voor mij dan hoe jij het weet en ziet..
heb wel veel gehad aan de linkjes die je gaf Smiley

Je neemt kennis van de inhoud en begrijpt het op jouw manier.
Hoewel bepaalde zaken voor een ieder wel gelijk zijn, het zit um in de kleine nuances.

Het is voor ieder persoonlijk bedoel je, ja ook dat klopt, je haalt eruit wat op jou toepassing kan zijn..

Als je iets over over elementaire magie wilt weten zou je "Iniation Into Hermetics" moeten lezen van Franz Bardon, betere leesstof over dit onderwerp is er niet.
Ook gemakkelijk leesbaar.

Zal ff googlen dan. Nu zoveel dingen om te lezen Smiley
Je hebt al gemerkt dat mijn engels niet zo van die beste is Smiley

Mijn I.O. is gemiddeld, niet laag maar ook niet zo hoog. Maar i.Q is een  zeer rekbaar begrip, het hangt ervan af op welk terrein, dat zegt niet zoveel

Ik bedoelde het meer als een compliment Grin..wat is een i.o.?sory.kon het niet vinden op google.
Word je i.q niet hoger doordat je mentaal sterker wordt? Of heeft dat er niks mee te maken?Mischien rare vraag..en ik bedoel niet met steeds hoger en hoger hoor.

Je weet toch hoe het voelt nu het op jou is uitgetest, volgens je eigen verhaal, als je wat wilt zou je eerst kennis moeten vergaren en vervolgens oefenen.
Op deze site staat ook een topic over zegelmagie, begin je daar toch mee.
Ik wil je niet tot iets aanzetten hoor.

Op mij wel natuurlijk. Maar ik bedoelde eigenlijk, jij orienteert je in magie en onderzoekt daarin welke mogelijkheden er zijn.Of de effect het zelfde is met twee soorten magie die uiteindelijk zelfde doel moeten hebben?

http://aethernet.nl/index.php?op=Articles;article=96

Nazar is toch een afweermiddel tegen het Boze Oog?

Nazar boncugu/blauwe oog(symbool komt weer van madusa) is een afweermiddel tegen boze oog ja, maar  algemene woord nazar is weer wat mensen kunnen uitzenden met negativiteit naar jou toe..dus wat jij omschreef.
Maar meestal word er dua's gelezen en gedragen tegen nazar wat wij weer muska noemen en niet de blauwe oog..ingewikkeld om uit te leggen nu :)Komt wel een keer.

Leuk dat je dochtertje het nadoet. 

Toevallig dat mijn oudste dochter ook nog afgelopen vrijdag met workshop van school ook yoga les kregen, ze vond het erg leuk ook.

Vandaag toevallig (mijn zusje 21 heeft voor het eerst een vriend sinds laatste half jaar,is ook een buurjongen van haar waar ze 5 jaar bevriend mee is)kwam haar vriend bij ons eten..en hij is zelf ook Hindoestaans..maar heb goeie gesprek gehad met hem..dus zal nog wel veel te weten komen via zijn vader.Hij zei dat ik maar een keer naar de tempel moest gaan daar komt zijn vader elke zondag..geeft les en verteld veel over hindoesme.
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

*
Citaten
Alles is al een keer bedacht, het is alleen de kunst om er nog een keer aan te denken.
- Johann Wolfgang von Goethe

Gebruikers Online
Online gebruikers/laatste 15m
8 gasten, 0 leden

4 leden in de laatste 24 uur
Mystery, merlijn, mandy, Forth E7
Online chatters
0 gasten, 0 leden
Zoeken
Recente Berichten
Artikels in de kijker
Personen en groeperingen
Robert Anton Wilson
Door:Illuminatus
Over de man en zijn ideen
Een korte beschrijving van het leven van RAW en de boeken die hij heeft geschreven.
Lees meer

Waarzeggerij
Waarzeggerij
Door:Morpheus
geschiedenis, technieken, ...
Al eeuwenlang probeert de mensheid de toekomst te voorspellen, met gebruikmaking van dieren, geheimzinnige speelkaarten en het menselijke lichaam.
Lees meer

Quick Stats
Totaal aantal leden: 3069
Totaal aantal berichten: 18284
Totaal aantal topics: 1476
Totaal categorieën: 4
Totaal aantal boards: 25
Portal pages: 10
Portal Links: 83
Guestbook posts: 6

Nieuwste lid: mandy
Home Forums Nieuws Artikels Links Downloads Login Zoeken Register